AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Jeg har en ti år gammel stasjonær PC som nesten aldri brukes. Tror det er et år siden sist den ble brukt. Skrudde den på nå og alt virker fint bortsett fra musen. Den er koblet til PC-en via USB. Lyset på undersiden av musen lyser, men pilen på PC-skjermen flytter seg ikke. Hva er feil? Hva kan jeg prøve å gjøre for å få den til å virke igjen? Anonymkode: 9b402...69d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Det kan være litt forskjellig, fra driver (lite sannsynlig, HID-enheter har rimelig standard drivere nå), til USB-hub/port, til at musa rett og slett ikke sender signal. For eksempel at D+/-paret er gåent. Det vil fremdeles gi resultatet at musa får strøm (+5V og GND), men at den ikke sender signaler, og i hvert fall ikke ordentlig (kort sagt, dataparet er ødelagt i kabelen). Som @stan sier, det enkleste du kan prøve er å bytte USB. Og selvfølgelig restarte (det er windows, tross alt). Videre ville jeg prøvd en annen mus, men nå er jeg over snittet nerd og har en del av dem liggende. Jeg antar du ikke er noe rev på å bruke kun tastaturet, som skal ikke be deg om en windows-reset uten mus, som sannsynligvis ikke ville ført noen vei utover å utelukke driver-issue. Anonymkode: 1dc42...b01 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 stan skrev (3 minutter siden): Skift USB-port. Prøv musa på en annen pc. Har ikke flere PC-er, har bare Ipad. Men skal prøve i de andre USB-portene på PC-en. Takk. Anonymkode: 9b402...69d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 stan skrev (11 minutter siden): Skift USB-port. Fy søren, dette virket! Nå ble jeg nesten like irritert som jeg ble glad. Haha Tenk at det bare var et så enkelt triks som skulle til! AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anonymkode: 1dc42...b01 Takk for svaret ditt også (selvom jeg ikke skjønte bæret og heldigvis ikke får brukt for å sette meg inn i dette). Anonymkode: 9b402...69d 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fy søren, dette virket! Nå ble jeg nesten like irritert som jeg ble glad. Haha Tenk at det bare var et så enkelt triks som skulle til! Takk for svaret ditt også (selvom jeg ikke skjønte bæret og heldigvis ikke får brukt for å sette meg inn i dette). Anonymkode: 9b402...69d Hehe, sorry - oppsummert; det kan være kabelen til musa selv om lyset under musa fungerer. Anonymkode: 1dc42...b01 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk at det bare var et så enkelt triks som skulle til! Det enkle er ofte det beste, eller noe sånt, sier Rema1000. Det stemmer det. Anonymkode: 1dc42...b01 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hehe, sorry - oppsummert; det kan være kabelen til musa selv om lyset under musa fungerer. Anonymkode: 1dc42...b01 Åja, det var litt lettere å forstå. Hehe Men nå har jeg et nytt problem. Jeg har fått ny router siden sist jeg brukte PC-en, så jeg må koble til internett på nytt. Men PC-en klarer ikke finne noen trådløse nettverk, hverken mitt eller naboens trådløse nett dukker opp. Eller det står "Ingen tilkoblinger er tilgjengelige" i nettverkssenteret. Når jeg så trykker på konfigurer nytt nettverk vil PC-en at jeg skal koble til med ethernet-kabel. Er det noen vei utenom å bruke en ethernet-kabel? Vil helst slippe å rote rundt i esker med skrot for å prøve å finne en ethernet-kabel jeg kanskje har lenger. Anonymkode: 9b402...69d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå