Musemor Skrevet 2. september 2005 #1 Skrevet 2. september 2005 Vi skal døpe sønnen vår snart, og jeg lurer litt på hva vi som foreldre skal gi ham i dåpsgave? Har dere ellers noen gode tips om hva vi kan ønske av gaver fra andre?
:-) anna Skrevet 2. september 2005 #2 Skrevet 2. september 2005 Vi har ikke gitt barna våre noen dåpsgave selv. Er det egentlig vanlig da? Vi hadde jo fest, og for så vidt har jeg endt opp med å kjøpe en typisk dåpsting til hver av dem, etter dåpen. (Bare fordi de ikke fikk akkurat det, og vi gjerne ville at de skulle ha det. Dattera mi fikk f.eks ikke dåpstallerken, og ettersom både jeg og mannen min og de to eldste har det, ville vi gjerne henge hennes sammen med vår) Men det har ikke vært ment som dåpspresang i seg selv.
~sikka~ Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 Trodde egentlig ikke man ga sine egne barn dåpsgaver jeg heller...
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Tror ikke jeg eller søstrene mine har fått det heller... Vet mamma og pappa ikke gidder å gi gave til barna sine før de er så store at de husker det Altså til bursdag og jul. De får jo så mange andre gaver, så det legger de ikke merke til før de er rundt tre, mener de - og det er jo forsåvidt sant. Men jeg vil nok gi noe, både i dåpsgave og andre anledninger. Tror jeg ville valgt å gi en smykke (kjede) hvis jeg hadde en datter. Et tidløst et, som hun kan bruke alltid, ser ihvertfall for meg at det kan være litt hyggelig. Når det gjelder en gutt så vet jeg ikke. Kanskje mansjettknapper han kan bruke ved høytidelige anledninger gjennom livet?
Gjest uri Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Vi ga ikke noe.. Har heller ikke hørt om andre som gir..
Musemor Skrevet 2. september 2005 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2005 Det var jo egentlig litt godt å høre, for det er jo nok utgifter i forbindelse med dåpen... Trodde egentlig ikke det var vanlig, helt til jeg leste noe om en som hadde kjøpt dåpsgave til datteren sin. Har tenkt å opprette en konto i hans navn, så kan vi heller sette inn litt når vi vil
Gjest Violetta Skrevet 3. september 2005 #8 Skrevet 3. september 2005 Jeg ga henne dåsselskapet etter dåpen. Det var meg som betalte hele gildet, helt alene, for den nærmeste familien på begge sider. Det var også meg som arrangerte og sørget for at alt kom på plass, og det syntes jeg fikk være gave nok, og det mener jeg fremdeles.
monja Skrevet 3. september 2005 #9 Skrevet 3. september 2005 GUtten vår fikk et badelaken med innbrodert navn, en eventyr bok og to sangbøker fra oss. I min familie er det helt vanlig å gi dåpsgaver til egne barn.
April Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 Datteren vår fikk barnebibel og 1000kr i gave av oss+at mannen har satt i gang fast trekk fra sin konto til hennes konto hver måned. Tok det som en selvfølge jeg at hun skulle få gave av oss også, men jeg vet ikke hva som er vanlig praksis rundt omkring.. Ser jo nå at det er flere som ikke gir.
Rakel Skrevet 3. september 2005 #11 Skrevet 3. september 2005 Synes det er litt vanskelig. Hun har jo så mange ønsker.
Siam Skrevet 4. september 2005 #12 Skrevet 4. september 2005 Vi har ikke tenkt å gi noen gave, men vi skal opprette en konto som vi skal spare penger til han på. Dåpsselskapet blir egentlig gave nok.
*Melina* Skrevet 4. september 2005 #13 Skrevet 4. september 2005 Begge barna mine fikk hånd og fotavtrykk i støpesten laget av Lifestone. Et minne om hvor små de søte tottelottene engang har vært
Ottine Skrevet 4. september 2005 #14 Skrevet 4. september 2005 Vi ga sønnen vår en lommekniv i sølv m/ inngravering. Tror det er helt vanlig å gi barna sine dåpsgave heromkring.
Nala Skrevet 4. september 2005 #16 Skrevet 4. september 2005 Vi har ikke gitt dåpsgave til egne barn.
nat26 Skrevet 4. september 2005 #17 Skrevet 4. september 2005 Vi har ikke tenkt å gi han dåpsgave nei.Trodde ikke det var vanlig heller.Vi har opprettet en konto til han hvor vi setter inn penger hver måned,det holder vel det:)
Angelheart Skrevet 6. september 2005 #18 Skrevet 6. september 2005 Som så mange andre skriver her, så ga vi heller ikke noen dåpsgave til vårt lille gull. Vi holdt selskap og opprettet en konto som vi setter inn penger på jevnlig. Dåpen i seg selv får være gave nok, syns jeg. Har faktisk heller ikke hørt om noen som gir gave til egne barn i dåpen får nå.......
Chiquita Skrevet 6. september 2005 #19 Skrevet 6. september 2005 Vi ga Lillebanan dåpsgave: Sølv-spisesett og et lite gullsmykke. Samt en sparekonto hvor han får 200,- hver mnd (fast trekk av barnetrygden)
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #20 Skrevet 6. september 2005 Et lite minne om dagen fra mamma og pappa kostet oss så lite - at det bare gjorde vi. Eldstemann fikk smykkeskrin med "Hans" fra "Hans og Grethe" på. Minstemann fikk en dåpstallerken. Dette var gaver vi kjøpte dagen etter dåpen da vi viste de andre gavene. Mayamor ikke innlogget
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå