Gå til innhold

Plassering av vaskerom  

19 stemmer

1. 1. Hvor er det mest praktisk/lurt å ha vaskerommet?

• I nærheten av entreen
      12
    • I samme etasje som soverommene
      7

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du?

Anonymkode: ad210...b72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I nærheten av entreen er min mening.

Når man får småbarn som kommer hjem fra barnehage og skole klissvåte, gjørmete og egentlig klare til dusjen, så ønsker man at vaskerom og bad er nærmest mulig entreen.

AnonymBruker
Skrevet

Er vokst opp med «grovkjøkken». Egen inngang, det er vaskerom, har plass til mye vaskeutstyr, og ikke minst arbeidsklær som er skitne fra en lang dag ute 😄 

Anonymkode: d1dd8...793

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ideelle ville vært både "grovinngang" til skitne unger, hunder og gjørmete støvler, og så et rent vaskerom. Det er jo ikke noe ålreit å ta ut rene klær i et skittent rom..

Nå er vi sånne uansvarlige folk at vi gjerne kjører maskiner sent på kvelden, så da er det litt upraktisk med vaskerom vegg i vegg. 

Anonymkode: 8442b...58a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i tre etasjes rekkehus med vaskerom i kjelleren, og det plager meg mindre enn jeg trodde. Faktisk, synes jeg det praktiske med å ha vaskerommet i kjelleren, med tanken på støy, er viktigere, enn at jeg må gå litt trapper. Synes egentlig også det er positivt at jeg må gå en ekstra trapp, jeg har ikke for mye bevegelse i hverdagen, akkurat, kontor jobb og det.

jeg har tidligere bodd i en leilighet med alt på en etasje. 

Ved inngangen blir vel i samme etasje som stua/kjøkken? Hvis det er langt nok og lydisolasjon er bra, er det sikkert bra det. Vil i hvert fall ikke ha vaskemaskin i etasjen med soverommene.. Vasker som oftest etter at barna har lagt seg. 

Anonymkode: 8ba05...2a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tørre klær er ikke veldig tunge, så jeg har ikke noe problem med å bære skittentøy og rene klær mellom kjeller og loft. Våte klær kan derimot være veldig tunge, så de bærer jeg kortest mulig.

Vi har avfukter i vaskerommet, så klærne tørkes der. Hvis jeg hadde hatt mulighet til tørkestativ utenfor ville jeg plassert vaskerommet slik at veien dit ble enklest mulig.

Med barnehagebarn ser jeg at tørking av dresser og regnklær over natten er viktig. Dessverre er slikt gjerne fullt av sand og gjørme, som drysser. Et vaskerom eller et større bad ved inngangen hadde vært praktisk.

En annen fordel med vaskerom i hovedetasjen er et livsløpsperspektiv. Dersom det blir vanskelig å gå trapper, i en kortere eller lengre periode, er det fint å ha vaskemaskin i samme etasje. Man kan sette en seng i stua, men vaskemaskina er ikke så lett å flytte.

Det er også fint å unngå støy ved soverommene, selv om man ikke bruker vaskemaskina mens man sover. Jeg liker å sette på en klesvask etter middag, klar til å henges opp før jeg legger meg. Barna mine legger seg før meg, og trenger ikke at duringen fra sluttsentrifugen holder dem våkne. Ellers hender det også at vi voksne tar en liten lur i helgene, gjerne mens den andre gjør husarbeid med barna. Noe som kan inkludere klesvask.

Anonymkode: d46d8...7eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...