AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Når man er sykmeldt gradert, hvordan gjør man det da med helligdager. Hvis jeg jobber 60% og fordeler dette på tre hele dager hver uke, jobber jeg fortsatt tre dager den uken det er Kristi himmelfart, eller jobber jeg bare to dager? I utgangspunktet kan dagene jeg jobber variere litt fra uke til uke. Anonymkode: 5508d...193
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #2 Skrevet 6. mai 2021 Jeg husker jeg tok antall arbeidstimer det er den uken om man jobbet fullt x 0,60. Da får du opp hvor mye du skal jobbe hvis du skal jobbe 60% den uka. Det var i alle fall slikt jeg gjorde det da jeg jobbet gradert. Husker sjefen min ikke var helt enig men, og vi diskuterte det endel. Anonymkode: 2b31e...a4a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Dette lurer jeg og på, også. Jeg tror ikke man skal jobbe alle tre dager iallefall. Jeg jobber alle dager untatt en i uken og den dagen jeg har vært sykemeldt er tirsdager. Men så sa min sjef at siden det kun er tre dager denne uken så kunne jobbe de tre.. Men føler dette ikke blir riktig. Jeg mister på en måte en sykemeldingsdag på grunn av dette. Vi har en vikar og nav betaler nå så er ikke det som er problemet. Håper noen har noen innspill her. Anonymkode: ef686...ecc
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Hvis du har faste dager å jobbe på så trenger du ikke tenke på det for da har du enkelt og greit fri de dagene som er fri. F.eks. om avtalen er at du jobber mandag, onsdag og fredag, så skal du jobbe mandag og onsdag neste uke, men ikke fredag. Uten at du må jobbe 3 timer f.eks. på torsdag. Men er avtalen din timesbasert og med ulike vaktlister blir det nok annerledes. Anonymkode: 62289...84e
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #5 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du har faste dager å jobbe på så trenger du ikke tenke på det for da har du enkelt og greit fri de dagene som er fri. F.eks. om avtalen er at du jobber mandag, onsdag og fredag, så skal du jobbe mandag og onsdag neste uke, men ikke fredag. Uten at du må jobbe 3 timer f.eks. på torsdag. Men er avtalen din timesbasert og med ulike vaktlister blir det nok annerledes. Anonymkode: 62289...84e Hvorfor skal man ikke jobbe fredag? Det er jo torsdag som er Kristi Himmelfartsdag? Anonymkode: 31a87...4e4 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2021 #6 Skrevet 7. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Når man er sykmeldt gradert, hvordan gjør man det da med helligdager. Hvis jeg jobber 60% og fordeler dette på tre hele dager hver uke, jobber jeg fortsatt tre dager den uken det er Kristi himmelfart, eller jobber jeg bare to dager? I utgangspunktet kan dagene jeg jobber variere litt fra uke til uke. Anonymkode: 5508d...193 Men du har vel en viss oversikt over når du skal jobbe? Eller lages turnus f eks 14 dager om gangen? Om du har en oversikt, så er det slik, at faller arbeidsdagen din på en fridag, så er den like fri for deg som en som ikke er sykemeldt eller jobber 100%. Du hadde jo ikke jobbet inn igjen en fridag/helligdag om du jobbet 100%? Anonymkode: 2a584...a92 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå