Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

Volvespå skrev (På 20.5.2021 den 16.10):

Line har bare en stolthet for sitt yrke og er sikkert dyktigere enn både ledere og andre ansatte i NRK. Hun har sikkert bare reagert på middelmådigheten til de rundt seg. Vinnere på offentlige arbeidsplasser er er som regel nettopp de usynlige/ grå middelmådige (misunnelige) som samarbeider om «å ta» de som tør stikke hodet fram. Disse middelmådige har ofte allianser opp i ledelsen og de samarbeider om å skape et falsk bilde av situasjonen. Line sier jo at det har vært uro i avdelingen i mange år. Ofte er det de samme middelmådige som samarbeider i det skjulte. Jeg var en gang på en arbeidsplass hvor slike personer hadde møter i fritiden for å legge strategier for å mobbe ut ledere og andre som var mer «faglig flink» enn de selv.

Ekspander  

Altså bør Line gå tilbake for å se om det ha vært andre saker som ligner på hennes sak. Er det det, er det en god sjans for at dette er organisert av undergrunnsbevegelsen på jobben og Line vil ha svært sterke kort. Min erfaring er at enkelte er svært svært utspekulert og skyr ingen midler hvis de har allianser i ledelsen.

Endret av Volvespå
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Line har bare en stolthet for sitt yrke og er sikkert dyktigere enn både ledere og andre ansatte i NRK. Hun har sikkert bare reagert på middelmådigheten til de rundt seg. Vinnere på offentlige arbeidsplasser er er som regel nettopp de usynlige/ grå middelmådige (misunnelige) som samarbeider om «å ta» de som tør stikke hodet fram. Disse middelmådige har ofte allianser opp i ledelsen og de samarbeider om å skape et falsk bilde av situasjonen. Line sier jo at det har vært uro i avdelingen i mange år. Ofte er det de samme middelmådige som samarbeider i det skjulte. Jeg var en gang på en arbeidsplass hvor slike personer hadde møter i fritiden for å legge strategier for å mobbe ut ledere og andre som var mer «faglig flink» enn de selv.

Ekspander  

Hun kan være så flink hun bare vil, men hvis hun behandler andre som søppel så må noen ta affære.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Vinnere på offentlige arbeidsplasser er er som regel nettopp de usynlige/ grå middelmådige (misunnelige) som samarbeider om «å ta» de som tør stikke hodet fram. Disse middelmådige har ofte allianser opp i ledelsen og de samarbeider om å skape et falsk bilde av situasjonen.

Ekspander  

Rareste teorien jeg har hørt🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (På 20.5.2021 den 17.23):

Altså bør Line gå tilbake for å se om det ha vært andre saker som ligner på hennes sak. Er det det, er det en god sjans for at dette er organisert av undergrunnsbevegelsen på jobben og Line vil ha svært sterke kort. Min erfaring er at enkelte er svært svært utspekulert og skyr ingen midler hvis de har allianser i ledelsen.

Ekspander  

Eller, hvis man ser på noe av det som er lagt frem, så har Line oppført seg nedrakkende og trakasserende og behandlet andre som dritt, og det er der som har endt opp i det vi ser nå.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 20.5.2021 den 15.10):

Prøver ikke å unnskylde, bare finne en forklaring, vis en i utgangspunktet har et sinne ute av kontroll og total mangel på oppførsel, så vil jeg tro IVF forsøk og hormoner ikke virker dempende på den utfordringen? 

Ekspander  

Er det greit å sykmelde seg for slike ting da? Jeg mener, hvis jeg vil ha større rumpe, kan jeg da sykmelde meg for å ta en slik operasjon?

Skal hun kunne sykmelde seg gjentatte ganger gjennom, hva da, flere år, fordi hun driver med noe som strengt tatt ikke er nødvendig medisinsk behandling?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rullerusk skrev (På 20.5.2021 den 15.56):

Eller handler det litt om at kvinner som er dyktige også helst bør settes litt på plass?

Ekspander  

Hva? Var det ikke hun som rakket ned på, kjeftet på, angrep og satte andre på plass da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleneier skrev (På 20.5.2021 den 16.29):

Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann.

Ekspander  

Eh, nei. Det går an å ta plass uten å behandle folk rundt deg som søppel. 
Hun har helt klart en vane for å trykke folk hun ikke mener er like god som hun selv ned. 

Det har ingenting med at hun er kvinne, det er like ille uansett kjønn. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 20.5.2021 den 17.28):

Eller, hvis man ser på noe av det som er lagt frem, så har Line oppført seg nedrakkende og trakasserende og behandlet andre som dritt, og det er der som har endt opp i det vi ser nå.

Ekspander  

Ingen vet hvilke provokasjoner Line bevisst er utsatt for, for å få henne til å tenne. Dette er vanlig taktikk av «undergrunnsbevegelsen»

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En svak og dårlig ledelse har bidratt til at LA sin atferd har fått eskalere både i omfang, over tid og på mange arenaer. 

En dampveivals vil fortsette å ture frem så lenge ingen setter ned foten. Skremmende og hensynsløs atferd er faktisk straffbart, men så lenge ledelsen utviste berøringsangst fikk dette pågå over tid. Og når den det gjelder stadig ber om unnskyldning, sier at det ikke skal skje igjen, lover å utvise en smule indre selvjustis m.m er det ganske menneskelig å håpe at før eller siden vil den det gjelder ta til fornuft. 

Så skjedde ikke her, det har tvert i mot eskalert til en uhåndterlig situasjon hvor både  ledelsen og LA kommer svært dårlig ut av det. 

Spennende å følge de juridiske vurderinger som gjøres, hva vil en omplassering begrunnes i annet enn arbeidsgivers styringsrett uansett hvor mye crap den det gjelder står ansvarlig for. Ser for meg at en totalvurdering kan begrunnes i a-givers anledning til å en hver tid vurdere hva organisasjonen er i behov av vektes tyngre enn hva en smått fornærmet medarbeider krever å få av kremoppdrag på bekostning av alt og alle. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleneier skrev (På 20.5.2021 den 14.25):

Interessante sitater i Dagbladet: 

Arvtaker Rolfsrud har også svært lite fint å si om Andersen. Det er også interessant at lederen i TV-sporten har sittet med en liste med medarbeidere som nekter å jobbe med Andersen.

Ekspander  

Den slags oppførsel er fullstendig uakseptabel. At ikke denne drittsekken har blitt fjernet fra stillingen sin før, skjønner jeg ikke. Hun fortjener faen ikke så mye som et sekund med jobbing mer før hun har jobbet med seg selv og innsett at man ikke behandler folk som søppel.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (På 20.5.2021 den 17.34):

Ingen vet hvilke provokasjoner Line bevisst er utsatt for, for å få henne til å tenne. Dette er vanlig taktikk av «undergrunnsbevegelsen»

Ekspander  

Hvilke provokasjoner gjør det greit å kjefte på "vanlige arbeidere" under seg?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 20.5.2021 den 17.41):

Ekspander  

Kanskje har hun hatt nok påndus til å kalle en spade for en spade. Det er verre med de som aldri tør markere seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 20.5.2021 den 15.10):

Prøver ikke å unnskylde, bare finne en forklaring, vis en i utgangspunktet har et sinne ute av kontroll og total mangel på oppførsel, så vil jeg tro IVF forsøk og hormoner ikke virker dempende på den utfordringen? 

Ekspander  

IVF forsøk pågikk i fire år. Mangel på oppførsel og ukontrollerte sinneutbrudd både før og etter dette. Forklaringen er vel at dette ligger i hennes personlighet.  Tilbakemeldinger har tydeligvis ikke hjulpet for å endre adferden.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (På 20.5.2021 den 17.41):

Ekspander  

Hun har vel blitt lei andres udugelighet da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (På 20.5.2021 den 17.46):

IVF forsøk pågikk i fire år. Mangel på oppførsel og ukontrollerte sinneutbrudd både før og etter dette. Forklaringen er vel at dette ligger i hennes personlighet.  Tilbakemeldinger har tydeligvis ikke hjulpet for å endre adferden.

Ekspander  

Jeg nekter å tro at dette ha vært vanlig fra hennes side, men er blitt samlet opp for å ta henne

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (På 20.5.2021 den 17.47):

Ekspander  

Ser du ble medlem i går. Ble du kun medlem på Kvinneguiden for å delta i denne tråden? Trolle litt kanskje? 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  miss summers skrev (På 20.5.2021 den 10.16):

Så sykefraværet viser seg å gi et dårlig snitt over en lengre periode, fordi mye av det kom i forbindelse med knekken hun fikk på jobb og morens sykdom + dødsfall? Det er i så fall veldig kjipt om sykefraværet skal brukes mot henne. Jeg ble selv sykemeldt da min mor døde, jeg gikk inn i en sjokktilstand og visste nesten ikke hva jobben min var. Utrolig kjipt om det skulle blitt brukt mot meg i en slik setting. 

Ekspander  

Men hvis du da kom på jobb når det passet deg, og da bestemte for å ta over alt og bestemme alt og snu opp-ned på alle forberedelsene de på jobben hadde gjort i lengre tid, og til og med kjeftet og rakket ned på alle sammen...

Er det greit?

OK, er du nødt til å sykmelde deg så vær sykmeldt. Men ikke begynn å komme inn og bare ta over alt fra de som har jobbet med noe hele denne tiden. Vær ydmyk. Og ikke behandle folk som dritt.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 20.5.2021 den 17.30):

Er det greit å sykmelde seg for slike ting da? Jeg mener, hvis jeg vil ha større rumpe, kan jeg da sykmelde meg for å ta en slik operasjon?

Skal hun kunne sykmelde seg gjentatte ganger gjennom, hva da, flere år, fordi hun driver med noe som strengt tatt ikke er nødvendig medisinsk behandling?

Ekspander  

Oida skrev (På 20.5.2021 den 17.46):

Ekspander  

Samtidig som hun har eierskap til sin personlighet, så sitter jeg med en følelse av at det er et lederskap på avdelingen som også har sviktet, som nå prøver å kaste henne under bussen uten å ta ansvaret selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (På 20.5.2021 den 17.47):

Ekspander  

Det kan nok flere av oss kjenne litt på av og vil. Vi behandler likevel kolleger på en grei måte og med respekt. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvespå skrev (På 20.5.2021 den 17.45):

Kanskje har hun hatt nok påndus til å kalle en spade for en spade. Det er verre med de som aldri tør markere seg.

Ekspander  

Det er ikke pondus å rakke ned på teknikere og andre som bare prøver å gjøre jobben sin. Folk som er i stillinger der de uansett er i en underposisjon i forhold til henne. Hun tråkker og spytter på de under seg. Det er ikke å kalle en spade for en spade. Det er rett og ikke greit å behandle andre slik, og spesielt ikke noen man har makt over.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...