AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #1 Skrevet 6. mai 2021 Går det an? Når jeg går på jobb er hodet mitt på jobb, full fokus på oppgavene og jeg digger det. Det kan være hektisk og tungt, men det går liksom fint. Så kommer jeg hjem og det eneste jeg vil er å sove. Hodet fungerer ikke (typisk etter travle dager på jobb), noen ganger må jeg ha av radioen i bilen på vei hjem så sliten jeg er i hodet. Hjemme er det husarbeid, hunder som skal trenes og luftes, gårdsdyr som skal stelles. Jeg finner ingen glede av det. Har ikke lyst til å gjøre noe. Strikkehobbyen min som jeg elsker orker jeg ikke. Ingen serier på TV som jeg klarer å følge med på fordi jeg er sliten. Konstant godtersug og cravings på fet mat... Hva feiler jeg? Anonymkode: 8586e...43d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #3 Skrevet 6. mai 2021 Hva gav deg glede tidligere? Har det skjedd noe spesielt som gjør at du ikke finner glede i de tingene du fant glede i før? Jeg synes det høres ut som at du svir av alt kruttet du har på jobb også er du helt tom for futt og fart når du kommer hjem. i en periode av livet mitt ble jeg utbrent, da slet jeg mye - men klarte meg greit på jobb. Hjemme der i mot gikk alt litt på halvt hold. Anonymkode: ae0c6...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #4 Skrevet 6. mai 2021 Høres ut som noe ala depresjon o.l.. Den ligger litt latent hos deg, eventuelt er i inngangsfasen. Anonymkode: b1fc8...f5a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #5 Skrevet 6. mai 2021 Negativt mentalt stress over tid kan gi deg en type utbrenthet som etterhvert kan gi deg fysiske plager. Du har nok kanskje hatt en psykisk overbelastning over tid, kan fort slå ut på den måten. Kanskje du bør revurdere balansen av oppgaver du har i livet ditt hvor du kommer på ett mentalt bedre sted. Da må du nødvendigvis gjøre noen endringer og omprioriteringer hjemme/jobb/mentalt. Anonymkode: 2b3e9...043 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #6 Skrevet 6. mai 2021 Høres ut som du er på vei til utbrenthet på meg. Anonymkode: e71f7...787 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #7 Skrevet 6. mai 2021 Du trenger ferie, reise vekk fra alt i 2 uker. Prøv teltur i skogen. Anonymkode: a35ba...c37 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #8 Skrevet 6. mai 2021 Man må fra starten av alltid lage hjemmet slik at det i høyest mulig grad kun gir gode følelser og kun bra ting en vil drive på med. Hos meg er leiligheten en eneste stor mancave. Det gir energi og jeg gleder meg til hvert minutt jeg kan tilbringe hjemme. Anonymkode: af2e7...9aa 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #9 Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så kommer jeg hjem og det eneste jeg vil er å sove. Hodet fungerer ikke (typisk etter travle dager på jobb), noen ganger må jeg ha av radioen i bilen på vei hjem så sliten jeg er i hodet. Anonymkode: 8586e...43d Det var slik min utbrenthet eller utmattelse startet. Kunne ikke ha lyd hjemme og noen helger hadde jeg det helt stille, ingen tv eller mye prat. Måtte ha helt ro. Hadde en veldig stressende men fin jobb, samtidig lite søvn over mange år. Etterhvert var det eneste jeg orket å gjøre på fritiden å sove eller hvile. Tok ikke mange mnd før jeg begynte å falle ut på jobb, mentalt. På det verste, da jeg var sykmeldt fungerte verken kropp eller hode. Kunne ikke føre en vanlig samtale og kroppen ble utslitt av bare noe så lite som å brette klær. Energien i kroppen var alltid på 0. Anonymkode: 79b40...ad4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå