AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Jeg har hatt tørr hud så lenge jeg kan huske. Jeg har et normalt, allsidig kosthold og ingen kjente sykdommer. Får muligens i meg litt lite væske, men er obs på dette, så prøver å tvinge i deg noen liter om dagen. Dusjer hver dag, men bruker dusjsåpe eller -olje av god kvalitet og som tilsynelatende ikke skal tørre ut huden. Bruker ikke bodylotion, fordi jeg ikke liker den sticky følelsen det gir. Det er mest på beina og armene jeg tenker over at jeg ser tørr ut, og spesielt når jeg har brukt selvbruning og den holder på å fade. Da ser jeg tydelig at jeg er tørr; fargen blir skjoldete og ser nesten litt skjellaktig ut. Hverken ser eller føler meg spesielt tørr i ansiktet. Hender jeg føler meg litt stram i huden etter at jeg har fjernet sminken og renset huden, men her bruker jeg dag-/nattkrem, så det er igrunn resten av kroppen jeg irriterer meg over. Tips til hva jeg kan gjøre for å få mindre tørr hud? Hjelper bodylotion? Noe annet jeg burde sjekke? Anonymkode: 67843...872
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Spiser du nok fett? Anbefaler en skikkelig fet hudkrem for tørr hud. Jeg bruker apobase rød. Kjøpes på apoteket. Anonymkode: b949c...da4
starken Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 Bruker Biotherm sin kroppskrem. Når jeg er ekstra tørr så drar jeg på apoteket og kjøper en krem med høy andel med fett. Det funker fint for meg, og jeg har veldig sjeldent tørr hud lengre 😕 Jeg får ikke bort den emojien... Trykte feil, ignorer den
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå