Gå til innhold

Hvor ofte bæsjer du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bæsjing er for finere fruer. Her drites det.

Anonymkode: e4fa8...8ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger i uken når tarmen fungerer som normalt. Mindre/mer hvis jeg er obstipert. Kan bli obstipert av medisiner, stress/angst etc. 

Anonymkode: 85e88...245

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1-2 ganger i uken når tarmen fungerer som normalt. Mindre/mer hvis jeg er obstipert. Kan bli obstipert av medisiner, stress/angst etc. 

1-2 ganger i uka er definert som forstoppelse.

Anonymkode: 6f096...dd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

1-2 ganger i uka er definert som forstoppelse.

Nei, ikke hvis det er normalt for deg og avføringen er myk og lett å få ut. Det er viktig å ikke sykeliggjøre der det ikke er nødvendig. ;) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ikke hvis det er normalt for deg og avføringen er myk og lett å få ut. Det er viktig å ikke sykeliggjøre der det ikke er nødvendig. ;) 

Sykeliggjør ikke, men det er uansett definert som en forstoppelse når man har sjeldnere avføring enn det som er  "vanlig". Så lenge du ikke plages så er det jo uansett ikke noe problem  :bond: Jeg får veldig vondt i magen av det.. teit

AnonymBruker
Skrevet

Vanligvis en gang om dagen, men det hender ofte at det er en dag uten. 

Anonymkode: 03baa...99d

AnonymBruker
Skrevet

Mellom en og ca 10 ganger daglig. 

Anonymkode: fac77...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Bæsjer morgen og kveld. Tørker meg med toalettpapir. I går hadde jeg en sykkeltur. Etter sykkelturen luktet det bæsj av underbuksen. Hva kan det komme av?

Anonymkode: c9737...ad6

Svette 

Anonymkode: fac77...d47

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Sannsynligvis fordi du ikke tørker deg godt nok. 

Anonymkode: 1bd90...e59

Det kan komme litt rester ut sammen med promper. Da lukter det, spesielt etter å ha vært på et sykkelsete. 

Jeg går vanligvis en gang til dagen, men har slanket med det siste månedene og nå er det en eller to ganger i uken. Det er ikke hardt eller ubehagelig, men tenker at jeg har skrudd ned på inntaket så jeg kanskje tar opp enda mer av maten? Mengdemessig er det omtrent det samme hver gang nå som da jeg gikk hver dag, så totalmengden er betydelig mindre. 

Anonymkode: 6f292...4aa

AnonymBruker
Skrevet

1-2 ganger om dagen 😊

Anonymkode: 7be91...49b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

men det er uansett definert som en forstoppelse når man har sjeldnere avføring enn det som er  "vanlig"

Men hva er vanlig da? 

Har tidligere hatt daglig avføring, nå kan det gå 5-6-7 dager imellom, men da har jeg kanskje 3 "tømminger" på en dag....  Men normal avføring og ingen problem, bare rart.....

Anonymkode: aaf06...71e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jo. Tørket meg mange ganger. Tørker meg til det ikke lenger er noe brunt igjen på toalettpapiret. 

Det trenger ikke å være synlig spor. Det kan være lukt som henger igjen som blander seg med svette. Jeg ville ikke brydd meg så mye om det. Eventuelt kan du prøve å vaske deg i stedet neste gang 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Har du IBS-A? (Blanding av diaré og forstoppelse). Selv har jeg IBS-C med kun forstoppelse. Slitsomme saker

Samme som meg.... Hjelper med chia og linfrø... Litt ihvertfall.

Går 2-3 ganger i uken.. Om jeg er heldig. Må ofte bruke microlax

Anonymkode: 567e2...4b9

AnonymBruker
Skrevet

Bæsjer normalt kanskje 2 ganger om dagen, jeg elsker å bæsje da 😂 Litt barnefri, tid til å lese litt nyheter, litt stillhet, digg å føle seg tømt, i det hele tatt .. Men nå har jeg akkurat født så strever litt med det. Sitter på do as we speak å gråter litt :) 

Anonymkode: abec1...2db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Bæsjer morgen og kveld. Tørker meg med toalettpapir. I går hadde jeg en sykkeltur. Etter sykkelturen luktet det bæsj av underbuksen. Hva kan det komme av?

Kommer av at du glemte bleie kanskje? Alle sykler da med bleie. 

Anonymkode: 2a90d...10f

AnonymBruker
Skrevet

1 gang om dagen er normalen, noen ganger kommer det en til noen få timer senere. Da var ikke alt kommet ut ved første besøket på do.

Noen ganger hender det at kroppen hopper over en dag med avføring, og da kommer det alltid dobbelt så mye neste dag. Da kan det hende jeg går på do og har avføring både to og tre ganger neste dag, før alt er ute.

Anonymkode: ffdfd...3d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det trenger ikke å være synlig spor. Det kan være lukt som henger igjen som blander seg med svette. Jeg ville ikke brydd meg så mye om det. Eventuelt kan du prøve å vaske deg i stedet neste gang 🙂 

Jeg gikk og sjekket sykkelen. Er nok den som er synderen. Luktet på sykkelsetet, og det luktet bæsj. Da har jeg fått lukten derfra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sykeliggjør ikke, men det er uansett definert som en forstoppelse når man har sjeldnere avføring enn det som er  "vanlig". Så lenge du ikke plages så er det jo uansett ikke noe problem  :bond: Jeg får veldig vondt i magen av det.. teit

Nei, det er ikke definert som det fordi det i tillegg må ha tilleggssymptomer som unormalt mye trykking for å få tømt seg, hard og knollete avføring eller følelse av ufullstendig tømning

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1-3 ganger på morgenen, hver dag. Har aldri i mitt liv gått en hel dag uten å bæsje. Er det virkelig så normalt å bæsje noen ganger i uka..? Spiser man da veldig lite? 

Anonymkode: 05085...6de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1-3 ganger på morgenen, hver dag. Har aldri i mitt liv gått en hel dag uten å bæsje. Er det virkelig så normalt å bæsje noen ganger i uka..? Spiser man da veldig lite? 

Anonymkode: 05085...6de

Nei, det er bare normalt for den personen. Vi er forskjellige, som ved alle andre kroppslige ting også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...