AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #1 Skrevet 5. mai 2021 Jeg skrev her tidligere angående vondt og stivhet i rygg og nakke. Jeg har jobbet 80% tidligere, bl.a på grunn av at jeg da har bedre tid til å ta vare på ktoppen, og mindre tid til belastningen på jobb. Men gikk opp til 100% pga økonomien for 6 mnd siden. Jeg merker kroppen blir værre, og hvis jeg skal klare å holde ut i yrket i mange år til (er i slutten av 30-årene), så bør jeg ikke jobbe fullt. Noen andre i samme situasjon som må gå ned i stilling pga plager med kroppen? Er jo ikke akkurat lett å bli delvis ufør pga ryggvondt som er så vanlig, så tror rett og slett jeg må gå tilbake til 80% 😕 Anonymkode: 64b88...11f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #2 Skrevet 5. mai 2021 Du må tenke økonomi nå, det gjorde ikke jeg. Jeg har i mange år jobbet litt over 60% da jeg ikke har klart å jobbe mer grunnet helsen. For det første så visste jeg ikke at man kunne gjøre noe med det - som gradert ufør. Også var jeg redd for å bli sett på som lat. Dette har gjort at jeg taper veldig på det økonomisk. Er nå på AAP, som jo er noen og 60% av inntekten min. Jeg har da inntekt som er ca 70% lavere enn om jeg hadde vært i jobb. Prøv å få legen din med på laget og få en gradert sykemelding, for deretter å gå over på gradert AAP. Men for å få AAP, så tror jeg du minimum må være 50% ute av stand til ethvert arbeid. Det er en vei og gå, men her m du tenke på fremtiden din. Anonymkode: d2fe2...21e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #3 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må tenke økonomi nå, det gjorde ikke jeg. Jeg har i mange år jobbet litt over 60% da jeg ikke har klart å jobbe mer grunnet helsen. For det første så visste jeg ikke at man kunne gjøre noe med det - som gradert ufør. Også var jeg redd for å bli sett på som lat. Dette har gjort at jeg taper veldig på det økonomisk. Er nå på AAP, som jo er noen og 60% av inntekten min. Jeg har da inntekt som er ca 70% lavere enn om jeg hadde vært i jobb. Prøv å få legen din med på laget og få en gradert sykemelding, for deretter å gå over på gradert AAP. Men for å få AAP, så tror jeg du minimum må være 50% ute av stand til ethvert arbeid. Det er en vei og gå, men her m du tenke på fremtiden din. Anonymkode: d2fe2...21e Mente om jeg hadde vært i 100% jobb. Anonymkode: d2fe2...21e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå