Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

Pleneier skrev (Akkurat nå):

Ingen kan kreve å være på TV-skjermen. Saken har i praksis alltid dreiet seg om penger og ære.

det er ikke mitt inntrykk. Men godt for henne at dette er ute av verden, og kan gå videre. Hun forstod sikkert at tingenes tilstand ikke var slik hun hadde sett det siden vitnene forklarte det med dramatiske ord. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest DislayName

Hadde aldri hørt om henne før rettsaken. Fy faen som hun har driti seg ut. Hadde jeg vært henne ville jeg gått til psykolog, gjort gode miner til slett spill og beholdt millionlønna mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom tråden handler om Line Andersen og mest sannsynlig har noen sjakk-tilhengere i seg, så er det viktig å minne på om at Meltwater Champion Chess Tour med Magnus Carlsen i spissen start i dag kl 18.55 på Sport 2 med Gnatt, Hammer og Lahlum. Jeg gleder meg! Perfekt timing også, for da rekker man å få unnagjort Premier League-runden først.

Heia Magnus, og hurra for sjakk!! (Ikke Andersen, Gnatt, Hammer eller Lahlum, men MAGNUS CARLSEN!) :) 

NRK viser [heldigvis] ikke denne turneringen ;) 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Symfonia
Ctrl skrev (28 minutter siden):

Ettersom tråden handler om Line Andersen og mest sannsynlig har noen sjakk-tilhengere i seg, så er det viktig å minne på om at Meltwater Champion Chess Tour med Magnus Carlsen i spissen start i dag kl 18.55 på Sport 2 med Gnatt, Hammer og Lahlum. Jeg gleder meg! Perfekt timing også, for da rekker man å få unnagjort Premier League-runden først.

Heia Magnus, og hurra for sjakk!! (Ikke Andersen, Gnatt, Hammer eller Lahlum, men MAGNUS CARLSEN!) :) 

NRK viser [heldigvis] ikke denne turneringen ;) 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror
Pleneier skrev (58 minutter siden):

Ingen kan kreve å være på TV-skjermen. Saken har i praksis alltid dreiet seg om penger og ære.

Ikke sikkert at Line forstod det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pleneier
Storebror skrev (29 minutter siden):

Ikke sikkert at Line forstod det. 

Advokatene hennes har selvfølgelig skjønt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror
Pleneier skrev (17 minutter siden):

Advokatene hennes har selvfølgelig skjønt dette.

Ja, men det betyr ikke at Line forstod det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (5 timer siden):

Løgnene slutter aldri. Her vil du altså ha folk til å tro at LA hadde alt sammen som mål. Så grunnen til at hun trakasserte og rakket ned på teknikere var at hun ville få arbeidsmiljøet i NRK opp i retten?!

Det er merkelig så sinna du blir om man prøver å se på om saken kan ha ulike sider. Bakgrunnen min for at jeg lanserer disse andre synspunktene er at det nok er mange som har blitt mobbet ut av yrkeslivet uten å være klar over dette selv. Årsaken er at dette kan foregå på en finurlig, kynisk og utspekulert måte. De som blir mobbet er ofte ikke klar over at de blir baksnakket og lagt feller for. Med feller mener jeg a mobbeofferet blir utsatt for bevisste provokasjoner for så å bringes ut av fatning. Mobberne som er minst to eller flere og som har samsnakket, rapporterer så til ledelsen uavhengig av hverandre for å gjøre dette så jævlig som mulig. Jeg bare sier det at dette er faktisk noe som skjer og er ikke oppdiktning eller løgn.

Jeg kan forstå at de som er med på denne type mobbing vil ta på vei da jeg bretter ut deres metoder. Egentlig er dette leken i sandkassen som er blitt enda mer avansert.

Endret av Volvespå
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (5 timer siden):

Enda mer løgn fra deg. Selv om du vet at det ikke er "kritikk" når man skriker til andre at de er udugelige og ikke får til noe som helst og andre nedsettende kommentarer, så påstår du at det er det.

Hvorfor lyver du konsekvent? Hva er din agenda her?

Hvorfor kan du ikke tåle at jeg ser dette fra en annen side.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (21 minutter siden):

Det er merkelig så sinna du blir om man prøver å se på om saken kan ha ulike sider.

Hva har Janne Fredriksen å vinne på at saken kom opp i retten (og media) , hun vitnet om at hun måtte bli omplassert pga LA.

Hva har han som ble sykemeldt. etter mesterskap pga LA å vinne.

Jeg ser ingen vinnere. Hadde det vært mange mobbere så hadde det kommet ut.

Baksnakking er ikke bare mobbing, i stor hrad ofte også ventilering med kollegaer for å forstå kollegaers hensikter. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeusNe skrev (10 minutter siden):

Hva har Janne Fredriksen å vinne på at saken kom opp i retten (og media) , hun vitnet om at hun måtte bli omplassert pga LA.

Hva har han som ble sykemeldt. etter mesterskap pga LA å vinne.

Jeg ser ingen vinnere. Hadde det vært mange mobbere så hadde det kommet ut.

Baksnakking er ikke bare mobbing, i stor hrad ofte også ventilering med kollegaer for å forstå kollegaers hensikter. 

Når du siterer meg, er det fint at du tar med hele greie. Den var som så:

Det er merkelig så sinna du blir om man prøver å se på om saken kan ha ulike sider. Bakgrunnen min for at jeg lanserer disse andre synspunktene er at det nok er mange som har blitt mobbet ut av yrkeslivet uten å være klar over dette selv. Årsaken er at dette kan foregå på en finurlig, kynisk og utspekulert måte. De som blir mobbet er ofte ikke klar over at de blir baksnakket og lagt feller for. Med feller mener jeg a mobbeofferet blir utsatt for bevisste provokasjoner for så å bringes ut av fatning. Mobberne som er minst to eller flere og som har samsnakket, rapporterer så til ledelsen uavhengig av hverandre for å gjøre dette så jævlig som mulig. Jeg bare sier det at dette er faktisk noe som skjer og er ikke oppdiktning eller løgn.

Jeg kan forstå at de som er med på denne type mobbing vil ta på vei da jeg bretter ut deres metoder. Egentlig er dette leken i sandkassen som er blitt enda mer avansert.

Endret av Volvespå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (41 minutter siden):

Når du siterer meg, er det fint at du tar med hele greie. Den var som så:

Det er merkelig så sinna du blir om man prøver å se på om saken kan ha ulike sider. Bakgrunnen min for at jeg lanserer disse andre synspunktene er at det nok er mange som har blitt mobbet ut av yrkeslivet uten å være klar over dette selv. Årsaken er at dette kan foregå på en finurlig, kynisk og utspekulert måte. De som blir mobbet er ofte ikke klar over at de blir baksnakket og lagt feller for. Med feller mener jeg a mobbeofferet blir utsatt for bevisste provokasjoner for så å bringes ut av fatning. Mobberne som er minst to eller flere og som har samsnakket, rapporterer så til ledelsen uavhengig av hverandre for å gjøre dette så jævlig som mulig. Jeg bare sier det at dette er faktisk noe som skjer og er ikke oppdiktning eller løgn.

Tar med alt i dette sitatet.....

At ANDRE har blitt mobbet ut av yrkeslivet er ikke spørsmålet i denne saken. 

Jeg kan ikke lese sinne noen steder i andres tekster.

Vi er mange som forstår at du tolker andre erfaringer inn i saken, men de fleste andre av oss forholder oss til mengden av referater fra utallige kilder og de sier ingenting om hva du insinuerer, derfor reagerer mange, meg selv inkludert, at du fortsetter når du ikke har noen kilder. 

Mobbing er et problem i arbeidslivet ingen tvil, denne saken har mer fokus på den som saksøker NRK sitt sinne og utbrudd.   Igjen mener jeg at om LA kunne vise til at hun ble mobbet ut av arbeidslivet så hadde hun fått mer sympati. Det har LA ikke kunnet, derfor er det svært vanskelig å legge mye i at hun ble utsatt for skjult mobbing.  At hun ble baksnakket, sikkert, men jeg tror det kan ha ligget frykt for å konfrontere henne fra mange. Det viser jo seg i Janne Fredriksen ønske om omplassering. Det faktum at flere har vitnet positivt om LA viser også at det nok ikke var omfattende mobbing. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NeusNe skrev (1 time siden):

Tar med alt i dette sitatet.....

At ANDRE har blitt mobbet ut av yrkeslivet er ikke spørsmålet i denne saken. 

Jeg kan ikke lese sinne noen steder i andres tekster.

Vi er mange som forstår at du tolker andre erfaringer inn i saken, men de fleste andre av oss forholder oss til mengden av referater fra utallige kilder og de sier ingenting om hva du insinuerer, derfor reagerer mange, meg selv inkludert, at du fortsetter når du ikke har noen kilder. 

Mobbing er et problem i arbeidslivet ingen tvil, denne saken har mer fokus på den som saksøker NRK sitt sinne og utbrudd.   Igjen mener jeg at om LA kunne vise til at hun ble mobbet ut av arbeidslivet så hadde hun fått mer sympati. Det har LA ikke kunnet, derfor er det svært vanskelig å legge mye i at hun ble utsatt for skjult mobbing.  At hun ble baksnakket, sikkert, men jeg tror det kan ha ligget frykt for å konfrontere henne fra mange. Det viser jo seg i Janne Fredriksen ønske om omplassering. Det faktum at flere har vitnet positivt om LA viser også at det nok ikke var omfattende mobbing. 

NeusNe du prøver på tvinge fram en merkelig debatt her fordi du ønsker kun argumenter om at LA er skyldig i trakassering. Du må huske at LA ikke er blitt dømt og at vi må forholde oss til at det ble gjort et forlik. Det eneste som er klinkende klart her er at LA så seg tjent med å slutte i jobben mot en erstatning og at NRK så seg tjent med å gi en erstatning for å få saken ut av veien. Visst nok var det en del som vitnet mot LA, men det var også andre som ville vitne til hennes fordel. Det at det i det hele tatt finnes medarbeidere som var villig til å vitne til fordel og mot sin arbeidsgiver synes jeg taler sitt. Alle disse er heller ikke blitt hørt. Altså kan denne saken fort ha flere sider...........  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (5 timer siden):

så å få tilbake riktig stillingsbeskrivelse  forstod hun hun ikke vil få under rettsaken?

Riktig stillingsbeskrivelse? Jeg vil anta Andersens stillingsbeskrivelse var journalist ansatt i sportsredaksjonen. Stillingsbeskrivelse endret seg ikke etter at hun ble omplassert, men arbeidsoppgavene. Hun gikk fra programleder av sjakk sendinger til opplæring i digitale medier, da hun hadde liten og ingen erfaring med dette. Etter hva nrk opplyste om eksisterer det ingen stilling med navnet "programleder" i sportsredaksjonen. Selv om Andersen tydeligvis ønsket det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (6 timer siden):

Det er merkelig så sinna du blir om man prøver å se på om saken kan ha ulike sider. Bakgrunnen min for at jeg lanserer disse andre synspunktene er at det nok er mange som har blitt mobbet ut av yrkeslivet uten å være klar over dette selv. Årsaken er at dette kan foregå på en finurlig, kynisk og utspekulert måte. De som blir mobbet er ofte ikke klar over at de blir baksnakket og lagt feller for. Med feller mener jeg a mobbeofferet blir utsatt for bevisste provokasjoner for så å bringes ut av fatning. Mobberne som er minst to eller flere og som har samsnakket, rapporterer så til ledelsen uavhengig av hverandre for å gjøre dette så jævlig som mulig. Jeg bare sier det at dette er faktisk noe som skjer og er ikke oppdiktning eller løgn.

I vanlig stil prøver du å manipulere diskusjonen ved å lyve og vri på ting. Dette handler altså ikke om å se på om saken kan ha ulike sider (som jeg påpekte tidligere da du også begynte å dikte om meg), men om at du lyver om hva som har skjedd, påstår ting du vet ikke stemmer og vrir på fakta for å få det til å stemme overens med agendaen din.

Altså som beskrevet her:

"Problemet ligger i måten du konsekvent lvyer på gjennom tråden, dikter opp fantasihistorier, vrir på fakta, ignorerer fakta... Altså tror jeg nesten ikke du selv tror på det du skriver. Du kommer altså helt ny til et forum og begynner å aktivt sabotere en diskusjon ved å bevisst komme med løgner, forvridde fakta, åpenbart feilaktige tolkninger, og så videre.

Selv etter at det er dokumentert at LA drev med baksnakking så driver du å berømme henne for å ikke ha gjort det.

Er det mulig?

Så nei, problemet er ikke at jeg mener at jeg har rett eller at du mener at du har rett. Problemet er at du er uærlig i ditt fanatiske og usaklige forsvar av LA, og at du hele tiden har sabotert tråden med usakligheten og uredeligheten din."

At du nå prøver deg igjen i vanlig stil er ikke uventet.

LA er ikke et mobbeoffer. Hun er en mobber. Hun trakasserer blant annet folk hun anser for å være "under seg" i hierarkiet, som f.eks. teknikere som bare gjør jobben sin.

De eneste metodene som avsløres her er dine. Du er fortsatt i gang med ren manipulering, og du vrir på alt og manipulerer alt du kan av ukjent årsak.

Og så tillegger du meg meninger og egenskaper, som for eksempel her når du påstår jeg er sint. Akkurat som en mobber som driver med gaslighting ville funnet på. Hersketeknikk og gaslighting lang vei her.

Endret av jabx
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Volvespå skrev (5 timer siden):

Hvorfor kan du ikke tåle at jeg ser dette fra en annen side.

Som jeg forklarte i forrige innlegg og her så handler det ikke om å se dette fra en annen side, men det handler om:

"Selvsagt mener jeg at mitt syn på saken er det riktige, akkurat som du i utgangspunktet burde ment at ditt er det. Det er ikke det problemet ligger.

Problemet ligger i måten du konsekvent lvyer på gjennom tråden, dikter opp fantasihistorier, vrir på fakta, ignorerer fakta... Altså tror jeg nesten ikke du selv tror på det du skriver. Du kommer altså helt ny til et forum og begynner å aktivt sabotere en diskusjon ved å bevisst komme med løgner, forvridde fakta, åpenbart feilaktige tolkninger, og så videre.

Selv etter at det er dokumentert at LA drev med baksnakking så driver du å berømme henne for å ikke ha gjort det.

Er det mulig?

Så nei, problemet er ikke at jeg mener at jeg har rett eller at du mener at du har rett. Problemet er at du er uærlig i ditt fanatiske og usaklige forsvar av LA, og at du hele tiden har sabotert tråden med usakligheten og uredeligheten din."

Men bare fortsett med gaslighting du!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (3 timer siden):

NeusNe du prøver på tvinge fram en merkelig debatt her fordi du ønsker kun argumenter om at LA er skyldig i trakassering. Du må huske at LA ikke er blitt dømt og at vi må forholde oss til at det ble gjort et forlik. Det eneste som er klinkende klart her er at LA så seg tjent med å slutte i jobben mot en erstatning og at NRK så seg tjent med å gi en erstatning for å få saken ut av veien. Visst nok var det en del som vitnet mot LA, men det var også andre som ville vitne til hennes fordel. Det at det i det hele tatt finnes medarbeidere som var villig til å vitne til fordel og mot sin arbeidsgiver synes jeg taler sitt. Alle disse er heller ikke blitt hørt. Altså kan denne saken fort ha flere sider...........  

Dobbeltmoral og løgn fra Volvespå her igjen altså.

Det er du som påstår at LA er biltt mobbet, selv om ingen er dømt for å ha mobbet henne. Er det ikke rart at du kan konkludere (på åpenbart falskt og løgnaktig grunnlag) at LA er mobbeofferet her, samtidig som du begynner å jamre om at LA ikke er dømt når andre påpeker hva LA har drevet med?

Hvis denne saken har flere sider så er du faktisk den som har totalt feilet når det gjelder å få dette frem. Det er fordi du konsekvent har sett bort fra sakens fakta, diktet opp rene løgnhistorier, og forsøkt å manipulere andre med villedningsmanøvre.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Egenskap said:

Hun burde valgt tidligere å bli mor! Min personlige mening. 

Hva? Dette synes jeg blir feil å skrive. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 minutt siden):

Dobbeltmoral og løgn fra Volvespå her igjen altså.

Det er du som påstår at LA er biltt mobbet, selv om ingen er dømt for å ha mobbet henne. Er det ikke rart at du kan konkludere (på åpenbart falskt og løgnaktig grunnlag) at LA er mobbeofferet her, samtidig som du begynner å jamre om at LA ikke er dømt når andre påpeker hva LA har drevet med?

Hvis denne saken har flere sider så er du faktisk den som har totalt feilet når det gjelder å få dette frem. Det er fordi du konsekvent har sett bort fra sakens fakta, diktet opp rene løgnhistorier, og forsøkt å manipulere andre med villedningsmanøvre.

For meg virker det som du har et hat mot LA som er på det personlige plan. Da blir det jo vanskelig å føre en konstruktiv og opplysende diskusjon om dette temaet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...