Gjest Fnuggolina Skrevet 5. mai 2021 #21 Del Skrevet 5. mai 2021 (endret) Jeg har «alltid» det målet (er 1.74) - men veier bare det om stoffskiftet mitt er lett forhøyet og i tillegg er veldig nøye med alt. Og det er jo ikke spesielt positivt for helsa/hjertet. Har veid mindre og, men da er stoffskiftet åpenbart for høyt. Så jeg er litt usikker på hvor jeg skal legge meg på «mål» langsiktig. Føler selv at 67-70 kg er mer holdbart i lengden - selv om det og krever endel. Dere som er 1.72-1.75: må dere leve på maks 1800 kcal daglig for å havne på 62-66 kg? Eller hva må dere ligge på ca? Endret 5. mai 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #22 Del Skrevet 5. mai 2021 162 cm og 66 kg. Skal ned til 58 kg. Anonymkode: 24d35...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #23 Del Skrevet 5. mai 2021 Jeg er 160 og veier 80. Har vært nede i 52 kilo og da så jeg dausjuk ut. Hørte nesten det rasket i skjelletet når jeg bevegde meg. Jeg vil ned til 60, men det er vanskelig. Jeg er skikkelig sjokoladoman, men har ikke spist det siden Søndag nå. Snakket med legen forrige uke og han anbefalte havregrøt/velling. Jeg er veldig glad i det, men med sukker på. Skal prøve med ei teskje syltetøy i en posjon. Treningen min blir gå turer og sykling. Noe annen trening vet jeg ikke om jeg vil, det kjeder meg helt voldsomt. Treningssenter er totalt uaktuelt å begynne på. Lavkarbo ble jeg skikkelig kvalm av og pulver kurer er veldig effektivt fordi jeg kaster opp av de shakene. De går ned og kommer rett opp igjen. Gikk ned 5 kilo på 5 dager med en sånn kur, men da var jeg svært folkevond også. Skal følge med her og kanskje få litt tips og råd 😊 Anonymkode: 2dab1...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #24 Del Skrevet 5. mai 2021 172 cm og veier nå 70kg. veide 63kg før jeg ble gravid for noen år siden, men når jeg ser tilbake på bilder fra den tiden synes jeg at jeg ser tynn ut. Så det er ikke noe mål å komme dit nå, men 65-66 kg hadde jeg vært fornøyd med tror jeg. Men jeg vet ikke om jeg orker å gjøre noe med det nå pga pandemien.. jeg trener og går turer, men er altfor glad i sjokolade og mat generelt. Samt stillesittende jobb på hjemmekontor. Tenkte å ha som mål og hvertfall ikke gå opp i vekt resten av pandemien.. Anonymkode: c6417...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #25 Del Skrevet 5. mai 2021 Jepp! Startvekt på 108 kg, har straks holdt på en måned. Ligger nå på akkurat over 101 kg og har en forferdelig lang vei igjen å gå, men kjører daglig aktivitet, kaloritelling, null sukker og minimalt med fett. Det er litt kjipt å ha latt det gå så langt, men jeg har fått innvilget fedmeoperasjon til sommeren og takket ja da jeg enkelt klarer å ta av meg 10-15 kg, men så sier det stopp. Er godt voksen og lei av å kjempe mot kroppen nå, alt gjør vondt og jeg har ikke energi til å gjøre noe bra for meg selv lenger, så det kommer til å være verdt det. Er helt alene oppi det og har ingen treningsvenner, så det kommer nok ikke til å bli det letteste å gjennomføre, men jeg har ikke noe valg hvis jeg vil oppleve å bli 60. Anonymkode: 3474d...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #26 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har gått ned fra 82 til 62 kg på lavkarbo. Har holdt vekta stabil i over et år nå. Brukte vel 5 mnd på å gå ned. Er 172 cm høy Anonymkode: a7f61...d62 Hva gjør du for å holde vekten stabil i forhold til da du gikk ned? Anonymkode: a6e87...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #27 Del Skrevet 5. mai 2021 Hun som alltid påpeker at hun en gang veide 166kg (ikke 167, ikke 165, men nøyaktig 166) kommer sikkert med et godt svar til deg her. Anonymkode: bdacd...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #28 Del Skrevet 5. mai 2021 Er 175 cm høy, 73 kg nå. Prøver å gå ned til 63-65, men det går så tregt! Føler også jeg ser større ut en andre med samme høyde og vekt, siden jeg har veldig sped beinbygning så er alt fett.... hadde alltid superforbrenning før, brått snudde det etter jeg ble 30, og vekta gikk sakte men sikkert opp uten at jeg en gang merket det. Skremmende. Anonymkode: 21488...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #29 Del Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvilken strategi har dere? Hvor mye har dere gått ned allerede og hvor mye har dere igjen? Mitt delmål er 65. Også håper jeg at jeg når 60 etterpå. Veier 74 i dag, så det er lang vei å gå. Etter lang tid med sykdom/skade og operasjon er jeg klar for å sette i gang nå. Rolige turer, lett styrke trening og mer fokus på kosthold. Har en litt lyst til å spise noe mer lavkarbo, men vet det er vanskelig å holde ut i det lange løp. Hva gjør dere? Anonymkode: 20962...009 Vil følge denne tråden! Veier 65 nå, men trives best på 60 kg, er 1.68. Synes de kiloene sitter litt for godt, og trener jevnt flere dager i uken.. Så jobber nå med kosten, teller kalorier og prøver å unngå småspisingen av godis. Vurderer lavkarbo/ keto - men prøver å kutte sukkeret først😌 Anonymkode: 15d66...13f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #30 Del Skrevet 6. mai 2021 Prøver å gå ned til 65 ish kg. Det har jeg ikke veid siden barneskolen/begynnelsen på ungdomsskolen tro jeg. Alltid vært tjukk med andre ord. Veier 98kg nå etter at jeg det siste året har gått ned ca 20kg uten noe skikkelig fokus på slanking. Nå satser jeg hardere med kaloritelling og vekta ser ut som den responderer bra på det. Anonymkode: db4a1...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #31 Del Skrevet 6. mai 2021 Gått fra 86kg til 68kg på 10mnd. Startet med å gå i kaloriunderskudd. Spiste litt mindre I ukedagene for å "spare opp" til litt kos i helgen. Husk at alkohol utgjør en del kalorier, så greit å unngå/mindre mengder. Da jeg var 70kg begynte jeg å trene styrke 3 ganger i uken. Utenom dette har jeg gått litt turer hele veien, men etter jeg ble 70kg har jeg gått mer ordentlige fjellturer. Lettere med lettere kropp. Synes egentlig det var greit å starte kun med kosthold for å ikke gå på en smell. Men turer er jo å anbefale uansett. Håper å gå ned siste 3kg til sommeren, men stresser ikke. Vet det kan være vanskelig. Nå fokuserer jeg på sunt kosthold og følger med på kaloriene. Spiser litt mer nå enn da jeg gikk mye ned, men jeg må telle kalorier for å finne ut hva kroppen tåler før jeg går opp igjen. Og det er tydeligvis en hårfin balanse for min del. Bare husk at hvis du trener litt så bør du fylle på med litt ekstra mat. Feks banan, litt nøtter, et par knekkebrød. Anonymkode: e3d43...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #32 Del Skrevet 6. mai 2021 Har gått fra 73 til 66, vil ned til 62-63. De siste kiloene er vanskelige, teller kalorier og trener ganske mye. Anonymkode: d6cad...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #33 Del Skrevet 6. mai 2021 Hvor mye tenker dere at det er realistisk å gå ned på 12 uker? Jeg har begynt med periodisk faste i hverdagen, sklir gjerne litt ut i helgen fordi vi spiser senere middag, og jeg vil spise frokost med familien. Gått ned ca 2 kg på 4 uker nå, og syns det går sakte 😅 Anonymkode: 21488...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #34 Del Skrevet 6. mai 2021 Gikk opp 22 kg i graviditeten, og ønsker meg ned til 65 kg. Før graviditeten veide jeg 62, men tenker kroppen har endret seg litt og at 65 kanskje er mer passende nå. Jeg er 174 cm og veier 74 kg. Har også nettopp begynt med periodisk faste 16:8, har vel holdt på en ukes tid eller to. Anonymkode: 219d6...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #35 Del Skrevet 6. mai 2021 Er 169 cm, veide 72 kg etter vinteren. Er nede på 69 nå, skulle gjerne kommet meg til 65 eller litt under. Men legger ikke noen sånn kjempeinnsats i det, periodisk faste, litt mindre porsjoner og sunnere alternativer i ukedagene. Og ikke overspise og drikke fooor mye vin i helgene. 🥴 Løper 3-4 ganger i uken, 4-10 km hver gang. Anonymkode: 34127...619 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #36 Del Skrevet 6. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gikk opp 22 kg i graviditeten, og ønsker meg ned til 65 kg. Før graviditeten veide jeg 62, men tenker kroppen har endret seg litt og at 65 kanskje er mer passende nå. Jeg er 174 cm og veier 74 kg. Har også nettopp begynt med periodisk faste 16:8, har vel holdt på en ukes tid eller to. Anonymkode: 219d6...a44 Har samme utgangspunkt som meg du! 😊 Anonymkode: 21488...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #37 Del Skrevet 6. mai 2021 Lag en god oversikt over kaloriene du spiser. Sørg for at maten du spiser smaker godt og gjør det godt. Viktig med matglede. Kalorifattig mat trenger på ingen måte å være kjedelig mat. Anonymkode: 6e292...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #38 Del Skrevet 6. mai 2021 Jeg synes det er ekstremt vanskelig.. Begynte før jul. Har prøvd mange ganger, men går bare opp igjen etter slankekurer og hard trening en stund, så nå har jeg gått for å spise «normalt» og være litt i aktivitet. Er 175 og veide 86 kilo før jul. Har gått ned til 78 kilo nå. Spiser vanlig mat men ikke altfor store porsjoner, droppet snop og alkohol i ukedager og kjøper en liten sjokolade i stedet for 200 g i helgene. Passer på at jeg går minst en halvtime hver dag, enten i form av å gå tur, eller parkere bilen litt unna jobben og gå et kvarter til og fra. Anonymkode: b6471...9d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2021 #39 Del Skrevet 6. mai 2021 🙋🏻♀️🙋🏻♀️ Veier ca. 69 kg nå, målvekt et sted rundt 60kg, men første mål er å komme under 65. Er ~166 cm høy. Strategien min er egentlig å prøve å ta det så rolig som mulig. Trener 4 gang i uka, mest fordi jeg synes det er gøy som hobby. Ellers prøver jeg å spise intuitivt, altså ikke kaloritelling eller andre typer dietter da jeg ofte faller av. Spiser som jeg ellers har gjort, bare at jeg er mer obs på mengdene, og at jeg kun spiser godteri/snacks en gang i uka. Har tidligere gått ned raskt, men opp igjen, så prøver å øve opp egen tålmodighet. Vil ikke gå ned så raskt at jeg blir sliten og lei. Anonymkode: 174a6...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #40 Del Skrevet 9. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 6.5.2021 den 14.04): Har samme utgangspunkt som meg du! 😊 Anonymkode: 21488...5b6 Det er jo litt gøy da! Så vi har ca samme høyde og vekt nå? Jeg har blitt sengeliggende pga en skade, er spent på hvordan det vil gi utslag på vekta.. Har dårligere matlyst, men mer lyst på søtt 🤷♀️ Det blir minimalt med bevegelse og det er så kjedelig nå som det begynner å bli skikkelig vår her 😭 Anonymkode: 219d6...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå