Gå til innhold

Forslag til godt blandevann til Gin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns gin kan være ganske godt, og nå har jeg en som er veldig god stående i skapet. Men jeg sliter litt med blandevannet, da jeg syns tonicsmaken overtar fullstendig, slik at smaken av ginen blir borte.

Er det noen som har noen gode forslag til hva man kan blande ginen med, uten at smaken forsvinner?

Anonymkode: 2dab9...110

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tonic med hylleblomst. 

Anonymkode: 81b01...a9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blander gin med cola. Da går det rimelig smooth å helle nedpå. 

Anonymkode: ae563...8d2

Skrevet

Du kan jo starte med å styre unna tonicen fra Schweppes.  Fever Tree og Tom Henry er gode, men koster litt mer.  De kommer også med smakstilsetning som nevnt over bl a med hylleblomst (elderflower).  Kjøp noen flasker og smak deg fram, og hvis det fremdeles blir for gjennomtrenende for din smak kan du kjøre på med flere isbiter.  Jeg lager gin og tonic i store stettglass som tar tett innpå en halvliter.  Med nok is er glasset "fullt" med 5cl gin og 15cl tonic.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Whistler skrev (16 minutter siden):

Du kan jo starte med å styre unna tonicen fra Schweppes.  Fever Tree og Tom Henry er gode, men koster litt mer.  De kommer også med smakstilsetning som nevnt over bl a med hylleblomst (elderflower).  Kjøp noen flasker og smak deg fram, og hvis det fremdeles blir for gjennomtrenende for din smak kan du kjøre på med flere isbiter.  Jeg lager gin og tonic i store stettglass som tar tett innpå en halvliter.  Med nok is er glasset "fullt" med 5cl gin og 15cl tonic.

Takk! 

Fulgte linken til apreitif.no og der var det noe som heter Villbrygg Skog, og den tror jeg kan passe perfekt. Så var det det å finne den, da..

Skrevet

Fun fact: Gin and tonic ble tidligere brukt som medisin mot malaria. 🍹

Skrevet
Ze.Xhx skrev (1 minutt siden):

Fun fact: Gin and tonic ble tidligere brukt som medisin mot malaria. 🍹

Fun fact.  Det holder med tonic.  Den ble nemlig tilsatt kinin.

• Liker 3
Skrevet
Whistler skrev (19 minutter siden):

Fun fact.  Det holder med tonic.  Den ble nemlig tilsatt kinin.

Enda en fun fact: tonic smakte så jævlig at gin ble brukt som blandevann. 😁

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gin rickey er godt og enkelt:
1) Is og passe mengde gin i et glass
2) Skivs en halv lime over glasset, og slipp hele den halve limen oppi. Synes du det blir mye lime, kan du heller ha oppi limesaft og et par limeskiver. 
3) Topp med sodavann/farris/kullsyrevann

Denne er også relativt kalorifattig (til drink å være), siden blandevannet ikke inneholder sukker. 

Anonymkode: adcb1...20f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gin rickey er godt og enkelt:
1) Is og passe mengde gin i et glass
2) Skivs en halv lime over glasset, og slipp hele den halve limen oppi. Synes du det blir mye lime, kan du heller ha oppi limesaft og et par limeskiver. 
3) Topp med sodavann/farris/kullsyrevann

Denne er også relativt kalorifattig (til drink å være), siden blandevannet ikke inneholder sukker. 

Anonymkode: adcb1...20f

Mm, denne skal prøves!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker helst gin når jeg er ute, søt annet blir jeg fort dårlig av. 
Er veldig glad i gin&Tonic med agurk og sort pepper. 
Eller så er Kyoto en favoritt. Der forsvinner nok gin-smaken litt, men er en skikkelig god sommerdrink :) 

Anonymkode: 4ab08...1f6

AnonymBruker
Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mm, denne skal prøves!

Dette er jo en helt standard Gin Tonic. Har du ikke prøvd den før? 

Anonymkode: 81807...1ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gimlet! Gin og limesaft (søtet etter smak). 😋

Anonymkode: 2a200...691

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke gin tonic når det ikke er tonic.

Jeg synes også det var en god ide å bare benytte soda/kullsyrevann istedenfor tonic når du ikke liker tonicsmaken TS. Men prøv som nevnt over litt andre varianter enn schweppes sine, jeg liker godt både fever tree og fentimans, som man får kjøpt i de fleste større dagligvarebutikker. Smaksprofilen kommer an på typen gin du har. 

Tror mange også tar oppi for mye tonic i forhold til gin. Kjøper man GT på byen får man ofte 4 cl gin, da blir det for mye å ha oppi hele flaska med tonic om man får en fever tree ved siden av, disse er vel på 20 cl. Så prøv også å kutte ned på mengden tonic du har i for å få rette blandingsforhold, jeg ville ikke gått over 3x mengden gin, gjerne mindre.

Dry martini er også godt! Gin med vermuth og sitron og/eller oliven.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker GT veldig godt, men vil gjerne ha litt Rose's Lime og et par dråper angoustura oppi. Bitter Lemon er litt mindre bittert enn tonic water, og noen ganger bruker jeg det i stedet for. 

Skrevet

Ginger beer. Og ja, hold deg unna Schweppes. Polet har vanligvis et ok utvalg av blandevann.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle gode tips! I helga skal det koses 😁

AnonymBruker
Skrevet

Gin med tranebærjus og sprite! Supergodt, både med omtrent like deler sprite/tranebærjus eller mest sprite og bare en dæsj tranebær. Som en bonus blir drinken fin å se på også. Limebåt hvis du vil ha noe tilbehør.

Anonymkode: e2bb7...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...