Gå til innhold

Innvandrer


Darc

Anbefalte innlegg

Hei. 
med stor stolthet sier jeg at jeg er invaderer men det er ikke hele sannheten. Jeg er egentlig norsk med utenlandsk bakgrunn. 
jeg ønsker noe råd og tips om hva jeg kan gjøre for å skaffe flere venner og venninner. 
 

Det er sånn at jeg er 27 år gammel og bodd i Norge i ca 6 år. Det er ikke noe særlig som tilsier at jeg er utenlandsk annet en brune øyner, men fortsatt så sliter jeg med å få meg noe gode venner i min alder. Aller jeg har hengt ut med var 45+ som nå begynner å ramle av fra min vennskap liste. Noen sa til meg at jeg må feste mer og drikke mer alko for å bli akseptert av gjengen men det takker jeg nei til. Vil heller ta meg en fjelltur å en øl i premie der oppe vil ikke bli helt full. Men så jeg må takle ensomheten min. 
 

er det noen som gidder å tipse meg om noe jeg kan gjøre eller er det bare sånn det er at mann er fremmed helt til mann dør

Endret av Darc
Feil staving i ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener invandrer?

Kanskje du kunne begynne med en organisert fritidsaktivitet? Noe du liker å drive med?

Anonymkode: a27e0...c12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker fjellturer, så bli med i turistforeningen. Å gå turer sammen med andre er en fin måte å bli kjent på. Der møter du folk i alle aldre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater at det er så vanskelig å skaffe seg venner hvis man ikke vil feste eller drikke.

Anonymkode: 3078e...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darc skrev (55 minutter siden):

Hei. 
med stor stolthet sier jeg at jeg er invaderer men det er ikke hele sannheten. Jeg er egentlig norsk med utenlandsk bakgrunn. 
jeg ønsker noe råd og tips om hva jeg kan gjøre for å skaffe flere venner og venninner. 
 

Det er sånn at jeg er 27 år gammel og bodd i Norge i ca 6 år. Det er ikke noe særlig som tilsier at jeg er utenlandsk annet en brune øyner, men fortsatt så sliter jeg med å få meg noe gode venner i min alder. Aller jeg har hengt ut med var 45+ som nå begynner å ramle av fra min vennskap liste. Noen sa til meg at jeg må feste mer og drikke mer alko for å bli akseptert av gjengen men det takker jeg nei til. Vil heller ta meg en fjelltur å en øl i premie der oppe vil ikke bli helt full. Men så jeg må takle ensomheten min. 
 

er det noen som gidder å tipse meg om noe jeg kan gjøre eller er det bare sånn det er at mann er fremmed helt til mann dør

internasjonale hus er visst en slager, bare synd at folk som er helt norske ikke får være med i fellesskapet der bare alle verdens andre folkeslag.

Anonymkode: 55e0d...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilken holdning du har til potensielt nye venner. Hvis du er av typen som ønsker å utnytte dem som ressurser a la «kan du hjelpe meg med ditt og datt» så lukter folk det fort og skygger unna. Om du derimot vil ha venner for vennskapets sin skyld så er det lettere å få seg venner.

Anonymkode: d9f7c...0b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å skaffe seg nye venner i "voksen alder" kan være vanskelig uavhengig av om man er "ur norsk" eller "ny norsk". Det baste rådet er vel å bli med på fritidsaktiviteter man liker og by på seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Darc skrev (1 time siden):

Hei. 
med stor stolthet sier jeg at jeg er invaderer men det er ikke hele sannheten. Jeg er egentlig norsk med utenlandsk bakgrunn. 
jeg ønsker noe råd og tips om hva jeg kan gjøre for å skaffe flere venner og venninner. 
 

Det er sånn at jeg er 27 år gammel og bodd i Norge i ca 6 år. Det er ikke noe særlig som tilsier at jeg er utenlandsk annet en brune øyner, men fortsatt så sliter jeg med å få meg noe gode venner i min alder. Aller jeg har hengt ut med var 45+ som nå begynner å ramle av fra min vennskap liste. Noen sa til meg at jeg må feste mer og drikke mer alko for å bli akseptert av gjengen men det takker jeg nei til. Vil heller ta meg en fjelltur å en øl i premie der oppe vil ikke bli helt full. Men så jeg må takle ensomheten min. 
 

er det noen som gidder å tipse meg om noe jeg kan gjøre eller er det bare sånn det er at mann er fremmed helt til mann dør

Hei, Hvor i Norge befinner du deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer ann på hvilken holdning du har til potensielt nye venner. Hvis du er av typen som ønsker å utnytte dem som ressurser a la «kan du hjelpe meg med ditt og datt» så lukter folk det fort og skygger unna. Om du derimot vil ha venner for vennskapets sin skyld så er det lettere å få seg venner.

Anonymkode: d9f7c...0b6

Har nok ressurser og spørr ikke om hjelp 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiuren skrev (5 minutter siden):

Det å skaffe seg nye venner i "voksen alder" kan være vanskelig uavhengig av om man er "ur norsk" eller "ny norsk". Det baste rådet er vel å bli med på fritidsaktiviteter man liker og by på seg selv. 

Mhm. Jeg er helt utestengt i her at jeg vet ikke hva som skjer og hvor 🤭

jeg råner av og til med gjengen her men ingen stopper for å snakke heller 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Oslo i slutten av 20-årene og fikk mange venner gjennom politisk engasjement i partipolitikk. Du møter likesinnede gjennom felles interesser. Kanskje bli med på et fotballag, bli frivillig i en organisasjon eller lignende. 

Anonymkode: 1e73f...b2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du arbeid eller går du eit studium? Det er som regel på jobb eller skulen ein skaffar seg venar. Eller så kan du delta i organiserte fritidsaktivitetar. 

Anonymkode: 3c81c...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Darc said:

Mhm. Jeg er helt utestengt i her at jeg vet ikke hva som skjer og hvor 🤭

jeg råner av og til med gjengen her men ingen stopper for å snakke heller 

 

Begynn med noe organisert, turgruppe i DNT/trening i idrettslag (ikke helsestudio) eller noe annet du liker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Darc said:

Mhm. Jeg er helt utestengt i her at jeg vet ikke hva som skjer og hvor 🤭

jeg råner av og til med gjengen her men ingen stopper for å snakke heller 

 

Hvor bor du?

Anonymkode: a27e0...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noahn skrev (1 time siden):

Hei, Hvor i Norge befinner du deg? 

Midttelemark 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Darc skrev (På 5.5.2021 den 23.34):

Midttelemark 

Ja, Ikke sant?  Som mange skriver her,  flere faktorer som spiller viktig rolle for å få nye venner. Vær deg selv. Ikke vær sammen med noen for å være med noen. Trives i eget selskap. Så kommer det en dag hvor du møter venner helt like deg. Vi har helt likt historie, men ikke i samme situasjon. Kom selv til Norge før 6 år siden. Er 27 år.  Har 4 - 5 gode venner og 1 venninne som jeg setter pris på. Man trenger nødvendigvis ikke å ha 15  venner rundt seg. Har bodd i Akershus/ viken de siste 5 årene. Flyttet til Hovedstaden i fjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...