Gå til innhold

Flere som prøver å gå ned til 60-65 kg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 1,72 og veier 73 kg. Mål er ca 65 men går heller etter målebånd enn vekt. Jeg ønsker å endre litt i livsstilen, for slanking funker ikke for meg. 

min strategi denne gang er en sakte overgang til et litt sunnere kosthold og litt mer aktivitet. Jeg bruker Lifesum for å lære meg selv om kalorier i maten jeg spiser. Jeg har satt av tre uker til å slavisk veie alt og logge i Lifesum, da tenker jeg at jeg har lært en del om mitt vanlige kosthold. Jeg er ferdig med to uker nå. Jeg har justert litt på pålegg, antall skiver til frokost, og forsøker å kutte litt på prosessert mat.

 

Målet er å kunne leve med endringene resten av livet. Da kan jeg ikke alltid nekte meg selv kake og godteri, men jeg må lære meg å spise litt mer fornuftige porsjoner og spare godisen til lørdagen.

Anonymkode: fd0a3...3ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 168 cm, 89 kg nå og startet på 125 kg i november. Vil ned til rundt 65 kg.

Spiser lavkarbo for det meste, trener enkel styrke hjemme, går/jogger turer og sykler. Fungerer bra for min del, men vil få inn mer strukturert styrketrening etter hvert.

Anonymkode: 68d1a...998

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt tyngste har jeg vel vært rundt 95 kg. Er nå på 89 komma noe. Målet er ca. 60 kg. Altså ned 30 kg. Lang vei å gå!

Strategien min er å endre hele livsstilen min, jobber med å finne noe jeg klarer å leve med. Er ganske avhengig av sjokolade f.eks, så prøver å redusere forbruket mitt til noe jeg kan leve med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

79 nå og mistrives sterkt at jeg ikke klarer å gå ned de siste 15 kiloene etter siste svangerskap.

Etter 17.mai skal jeg kjøre en 4-ukers veldig streng diett med lave kalorier og håper at jeg klarer det til juli.

Anonymkode: 56b2f...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er jo litt gøy da! Så vi har ca samme høyde og vekt nå?

Jeg har blitt sengeliggende pga en skade, er spent på hvordan det vil gi utslag på vekta.. Har dårligere matlyst, men mer lyst på søtt 🤷‍♀️ Det blir minimalt med bevegelse og det er så kjedelig nå som det begynner å bli skikkelig vår her 😭

Anonymkode: 219d6...a44

Jeg er 174 og starta på 74 kg, gått ned 2 kg på noen uker nå da 😊 har du målt deg? Vet at man kan se veldig ulike ut med samme vekt, derfor jeg lurer 😊 

Huff, så kjedelig å være sengeliggende! Vanskelig når man ikke får beveget seg spesielt mye, det er på en måte det som gir meg motivasjon til og også være flink med maten, føler ikke jeg kan "ødelegge økta" ved å stappe i meg etterpå. Regner du med å være sengeliggende lenge? 

Anonymkode: 21488...5b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 93 kg, vil ned til 63. Har gått ned 7 kg så langt.

Anonymkode: b55b1...efe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut i kveld at det er bare rundt 40 dager til skoleferien for barna. Dvs ca 6 uker til sol og sommer, bikini? Kjole? Shorts/skjørt? Altså, det er da min største usikkerhet og frykt kommer til syne. Så nå MÅ jeg bare være litt streng de neste ukene og dagene og selvfølgelig gjennom sommeren osv. men kanskje litt ekstra streng nå. Flere som strammer inn litt ekstra nå i siste innspurt før sommeren? Som i å gjøre ekstra innsats i å gå ned i vekt?

ts

Anonymkode: 20962...009

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er 174 og starta på 74 kg, gått ned 2 kg på noen uker nå da 😊 har du målt deg? Vet at man kan se veldig ulike ut med samme vekt, derfor jeg lurer 😊 

Huff, så kjedelig å være sengeliggende! Vanskelig når man ikke får beveget seg spesielt mye, det er på en måte det som gir meg motivasjon til og også være flink med maten, føler ikke jeg kan "ødelegge økta" ved å stappe i meg etterpå. Regner du med å være sengeliggende lenge? 

Anonymkode: 21488...5b6

Veldig likt utgangspunkt da, ja! Nei, har ikke målt meg. Det skal jeg få til de nærmeste dagene, for det sier jo egentlig mer enn vekta. Tipper midja er rundt 80 cm nå, ergo altfor stor 🤷‍♀️

Håper ikke det! Håper på snarlig bedring, iallefall såpass at jeg kan gå litt rundt. 

Anonymkode: 219d6...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

167cm og ca 70-72 kg. Gått jevnt og trutt opp siden sommeren i fjor. Teller kcal og loggfører, har gjort det flere ganger tidligere med stor virkning. Har tidligere gått ned 17kg på 3 mnd med streng telling, og så har det slækka litt og nå veier jeg 8-10kg over idealvekt. Vil gjerne ned til 62 kg. 

Anonymkode: 6d913...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med folk her? Jeg synes de 5 kg som jeg mangler å gå ned sitter litt for hardt på. Noe som har prøvd keto eller noe form for faste for å få bort de siste kiloene? 

Anonymkode: 15d66...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvordan går det med folk her? Jeg synes de 5 kg som jeg mangler å gå ned sitter litt for hardt på. Noe som har prøvd keto eller noe form for faste for å få bort de siste kiloene? 

Anonymkode: 15d66...13f

Jeg begynte i går. Vekten har gått opp istedenfor ned siste måneden, så valgte å legge helt om. Håper det er det som skal til.

Mamma (jeg hører på henne selv om jeg er voksne) mener jeg ikke må drive å bytte kosthold så ofte. Jeg tror ikke det skader, for det er jo det de gjør som karb sykluser gjør. 

Anonymkode: cbbdb...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre stått lenge stille for min del. Kommer ikke ordentlig i gang liksom. Hva er deres beste tips? Og hvordan går det med dere?

Anonymkode: 20962...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...