AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Å ha lav kroppstemperatur kan det bety noe? F.eks ved 36- 36,6 grader. Hva ligger egentlig det normale på? Anonymkode: 197d5...1a0
Lill3My Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Lavere på morgenen enn ettermiddag pga lavere energiforbruk i kroppen når man sover. Lavere temperatur enn det som er normalt FOR DEG kan indikere lavt stoffskifte
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Har normalt 35,8. Hva som er normalt for DEG er jo normalt for deg. Jeg har da feber ved 37 grader. Jeg er ikke syk nå Anonymkode: 2ebcb...f50
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Det er nok veldig vanlig å måle kroppstemperatur på 36-tallet. Hvis du måler i munnen, under armen etc så vil du også få et resultat som er lavere enn kjernetemperaturen, du må vel plusse på nesten en halv grad for å finne den reelle temperaturen (og det blir ganske unøyaktig). I tillegg varierer temperaturen etter hvilken tid det er på døgnet, som noen skrev over her. Mener jeg har lest noe forskning som indikerer at det er feil å regne 37 grader som «normal kroppstemperatur» fordi de fleste ligger lavere, men husker ikke hvor jeg leste det/har ingen kilde på det. Anonymkode: b9853...b7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå