Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I min nye bolig har jeg et litt for lite kjøkken for stæsjet mitt, men har en ca 3 m lang vegg i spisestueavdelingen med plass til skjenk/hyllesystem for serviser o.l. Må også få plass til noen bøker på samme vegg. Samtidig må ikke hyllene ta for mye plass i bredden i rommet. Noen tips til smarte løsninger?

Anonymkode: d074f...95f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom veggen din er i en innhuk bør du vurdere å installere skyvedører med hyller bak. Tenk type elfa. En løsning som går tak-gulv virker mye mer integrert i rommet og tar mye mindre visuell plass enn et skap som stikker ut, samtidig som du unngår både den farlige overflaten (toppen på en skjenk er notorisk vanskelig å holde ryddig) og får utnyttet dødplass oppe mot taket.

Gitt at du ikke har noen huk inn ville jeg tenkt samme tanke: hyller som går fra gulv til tak, men da bør du nok heller gå for en bokhylle (finnes i 30 cm dybde) som du selv visuelt tilpasser høyden i rommet (enkel jobb med noen lister og en håndsag). Du får ingen skjenk som tar så lite dybde som en bokhylle, og selv om skjenker kan være pene som møbler er de ikke god plassutnyttelse og notorisk på å samle ubenyttet "skrot" bakerst som heller burde vært sendt til gjenbruk eller solgt på finn.

Anonymkode: f851e...ec4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...