Helgeline Skrevet 19. mai 2021 #261 Del Skrevet 19. mai 2021 mandel92 skrev (Akkurat nå): Jeg synes sinte folk er mye mer ubehagelig. Man blir jo redd! Folk gråter ofte av en grunn, og man må forvente at folk klarer å styre temperamentet sitt slik an man ikke eksploderer i sinne. Synes raseriutbrudd er mye mer umodent og vitner om mangel på empati for mennesker rundt en. Tja, viser vel bare at vi er forskjellige tenker jeg. En som er sint vet du jo hvor du har. Sinne er ærlig. Har aldri vært redd for sinna folk, noe som har vært en stor fordel for meg i jobbsammenheng. Jobber med psykisk ustabile klienter. Og de kan jo utagere fysisk, det er det vel heldigvis langt mellom skjer i et kollegium... Tror grunnen til at folk reagerer så forskjellig ligger mye bak i tid. Jeg er vokst opp i en familie med sydlandsk temperament, er vant til at det ikke er farlig. Men det er klart, har man andre erfaringer som fex at sinne kan eskalere til fysisk vold, da kan det også slå den veien at sinne trigger. Sier ikke dette for å forsvare Line, man må selvfølgelig styre temperamentet sitt i lag med arbeidskolleger. Har selv hatt en ustabil sjef med narsissistiske trekk, som etter en langvarig konflikt ble fjerna fra stillingen. Hun etterlot seg kolleger som var så oppfucka at de datt helt ut av arbeidslivet. Tenker også at det skal litt til at en mannlig(?) vaktsjef begynner å grine. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. mai 2021 #262 Del Skrevet 19. mai 2021 Pianobar skrev (1 time siden): En "tell all" bok er kanskje planen? Sjakk er ikke min favoritt, men jeg liker det enda dårligere når de skal ha mye show rundt det. Men hun kan ikke leve av boksalg resten av "yrkeslivet" 😄 Synes også at det blir helt feil å kjøpe boka til en person som har gjort noe dumt, i hvert fall hvis personen ikke har beklaget skikkelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 19. mai 2021 #263 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg synes også 100 dager sykefravær i året omtrent til prøverør er mye i løpet av et år. Jeg skjønner at det er privat, men hun kunne jo snakket med en eller to om det, så hadde hun nok møtt mer forståelse. For de som jobbet mens hun var borte kan det jo også føles feil at hun skal få lov å ta de store tingene etter å ha vært borte lenge, mens de som har stilt opp hele tiden blir satt i skyggen av henne hver bidige gang. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 19. mai 2021 #264 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) mandel92 skrev (22 minutter siden): Jeg synes sinte folk er mye mer ubehagelig. Man blir jo redd! Folk gråter ofte av en grunn, og man må forvente at folk klarer å styre temperamentet sitt slik an man ikke eksploderer i sinne. Synes raseriutbrudd er mye mer umodent og vitner om mangel på empati for mennesker rundt en. Enig. Synes det blir feil å framstille "ofrene" som persilleblader som ikke tåler noe. Voksne mennesker gråter normalt ikke på jobb, heller ikke i NRK. Denne saken kommer ikke ut av ingenting, det har vært konflikter rundt henne i mange ÅR! Noen er kanskje drevet til bristepunktet, og tårene kan komme i ren fortvilelse og frustrasjon. Andre kan tåle det, og ikke bry seg. Folk er forskjellige. Uansett, at en kollega "klikker" i raseri ikke noe man skal måtte forholde seg til - eller tåle - på en arbeidsplass. Men legger jo merke til at dette er personlighetstrekk Line setter stor pris på ved seg selv. Ja, hun ELSKER å være forbanna. – Jeg liker veldig godt at jeg er sånn enten-eller. Jeg elsker de kontrastene. Jeg elsker å være forbanna og jeg elsker å le høyt. Jeg kan være så sint at det koker i meg. Åpenbart uten tanke på hvordan adferden virker på andre. https://tara.no/livsstil/kvinner/line-andersen-enten-er-jeg-drithappy-eller-sa-er-jeg-fly-forbanna Endret 19. mai 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet 19. mai 2021 #265 Del Skrevet 19. mai 2021 Kila skrev (19 timer siden): Jeg har alltid tenkt at Line var så blid og jovial på skjermen, men det er jo helt klart mye som skjer bak kameraet. Jeg jobber med arbeidsrett, og disse sakene med dårlige samarbeidsevner og lite flatterende oppførsel er vanskelige saker å dokumentere, men det jeg ikke skjønner her er hva Line rent faktisk ønsker å oppnå i saken. Det foreligger ingen oppsigelse av henne (joda, hennes påstand er at det de facto er en endringsoppsigelse, men hun har jobben). Uansett om hun vinner eller taper rettssaken, er det en arbeidskonflikt der, og hun vil alltid bli husket for denne saken selv om hun skulle bli tatt tilbake på større prosjekter. Det blir liksom tap-tap for henne, og selv om NRK vinner saken blir man ikke "kvitt" den ansatte her - sånn som man normalt blir i arbeidsrettssaker. Dette er bare synd for begge parter! Det er nok et forsøk på å beholde en viss form for verdighet etter at stoltheten har fått en grundig rundjuling. Synd at hun ikke har hatt bedre rådgivere for uansett utfall så går hun tapende ut. Enig med deg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 19. mai 2021 #266 Del Skrevet 19. mai 2021 Hun har egentlig ingen fremtid på skjermen etter dette, men må jobbe i kulissene og ikke ha ansiktet/navnet der fremme lenger. Evt må hun finne seg noe helt annet å drive med. Hennes omdømme som programleder er nok ødelagt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. mai 2021 #267 Del Skrevet 19. mai 2021 AllahBallah skrev (2 timer siden): Om sant skal sies, jeg tror ikke sjakk hadde blitt på langt nær så populært her til lands (som en publikums-«sport»), hadde det ikke vært for NRK sine sjakk-sendinger, og til stor grad med Line som programleder, og med Torstein Bae og Heidi Røneid som «sidekick». Det har vist seg å være en vinneroppskrift, og det kan ingen ta fra Line mye av æren for. Både Torstein Bae og Heidi Røneid er svært dyktige. Heidi kunne godt fått mer tid (kanskje fått jobben som programleder?), det ville ha løftet programmet. Men at de to er flinke, betyr ikke at Line også er det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 19. mai 2021 #268 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 4 hours ago, Helgeline said: Enig. Synes ikke grining hører hjemme hos voksne folk, uten at det er noe helt spesielt. Synes det er mye lettere å forholde meg til sinne. I alle fall i jobbsammenheng synes jeg helt ærlig folk må jobbe med seg selv for å unngå å begynne å gråte pga en uenighet. Gledestårer, at man blir rørt... ja takk. Men å storme ut fra et møterom gråtende...umodent. Nå er det jo flere historier hvor Line har grått fordi hun ikke har fått viljen sin så ingen grunn til å gjøre diskusjonen til "bedre med en som blir rasende enn en som gråter", Line gjør begge deler. I tillegg må dette med sinne sees i kontekst. Jeg har hatt sjefer som blir rasende om noen sluntrer unna arbeidsoppgaver. Det er lett å forholde seg til, det er bare å ikke sluntre unna arbeidsoppgaver. Line blir rasende når hun ikke får arbeidsoppgavene hun ønsker, det er umulig for en sjef å forholde seg til. Line er det største persillebladet. Hun takler ekstremt dårlig å ikke få viljen sin. Hun gråter, hun sykemelder seg og skjeller ut kolleger. Det at hun blir rasende lett betyr ikke at hun tåler mye, hun blir lett rasende fordi hun tåler ekstremt lite. Endret 19. mai 2021 av June1996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 19. mai 2021 #269 Del Skrevet 19. mai 2021 18 minutter siden, Helgeline said: Tja, viser vel bare at vi er forskjellige tenker jeg. En som er sint vet du jo hvor du har. Sinne er ærlig. Har aldri vært redd for sinna folk, noe som har vært en stor fordel for meg i jobbsammenheng. Jobber med psykisk ustabile klienter. Og de kan jo utagere fysisk, det er det vel heldigvis langt mellom skjer i et kollegium... Tror grunnen til at folk reagerer så forskjellig ligger mye bak i tid. Jeg er vokst opp i en familie med sydlandsk temperament, er vant til at det ikke er farlig. Men det er klart, har man andre erfaringer som fex at sinne kan eskalere til fysisk vold, da kan det også slå den veien at sinne trigger. Sier ikke dette for å forsvare Line, man må selvfølgelig styre temperamentet sitt i lag med arbeidskolleger. Har selv hatt en ustabil sjef med narsissistiske trekk, som etter en langvarig konflikt ble fjerna fra stillingen. Hun etterlot seg kolleger som var så oppfucka at de datt helt ut av arbeidslivet. Tenker også at det skal litt til at en mannlig(?) vaktsjef begynner å grine. Jeg mener at folk som reagerer med raseri er de man aldri vet hvor man har. Man må jo trå ekstremt varsomt rundt dem, ellers så blir de rasende. Synes det er feil å skylde på dem som reagerer med gråt på slik oppførsel, det er jo dem som er offeret. Det er greit å bli sint en gang i blant, men ikke så ofte som det virker Line har blitt. Virker som om hun har lært seg til en oppførsel der det å bli sint har gjort at hun får viljen sin, og det gjør man jo ofte for folk liker som regel å ha fred å ro rundt seg, men til et visst punkt så går det ikke lenger. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 19. mai 2021 #270 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 43 minutter siden, Nobile said: Jeg lurer på om Line har tenkt igjennom mulighetene sine etter rettssaken uavhengig om hun vinner eller ikke. Jeg forstår ikke hvem som vil ansette en som ikke kan samarbeide, har høyt fravær og liten selvinnsikt. Som du skriver så kommer ingen til å ville ansette henne. Hun kan velge mellom å fortsette i stillingen hun har nå eller å bli arbeidsløs. Burde være lett valg, men Line virker ikke alltid å ta de beste valgene. Endret 19. mai 2021 av June1996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 19. mai 2021 #271 Del Skrevet 19. mai 2021 Pleneier skrev (2 timer siden): For oss med inside kjennskap til mediebransjen, så er dette egentlig ganske klassisk oppførsel. Folk som er mye på TV-skjermen får fort et skyhøyt ego, og anser seg selv ufeilbarlige og uerstattlige. De slutter å høre på medarbeidere og ledere, og anser seg selv som sjefen for produksjonen. En TV-produksjon består av dusinvis av medarbeidere, har mange historier om programleder(e) i norsk TV-bransje som anser seg som Hollywood-stjerner og vil behandles deretter. Men fallhøyden er gjerne stor, og denne bransjen er liten. Ja, det er nok ikke så uvanlig. Vi har jo ellers denne saken «friskt i minnet», tenk at det er 14 år siden. https://www.tv2.no/a/12213010/ Det var nok ellers litt verre enn det «Joffen» selv fremstiller det som. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Sally-Go-Round Skrevet 19. mai 2021 Populært innlegg #272 Del Skrevet 19. mai 2021 Fra artikkel på VG: Første vitne etter Sundvor er tidligere HR-leder i NRK-sporten, Siss Kvamme. Hun har tidligere hatt personalansvar for Andersen, og er stevnet av begge parter. Etter et møte i 2016 som involverte Andersen sier Kvamme at hun følte seg straffet av Andersen, som ikke skal ha hilst på henne i et år i etterkant. Det var vanskelig. Det var jeg veldig lei meg for. Jeg fikk vondt i magen hver gang jeg møtte henne, og jeg fikk vite at hun ikke snakket pent om meg til andre kolleger og venner, sier Kvamme. Ok, dette hjelper ikke. Snakk om barnslig oppførsel! 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 19. mai 2021 #273 Del Skrevet 19. mai 2021 2 hours ago, anon321 said: Poenget er jo at hun setter seg i en posisjon hvor hun skal bestemme hva som er viktig og ikke viktig. Ikke arbeidsgiver. Det handler jo om å gi og ta. Om du bare skal være med på det du selv syns er kult, resten av året skal du prøve på kunstig befruktning å være sykemeldt, så er du ikke akkurat en ansatt som stiller opp og bidrar, i mine øyne. Ærlig talt.. Ingen lar ikke arbeidsgiver bestemme når man skal forsøke å bli gravid 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 19. mai 2021 #274 Del Skrevet 19. mai 2021 Tror dere at saken hadde fått annet utfall om Line Andersen var en mann? Har vi mindre toleranse for ufordragelige kvinner enn menn? Hadde en mann også blitt fratatt sin programlederrolle pga høyt konfliktnivå? Er kvinner og menn likestilt der? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 19. mai 2021 #275 Del Skrevet 19. mai 2021 Pipaluk skrev (1 minutt siden): Tror dere at saken hadde fått annet utfall om Line Andersen var en mann? Har vi mindre toleranse for ufordragelige kvinner enn menn? Hadde en mann også blitt fratatt sin programlederrolle pga høyt konfliktnivå? Er kvinner og menn likestilt der? Tror det hadde vært verre for en mann. Mer patetisk. Mye mer, faktisk. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 19. mai 2021 #276 Del Skrevet 19. mai 2021 1 hour ago, Finlay said: Men legger jo merke til at dette er personlighetstrekk Line setter stor pris på ved seg selv. Ja, hun ELSKER å være forbanna. – Jeg liker veldig godt at jeg er sånn enten-eller. Jeg elsker de kontrastene. Jeg elsker å være forbanna og jeg elsker å le høyt. Jeg kan være så sint at det koker i meg. Åpenbart uten tanke på hvordan adferden virker på andre. https://tara.no/livsstil/kvinner/line-andersen-enten-er-jeg-drithappy-eller-sa-er-jeg-fly-forbanna Hun fortsetter med: Alt går jo direkte i min verden. Men det er ikke farlig å være sint, jeg skjønner ikke alle de som er så redde for sinne. Hva tror de skal skje? Jeg kan ikke ta fra folk jobben. Jeg opplever at folk særlig synes det er farlig når kvinner blir sinte. Et høylytt sinne oppfattes mye sterkere når det kommer fra meg enn fra en mannlig kollega, og sånn er det jo i hele arbeidslivet. Det er en hersketeknikk hun driver med. Hun prøver å sidestille det å kritisere sinneutbruddene hennes med diskriminering av kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonaen Skrevet 19. mai 2021 #277 Del Skrevet 19. mai 2021 Pipaluk skrev (7 minutter siden): Tror dere at saken hadde fått annet utfall om Line Andersen var en mann? Har vi mindre toleranse for ufordragelige kvinner enn menn? Hadde en mann også blitt fratatt sin programlederrolle pga høyt konfliktnivå? Er kvinner og menn likestilt der? Samme spørsmål er stilt litt tidligere i denne tråden. Og spørsmålet fikk flere svar. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandel92 Skrevet 19. mai 2021 #278 Del Skrevet 19. mai 2021 8 minutter siden, Pipaluk said: Tror dere at saken hadde fått annet utfall om Line Andersen var en mann? Har vi mindre toleranse for ufordragelige kvinner enn menn? Hadde en mann også blitt fratatt sin programlederrolle pga høyt konfliktnivå? Er kvinner og menn likestilt der? Nei, men det kan hende folk er mer redde for å si i fra når det er en mann. Sinte menn er ofte mer skummelt enn en sint dame. Det er uansett uakseptabelt uansett kjønn. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangalover Skrevet 19. mai 2021 #279 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Har full forståelse for at det kan være vanskelig med prøverørsforsøk osv, men 30 prosent fravær siden 2013 høres ganske spesielt ut. Da burde hun ha gått ned i stilling eller funnet seg en annen jobb med sesongarbeid. Synes ikke skattepenger skal finansiere noe slikt. Endret 19. mai 2021 av mangalover 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 19. mai 2021 #280 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 39 minutter siden, Pipaluk said: Tror dere at saken hadde fått annet utfall om Line Andersen var en mann? Har vi mindre toleranse for ufordragelige kvinner enn menn? Hadde en mann også blitt fratatt sin programlederrolle pga høyt konfliktnivå? Er kvinner og menn likestilt der? Hvor mye man slipper unna med på arbeidsplassen handler delvis om hvor mye makt man har. Det er lettere å trakassere sine ansatte enn sin sjef. Om menn oftere har lederstillinger så er det vel plausibelt at de også slipper unna med mer ufordragelig oppførsel. Endret 19. mai 2021 av June1996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå