Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Felis said:

Line slår meg ikke som ei dame som er flink til å ta imot råd fra andre. Mye av konflikten bunner i at hun vet best selv og alle andre er dumme. Hvis fagforeningens advokater har sagt at hun ikke hadde noen sak, så var det nok my way or the high way.

Det er fullt mulig at Thommesen har gitt samme råd, men at Line har stått på sitt og sagt at det blir sak uansett. Da kan det jo hende at advokaten har tenkt at pengene like gjerne kan gå til han, som noen andre. For juridisk veiledning trenger man i en rettssak, enten man har selvinnsikt eller ei. Kanskje trenger man det ekstra mye når man har så lite selvinnsikt som Line...

Enig i at også folk med manglende selvinnsikt trenger juridisk rådgivning.  Det tror jeg også fagforeningens advokater forstår. Line hadde også hatt bedre forhandlingskort om hun brukte fagforeningens advokater og dermed slapp advokatutgiftene.  Det virker  å være advokatutgiftene(sine og motpartens) som tvang Line til å gå av. Hun måtte gi fra seg hele etterlønnen til advokaten fra Thommesen. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AllahBallah said:

Syntes ikke lønnen hennes er noe høy, med tanke på hvor mye hun/de faktisk jobber, hun har (hehe hadde) nok en jobb hun aldri legger helt fra seg, tipper det er helt vanlig med arbeidsdager på 10-12 timer. Ikke bare tv-tid, men alt av forberedelser etc.

Tror heller ikke hun får noe problem med ny jobb, tenker det er mange bransjer som faktisk ønsker damer som henne. Tenker rådgivere, finansbransjen, eiendomsbransjen og andre private bransjer med mye penger og grådighet involvert.

Evt. at hun blir en type foredragsholder.

Helt enig, lønna hennes er virkelig så som så.. Det er godt mulig at hun får seg en jobb et eller annet sted, da må hun gjøre jobben selv fra A - Å, ikke noe samarbeid med andre. Tror du noe ordentlig arbeidsgiver vil ha henne med i team arbeid? Kan ikke tenke meg det er så mange jobber som ikke trenger å samarbeid med andre. Blir iallfall interessant å se hvor hun skal begynne på igjen.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, badevakta said:

Line sier hun er stolt av det "vi" gjorde. Hvem er "vi"?

Hun skjønner at hun har driti på draget og da blir det "vi" istedet for jeg? 😜

Vi er LA og advokatene hennes.. tror jeg.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Symfonia
norw skrev (1 time siden):

Mistet jobben og gjort det vanskelig for seg selv, ja, men selve forliket gjorde henne til en vinner i denne saken. Så får vi se hvor lett det er å få seg ny jobb.

Forliket er svært dårlig for henne sammenlignet med hva hun kunne ha oppnådd om hun hadde blitt værende i NRK og forhandlet frem en sluttpakke. NRKs jurister har tydeligvis vurdert det slik at det ikke var grunnlag for å si henne opp. Man måtte derfor nøye seg med å gi henne andre arbeidsoppgaver, og ble ikke kvitt verkebyllen som hun åpenbart har representert for arbeidsmiljøet. Nå har de imidlertid klart å bli kvitt henne (helt) for det som etter forholdene må anses som en beskjeden kompensasjon. Andersen, derimot, sitter igjen med praktisk null, etter å ha betalt advokatregningen, og skatt av etterlønnen. 

Vi kan være rimelig trygge på at de har sprettet champagnen på Marienlyst i ettermiddag. LA fremstår primært som et  tragisk offer for egen grandiositet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 timer siden):

Kanskje Line valgte bort fagforeningens advokater fordi de fortalte henne sannheten. Det var jo ikke mulig å løse denne saken i rettssalen. Tenker at advokater i det private næringsliv kanskje er mer opptatt av å fakturere klientene mest mulig enn hva som er til klientens beste. Men det er kanskje bare fordommer fra min side. 

Dette er også min erfaring.

Endret av Visum
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at hun ser på dette som en seier! Hvem ønsker å ansette henne igjen etter denne saken? Hun lyser jo ikke akkurat godt arbeidsmiljø..

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Symfonia skrev (9 minutter siden):

Forliket er svært dårlig for henne sammenlignet med hva hun kunne ha oppnådd om hun hadde blitt værende i NRK og forhandlet frem en sluttpakke. NRKs jurister har tydeligvis vurdert det slik at det ikke var grunnlag for å si henne opp. Man måtte derfor nøye seg med å gi henne andre arbeidsoppgaver, og ble ikke kvitt verkebyllen som hun åpenbart har representert for arbeidsmiljøet. Nå har de imidlertid klart å bli kvitt henne (helt) for det som etter forholdene må anses som en beskjeden kompensasjon. Andersen, derimot, sitter igjen med praktisk null, etter å ha betalt advokatregningen, og skatt av etterlønnen. 

Vi kan være rimelig trygge på at de har sprettet champagnen på Marienlyst i ettermiddag. LA fremstår primært som et  tragisk offer for egen grandiositet.

NRK måtte uansett ut med penger som jeg tviler på at man ville blitt dømt til å betale. Dette er ikke mye penger for NRK, og man har blitt kvitt henne, men dette forliket virker ikke særlig ålreit. 

Jeg tenker at det å betale signaliserer vesentlig skyld eller at det er grunnlag for erstatning, og frykt for å bli dømt.

Endret av norw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavangebrud2012 skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår ikke at hun ser på dette som en seier! Hvem ønsker å ansette henne igjen etter denne saken? Hun lyser jo ikke akkurat godt arbeidsmiljø..

Jeg vil tro andre arbeidsgivere vil ansette henne. Det samme skjedde med journalisten i Giske-saken:

https://www.dn.no/etterbors/lars-joakim-skarvoy/karianne-solbrakke/vg/lars-joakim-skarvoy-er-ansatt-som-politisk-journalist-i-tv-2/2-1-875965

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at det å betale signaliserer vesentlig skyld og frykt for å bli dømt.

Jeg tenker at forliket var en svært lav pris å betale for å bli fullstendig kvitt hende. 

En seier i retten mot Line ville ikke sørget for å bli kvitt henne.
En tap i retten mot Line ville i hvert fall ikke sørget for å bli kvitt henne. 

Forliket ga NRK det best mulige utfallet for NRK. En bedre seier enn noe annet. Forliket ble en real no-brainer for NRK. Uten at det handler om skyld eller frykt. 

Endret av Ctrl
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott for NRK, men utad ser det ikke bra ut. Man har betalt seg ut av hele suppa, kanskje helt uten at det er grunnlag for å betale henne disse pengene. Jeg håpet på 100 % seier til NRK, men da måtte hun kanskje blitt værende, og aller helst at det er grunnlag for avskjed. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Symfonia
norw skrev (15 minutter siden):

NRK måtte uansett ut med penger som jeg tviler på at man ville blitt dømt til å betale. Dette er ikke mye penger for NRK, og man har blitt kvitt henne, men dette forliket virker ikke særlig ålreit. 

Jeg tenker at det å betale signaliserer vesentlig skyld eller at det er grunnlag for erstatning, og frykt for å bli dømt.

De ville selvsagt ikke blitt dømt til å betale noe særlig i en dom, men dommen ville ikke kunnet gå ut på at hun måtte slutte i NRK. Hele poenget med forliket er at de er blitt kvitt henne, og det ville de ikke om saken hadde endt med en dom.  De  måtte naturligvis betale en sluttpakke når hun akseperte å terminere stillingen, men det slapp de ganske billig fra (i betraktning av at de etter egne juristers syn ikke hadde oppsigelsesgrunn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeusNe skrev (2 minutter siden):

Trodde saken var over, nå blir flere dratt med.

https://www.dagbladet.no/sport/nrk-kollega---har-blitt-sverta/73794854

Det er jo litt interessant og samtidig ironisk at ansatte i NRK nå føler at både dem selv og arbeidsplassen er sverta etter rettssaken, mens Line selv mente hun "tok en for laget" og kjempet om verdier i arbeidslivet, og da mest hos NRK. 

Virker ikke som om at denne rettssaken og kampen mot verdiene i arbeidslivet hadde særlig bred konsensus innad i gruppa.

Her har nok Line kjørt et sololøp med seg selv i tankene. Og dummet seg ut på veien. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavangebrud2012 skrev (46 minutter siden):

Hun får nok jobb der hvor det er likesinnede.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AllahBallah skrev (1 time siden):

Syntes ikke lønnen hennes er noe høy, med tanke på hvor mye hun/de faktisk jobber, hun har (hehe hadde) nok en jobb hun aldri legger helt fra seg, tipper det er helt vanlig med arbeidsdager på 10-12 timer. Ikke bare tv-tid, men alt av forberedelser etc.

Tror heller ikke hun får noe problem med ny jobb, tenker det er mange bransjer som faktisk ønsker damer som henne. Tenker rådgivere, finansbransjen, eiendomsbransjen og andre private bransjer med mye penger og grådighet involvert.

Evt. at hun blir en type foredragsholder.

Eh. Men da må hun kunne noe om finans, eiendom og rådgiving. Og hvem vil ta media- eller kommunikasjonsrådgivning fra en som har vist så dårlig dømmekraft og kommunikasjonsferdigheter som her? 

Det hun mestrer er å være programleder, så rolle som konferansier og slikt kan hun muligens få, eller lærer, slik som Fritjof Wilberg. Selv om sannsynligheten har falt drastisk nå som hun har vist seg å være egenrådig, frekk og selvgod. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandlove skrev (1 time siden):

Vi er LA og advokatene hennes.. tror jeg.. 

Det er en typisk ræva egenskap som egner seg dårlig i team. Slike mennesker tar æren selv uten å dele den når ting går bra (jeg), men går det dårlig skyldes det på gruppa (vi).

Ingen overraskelse var vel egentlig det jeg mente å si, ut i fra hva som har fremkommet i saken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
O Rakel skrev (17 minutter siden):

Eh. Men da må hun kunne noe om finans, eiendom og rådgiving. Og hvem vil ta media- eller kommunikasjonsrådgivning fra en som har vist så dårlig dømmekraft og kommunikasjonsferdigheter som her? 

Det hun mestrer er å være programleder, så rolle som konferansier og slikt kan hun muligens få, eller lærer, slik som Fritjof Wilberg. Selv om sannsynligheten har falt drastisk nå som hun har vist seg å være egenrådig, frekk og selvgod. 

Om hun ikke tåler å bli sagt imot eller at ikke alle er perfekt forberedt til enhver tid, så er læreryrket litt skivebom.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 timer siden):

Bare for å presisere noe. VG skriver at 750.000 skal være godt under halvparten av saksomkostningene hennes. 

Da er vel egentlig avtalen i praksis at saksøker har skjønt, eller hun er blitt "insisterende" overtalt av sine, til å skjønne at dette kom hun til å tape og vis hun kjørte på, NRK dekker advokatutgifter til Line, så slipper hun å tape og begge parter kommer sånn passe dårlig ut av det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (9 timer siden):

Venter spent på dette trumfkortet jeg da, som det var noen her inne som påsto at hun måtte ha. :sjenert: Siste dag i retten i dag. 

Nei det glimret jo med sitt fravær. Men hun viste for hele Norge at hun ikke bare stikker halen mellom beina slik de aller fleste gjør i slike saker. Siden NRK også hadde interesse av et forlik, var nok de også usikker på utfallet i en domsavgjørelse. Saken er nok heller ikke ferdig for flere av hennes tidligere kollegaer/ ledere som var med å drive saken mot henne i NRK og som nok vil møte en del sanksjoner, for hun kan fortsatt ha støttespillere i deler av toppledelsen. Slike saker har mange og uante sider.....

Endret av Volvespå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alan Smithee skrev (27 minutter siden):

Om hun ikke tåler å bli sagt imot eller at ikke alle er perfekt forberedt til enhver tid, så er læreryrket litt skivebom.

Enig i det, men som timelærer kan hun briljere med å alltid vite best fordi det er jobben hennes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...