Gå til innhold

Flere som prøver å gå ned til 60-65 kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvilken strategi har dere? Hvor mye har dere gått ned allerede og hvor mye har dere igjen? 

Mitt delmål er 65. Også håper jeg at jeg når 60 etterpå. Veier 74 i dag, så det er lang vei å gå. 

Etter lang tid med sykdom/skade og operasjon er jeg klar for å sette i gang nå. Rolige turer, lett styrke trening og mer fokus på kosthold. Har en litt lyst til å spise noe mer lavkarbo, men vet det er vanskelig å holde ut i det lange løp. Hva gjør dere?

Anonymkode: 20962...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir faktisk litt trist over folk som henger seg opp i et «magisk» tall. Målebånd og passform på klær er mer representative indikatorer. Nå veide jeg meg riktignok bare for moro skyld, men målbåndet gir meg et mye bedre svar.

Husker ei som ikke ville veie mer enn 50, ikke ville trene styrke pga vekta. Hun var redd for å bli for tung. Det hun ikke forstår, er at styrketreningen ville gjort det lettere for henne å holde ei sunn vekt. To personer med samme vekt og høyde kan se helt forskjellige ut. Prøvde å forklare henne dette, men hun ville ikke forstå. For hun skulle uansett ikke veie mer enn 50.

Anonymkode: c9ad0...7a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken høyde har du da? Jeg har lyst til å komme ned til 66 kg og er 174 cm høy. For meg betyr det ca 8 kg ned. Siden det blir lite bevegelse blir det gjort med mat. Det går fryktelig tregt og motivasjon er vaklende. Har ikke gitt opp, så det er da noe.

Anonymkode: cbbdb...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

172 og 74 her. Vil ned til 65 hvert fall. Foreløpig har jeg begynt å trene mer, og jeg er litt flinkere med mat, men ikke så flink som jeg burde...

Anonymkode: 55d9e...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned fra 94 kg ti 77-78

skal ned til 65-69

159-160 cm

Endret av Marye
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått ned fra 82 til 62 kg på lavkarbo. Har holdt vekta stabil i over et år nå. Brukte vel 5 mnd på å gå ned. Er 172 cm høy

Anonymkode: a7f61...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er 175, veier 70kg og skal definitivt tilbake til mine gode gamle vekt. Er 40+ og har typ "alltid veid 62, 63 kilo. Det siste året har kiloene kommet og alt har lagt seg rundt magen, slik at flesket henger over bukse linningen og jeg kan ikke lenger bruke mine gamle bukser med høyt liv, ser ut som jeg er gravid😒 Holder på å ta grep nå, nekter å la det gå for langt!!! 

Anonymkode: 19734...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gått ned fra 71 til 61 på ca 1 år. Målet er egentlig ikke en viss vekt, men før jeg ble sammen med eksen min veide jeg 58 og hadde en forbrenning raskere enn fanden sjøl. Så jeg skulle helst ønske at jeg gikk under 60 samtidig som jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Droppet nesten alt av junkfood, sluttet å drikke brus (brukte bare sodastream og funlight saft), noe som gjorde at jeg mistet søtsuget, og vekten gikk sakte men sikkert ned. Jeg begynte å jogge med hundene minst tre ganger i uken, av og til hver dag, siden hundene måtte jo ha tur uansett. Gikk mye i fjellet før jeg begynte å jogge, for å få opp kondisen. Vekten raste, og helseplagene mine ble borte vekk (bursitt i hofte/bekken). 

Anonymkode: 9a703...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har gått ned fra 71 til 61 på ca 1 år. Målet er egentlig ikke en viss vekt, men før jeg ble sammen med eksen min veide jeg 58 og hadde en forbrenning raskere enn fanden sjøl. Så jeg skulle helst ønske at jeg gikk under 60 samtidig som jeg kan spise hva jeg vil uten å legge på meg. Droppet nesten alt av junkfood, sluttet å drikke brus (brukte bare sodastream og funlight saft), noe som gjorde at jeg mistet søtsuget, og vekten gikk sakte men sikkert ned. Jeg begynte å jogge med hundene minst tre ganger i uken, av og til hver dag, siden hundene måtte jo ha tur uansett. Gikk mye i fjellet før jeg begynte å jogge, for å få opp kondisen. Vekten raste, og helseplagene mine ble borte vekk (bursitt i hofte/bekken). 

Jeg er forresten 171 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk fra 92 til 74, men nå er jeg oppe i 82... Coronaåret har satt litt preg. Jeg er 172 og trives på en vekt mellom 60-67. Jeg har god effekt av turer, prøver å gå hver kveld. Ellers bruker jeg ikke å drikker kalorier. Spiser plantebasert og relativt kalorifattig, ligger ofte mellom 1500-1800. Det går sakte, men sikkert.

Anonymkode: bb222...d33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 167, og veier 69. Var 71 for noen uker siden, og er på vei ned til 60kg.

Mulig jeg kan stoppe på 62-63, vi får se når jeg kommer dit😊

Anonymkode: c22f0...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra 97 til 76 på 7 mnd m keto og lavkarbo. Skal til ca 65-68. 168cm. Sluttet helt m sukker og mel og det med mya karbohydrater  lager litt keto-godt. Synes jeg unner meg mye. Vinner mer enn taper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 172 forresten, skulle ha skrevet det innledningsvis. 
TS

Anonymkode: 20962...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 172 cm og veide 75 kg i jula, gikk ned til 68 kg i løpet av januar/februar. Nå er jeg ganske fornøyd og motivasjonen er dermed ikke like stor til å være flink med kostholdet. Vil helst komme meg ned under 65 kg / inn i gamle bukser, men fokuserer mest på å holde vekta nå og være aktiv. 

Anonymkode: 861a9...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned fra 100 til 70 ish i fjor, veier nå ca 75 og målet på lang sikt er 65-68 kg 😊 er nyoperert nå så jeg bare spiser sunt og riktig uten å telle kalorier, men kan hende det blir en liten innspurt når jeg er ferdig med rekonvalesens. Telte kalorier da jeg gikk ned de 30 kiloene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har i hele mitt voksne liv stoppet opp på 70kg.. Egentlig en fin vekt for meg. Men har hovedsakelig veid 75-80 kg. Er 167 høy og burde ligge på begynnelsen av 60 tallet et sted ifht bmi. Stresser ikke nevneverdig for å gå ned, men hadde vært interessant og bikke over på 60 tallet.. Er nå 71kg 😅

Anonymkode: f0604...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid hatt en trivselsvekt på ca 62 kg, men har bare gått oppover de siste 6-7 årene. Før korona lå jeg jevnt på 67-69, men bikket 74 kg på nyåret. Veier i dag 71,5 kg, fordelt på mine 169 cm, prøver å kommer meg ned til 65 kg i første omgang. Har vel ingen klar strategi, men prøver å trene mer og kutte ned på brus og snacks. Det går sånn høvelig 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målvekt kommer jo veldig an på høyde :) 

Men personlig er målet mitt, som kvinne på 172, ca 64-65 kg. Nå er jeg på 66,9 og jeg er komfortabel der også, men vil ned litt til så jeg har litt å gå på og ikke må veie meg igjen med det første. Jeg vil tilbake til å veie meg en gang i halvåret, er rimelig lei nå.

Syns ikke det er galt å ha målet som et visst antall kilo hvis man vet man trives der, og det er innenfor normalvektig selvsagt. Jeg lå på 64-65 i mange år før jeg gikk litt opp i forbindelse med skade og sykdom. Klærne mine passer best rundt den vekta, og jeg ser proporsjonert ut. Det gjør jeg ikke om jeg veier mye under eller mye over. 

Det viktigste for meg er å føle meg vel, ikke å veie x antall kilo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Blir faktisk litt trist over folk som henger seg opp i et «magisk» tall. Målebånd og passform på klær er mer representative indikatorer. Nå veide jeg meg riktignok bare for moro skyld, men målbåndet gir meg et mye bedre svar.

Husker ei som ikke ville veie mer enn 50, ikke ville trene styrke pga vekta. Hun var redd for å bli for tung. Det hun ikke forstår, er at styrketreningen ville gjort det lettere for henne å holde ei sunn vekt. To personer med samme vekt og høyde kan se helt forskjellige ut. Prøvde å forklare henne dette, men hun ville ikke forstå. For hun skulle uansett ikke veie mer enn 50.

Anonymkode: c9ad0...7a0

Ser ikke noe forskjell fra å bruke målbånd og det å veie seg. Går jo ut på det samme. Da er du like opphengt i cm som det du beskylder andre for å være når det kommer til vekt.

Syns det er lettere å hoppe på vekten enn å styre med å måle seg.

Og for en kvinne med gjennomsnittshøyde er det helt annerledes å ha 60 kg som mål vs 50 kg. 60 kg er normal-BMI med mindre man er veldig høy eller lav. 50 kg er kun normal-BMI dersom man er veldig lav. 

Anonymkode: 63df2...e05

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (4 timer siden):

Har gått ned fra 94 kg ti 77-78

skal ned til 65-69

159-160 cm

Har samme høyde som deg og skal også ned noen kilo. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...