Ctrl Skrevet 21. mai 2021 #621 Del Skrevet 21. mai 2021 (endret) Frottis skrev (7 minutter siden): Hva er det NRK får ved dette resultatet? Hun får penger men NRK får..? NRK: - blir kvitt et "voldsverk" av en ansatt som de ikke hadde saklig grunn til å fjerne - blir kvitt selve problemet - får roet ned støyet på avdelingen - får etablert nye relasjoner - får gitt teamet arbeidsro og albuerom - løser NRKs krav om psykososialt arbeidsmiljø iht. AML - får færre sykemeldte ansatte både nå og i fremtiden - får handlingsrom - får sove, puste og tenke bedre og friere - får nullstilt seg, og sett framover og betaler ingenting for alt dette. Endret 21. mai 2021 av Ctrl 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 21. mai 2021 #622 Del Skrevet 21. mai 2021 RedFox81 skrev (51 minutter siden): Advokatene er jo de som tjente penger på dette her. 🙈 Nettopp. Deres rådgivning burde vært ettergått av advokatforeningen eller nemden eller hvem det er som skal påse at advokater overholder god advokatskikk. Men vi kan ikle se bort fra at de frarådet henne å gå til sak, men hun ikke ville høre før i 12. time når alt car eksponert for hele landet. Ctrl skrev (32 minutter siden): Forliket er i havn. Line slutter i NRK mot 1 år etterlønn og betalte advokatutgifter. Totalt 1,9 mill betaler NRK for dette. Jeg synes i utgangspunktet NRK har vært rausere enn nødvendig. Denne konflikten har vel mer eller mindre renvasket NRK jo mer som kom fram. Likevel skjønner jeg at saken bør bli løst. Med verdighet, om ikke annet. NRK står som vinnere. De fikk utfallet de egentlig drømte om. Å fjerne Line Andersen helt og holdent fra NRK, noe de egentlig ikke hadde saklig grunnlag for å gjøre. Arbeidsmiljøet seirer også i dag, hvis det i det hele tatt er litt sannhet i det som kom fram om Line. NRK kan derfor trekke et lettelsens pust. 1,9 mill er ingenting for NRK, ihvertfall ikke med tanke på gevinsten av det hele. Line Andersen taper så det holder. 1 års etterlønn er ingenting med tanke på at hun har ruinert karrieren. Hva nå, Line? Du skal virkelig slite med å skape deg en ny karriere igjen. Spørsmålet er om du i det hele tatt tålte påkjenningen og ikke havner på NAV etter hvert? Det blir bare lavmålssynsing fra meg, men jeg tenker at sjansene for at Line havner under en eller annen gren på NAV nå er store med tanke på dette karriereselvmordet hun har utsatt seg for. Tiden vil vise. Ørjasæters pensum i Operativ Personalledelse ble i alle fall bekreftet så det holdt i denne saken. Enig, bortsett fra at jeg tror nrk hadde hatt saklig grunnlag for å si henne opp. Atferden hennes var totalt uakseptabel og hun justerte seg ikke tross gjentatte beskjeder. Problemet for nrk ville vært omdømmetap; historien hun hadde gått ut med og som alle hadde slukt rått ville vært at hun var presset ut av misunnelige mannlige kolleger. Ut fra hva hun sier nå om at hun står opp for viktige verdier, viser det at selv denne saken ikke førte til så veldig mye mer selvinnsikt eller innsikt i hvordan hun krenker kolleger hun faktisk skal jobbe med og ikke mot. Men kanskje det er bra hun mangler dette akkurat nå, for hadde hun forstått hvordan hun har rasert sitt renommé ville hun gått i depresjon. Men om hun karrer seg på bena kommer det en bestselger om noen år om hvordan hun kom gjennom det å tape alt; familieplaner, samboer, moren, hjemmet, jobben, ryktet og verdigheten. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frottis Skrevet 21. mai 2021 #623 Del Skrevet 21. mai 2021 Ctrl skrev (4 minutter siden): NRK: - blir kvitt et "voldsverk" av en ansatt som de ikke hadde saklig grunn til å fjerne - blir kvitt selve problemet - får roet ned støyet på avdelingen - får etablert nye relasjoner - får gitt teamet arbeidsro og albuerom - løser NRKs krav om psykososialt arbeidsmiljø iht. AML - får færre sykemeldte ansatte både nå og i fremtiden - får handlingsrom - får sove, puste og tenke bedre og friere - får nullstilt seg, og sett framover og betaler ingenting for alt dette. Det jeg mener er vel at det hadde sendt mye bedre signaler om de satt igang en oppsigelsesprosess. Hadde dette vært satt igang for noen år siden hadde det vært grunnlag for oppsigelse. Men det er vel det nrk betaler for nå, at de ikke var profesjonelle nok til å gjøre det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 21. mai 2021 #624 Del Skrevet 21. mai 2021 Frottis skrev (6 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor hun fikk en såpass stor sum? Det sender jo signaler om at du kan oppføre deg som en drittsekk overfor kollegaer, og så gå til sak mot jobben å få en god årslønn som «belønning». Hva er det NRK får ved dette resultatet? Hun får penger men NRK får..? Fred og ro i rekkene. Folk slipper å grue seg til å gå på jobb. Hun har forsuret arbeidsmiljøet veldig. Bonusen er at de er kvitt et kjempeproblem. Mye penger å ut med ja, men tror nok de syns det er verdt det i det lange løp. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 21. mai 2021 #625 Del Skrevet 21. mai 2021 (endret) 10 minutter siden, O Rakel said: Nettopp. Deres rådgivning burde vært ettergått av advokatforeningen eller nemden eller hvem det er som skal påse at advokater overholder god advokatskikk. Men vi kan ikle se bort fra at de frarådet henne å gå til sak, men hun ikke ville høre før i 12. time når alt car eksponert for hele landet. Enig. Drøyt om advokaten kun har fortalt Line det hun ønsker å høre. Endret 21. mai 2021 av June1996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. mai 2021 #626 Del Skrevet 21. mai 2021 O Rakel skrev (1 minutt siden): Enig, bortsett fra at jeg tror nrk hadde hatt saklig grunnlag for å si henne opp. Atferden hennes var totalt uakseptabel og hun justerte seg ikke tross gjentatte beskjeder. Problemet for nrk ville vært omdømmetap; historien hun hadde gått ut med og som alle hadde slukt rått ville vært at hun var presset ut av misunnelige mannlige kolleger. Ut fra hva hun sier nå om at hun står opp for viktige verdier, viser det at selv denne saken ikke førte til så veldig mye mer selvinnsikt eller innsikt i hvordan hun krenker kolleger hun faktisk skal jobbe med og ikke mot. Men kanskje det er bra hun mangler dette akkurat nå, for hadde hun forstått hvordan hun har rasert sitt renommé ville hun gått i depresjon. Men om hun karrer seg på bena kommer det en bestselger om noen år om hvordan hun kom gjennom det å tape alt; familieplaner, samboer, moren, hjemmet, jobben, ryktet og verdigheten. Jeg har ikke nok innsyn i saken for å si om NRK hadde saklig grunn for å si henne opp. Men det jeg har fått med meg er at NRK ikke hadde fulgt riktig saksgang rundt advarsler, veiledning og dokumentasjon for å si henne opp, ergo begrunnelsen for saklighet faller i grus. Mulig NRK hadde en god grunn, men det er ikke det samme som saklighet. Derav valgte de å omplassere henne for å få roet problemet. Hadde NRK hatt sakligheten på sin side så ser jeg ingen grunn til å gå for omplassering. Joda, Line Andersen klarer vel å finne ut av det. Men det blir umulig lett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 21. mai 2021 #627 Del Skrevet 21. mai 2021 Frottis skrev (15 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor hun fikk en såpass stor sum? Det sender jo signaler om at du kan oppføre deg som en drittsekk overfor kollegaer, og så gå til sak mot jobben å få en god årslønn som «belønning». Hva er det NRK får ved dette resultatet? Hun får penger men NRK får..? 1,5 mill går jo til advokater 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 21. mai 2021 #628 Del Skrevet 21. mai 2021 15 minutter siden, Frottis said: Jeg forstår ikke hvorfor hun fikk en såpass stor sum? Det sender jo signaler om at du kan oppføre deg som en drittsekk overfor kollegaer, og så gå til sak mot jobben å få en god årslønn som «belønning». Hva er det NRK får ved dette resultatet? Hun får penger men NRK får..? Signalet er "ja du kan få deg en rettsak der du blir blottlagt for alle i Norge og sagt opp med 1 år etterlønn". Tror ikke så mange går for den. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. mai 2021 #629 Del Skrevet 21. mai 2021 Frottis skrev (2 minutter siden): Det jeg mener er vel at det hadde sendt mye bedre signaler om de satt igang en oppsigelsesprosess. Hadde dette vært satt igang for noen år siden hadde det vært grunnlag for oppsigelse. Men det er vel det nrk betaler for nå, at de ikke var profesjonelle nok til å gjøre det. Ja, riktig det. Og det skrev jeg faktisk nettopp om i mitt siste innlegg. Grunnlaget for oppsigelse er der, men oppsigelsesprosessen var ikke saklig, derav kunne NRK ikke si Line opp. Men omplassere henne. Hele rettssaken, og konflikten, er jo bunnet i elendig, passiv og naiv ledelse i NRK. Line Andersen kunne vært avsatt for mange år siden hadde de turt å ta tak i problemet. Men problemet eskalerte, og det hele gikk ut i tid, som igjen dro sakligheten rundt oppsigelse bort. Men jeg er vel ganske sikker på at NRK lærte av dette. Så det kan man jo føre opp på listen til NRK over hva de vinner i saken: Forståelse av at slike saker må håndteres riktig. Og at lederne rett og slett må ta seg sammen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 21. mai 2021 #630 Del Skrevet 21. mai 2021 padawan skrev (1 time siden): med tanke på at det er BRA på 140 m2 midt i Oslo så så er det ikke så veldig drøy pris egentlig. Ja, du har jo rett. Det er ganske drøye priser i Oslo. Og det sprer seg dessverre til andre deler av landet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. mai 2021 #631 Del Skrevet 21. mai 2021 Fufu skrev (1 time siden): – Hvordan ser Norge på Line Andersen nå? – Jeg håper de ser Line Andersen som en som prøvde å stå opp mot systemet, og som skal ta selvkritikk. Men først og fremst en som har stått opp for noen verdier i arbeidslivet. Line Andersen til VG: – God løsning for meg – VG Eh, nei. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. mai 2021 #632 Del Skrevet 21. mai 2021 Blått skrev (3 timer siden): Venter spent på dette trumfkortet jeg da, som det var noen her inne som påsto at hun måtte ha. Siste dag i retten i dag. Hahahahahaha... vi vet jo alle at denne personen bare prater sprøyt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. mai 2021 #633 Del Skrevet 21. mai 2021 Tøddel skrev (1 time siden): Det blir bare for dumt. 🙈 Nei, på ingen måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. mai 2021 #634 Del Skrevet 21. mai 2021 Ctrl skrev (51 minutter siden): Forliket er i havn. Line slutter i NRK mot 1 år etterlønn og betalte advokatutgifter. Totalt 1,9 mill betaler NRK for dette. Fantastisk at TV-lisensen min går med til å betale dette. Hvorfor i helvete tjener disse tullingene så mye? Hva i helvete skal jeg betale TV-lisens for når det bare går til idiotisk høye lønninger? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 21. mai 2021 #635 Del Skrevet 21. mai 2021 jabx skrev (1 minutt siden): Fantastisk at TV-lisensen min går med til å betale dette. Hvorfor i helvete tjener disse tullingene så mye? Hva i helvete skal jeg betale TV-lisens for når det bare går til idiotisk høye lønninger? Man betaler ikke lisens lenger, kan du trøste deg med. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Habbo Skrevet 21. mai 2021 #636 Del Skrevet 21. mai 2021 Hun har ikke gjort en god deal; Ett års etterlønn på 1.150.000,- etter skatt gir en utbetaling på under 700.000,- (avhengig av skattefradrag) Hun har hatt 1.500.000,- i advokatutgifter, hvorav NRK dekker halvparten. Det vil si at hun i sum etter avtalen står med minst 50.000,- i minus, ødelagt renommé og ingen jobb. Dersom hennes advokater hadde ansett at de hadde en sterk sak, ville de aldri rådet henne til å godta denne avtalen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noname55 Skrevet 21. mai 2021 #637 Del Skrevet 21. mai 2021 Ctrl skrev (5 minutter siden): NRK: - blir kvitt et "voldsverk" av en ansatt som de ikke hadde saklig grunn til å fjerne - blir kvitt selve problemet - får roet ned støyet på avdelingen - får etablert nye relasjoner - får gitt teamet arbeidsro og albuerom - løser NRKs krav om psykososialt arbeidsmiljø iht. AML - får færre sykemeldte ansatte både nå og i fremtiden - får handlingsrom - får sove, puste og tenke bedre og friere - får nullstilt seg, og sett framover og betaler ingenting for alt dette. Er ikke dette litt forenklet? Såvidt jeg har fått med meg er det et krevende miljø i NRK, og kanskje spesielt i sporten, helt uavhengig av Line Andersen. Jeg mener ikke å bagatellisere hennes oppførsel, men gjennom disse dagene er det kommet frem en slags ukultur som er mye større enn Line Andersen, hun kan ikke alene få ansvar for dette. Jeg synes også at NRK har brukt hersketeknikker for å snakke henne ned, bl.a ved å henvise til hennes sykmeldinger og at de dro frem artikkelen om henne i Tara der Line Andersen humoristisk selv dro frem noen av hennes mindre heldige sider. Jeg er så enig med journalisten som skrev at dette hadde ingenting i rettssalen å gjøre og at nrk synker så lavt er bare trist. Snakket bak ryggen til Line Andersen fra kollegaer om at hun virket å «tilpasse» sykmeldingene så hun alltid var tilbake til store mesterskap og hvisking bak ryggen hennes er nok et lavmål. Trolig er Line Andersen fagorganisert og jeg håper fagforbundet hennes tar en del av advokatkostnadene i denne saken, utover at nrk ser ut til å dekke ca 50%. Det er ingen vinnere i denne saken, spør du meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. mai 2021 #638 Del Skrevet 21. mai 2021 Ctrl skrev (27 minutter siden): Jeg synes ikke at hun kom unna dette ganske greit. NRK vant så det sang, og Line Andersen tapte ditto like mye. Jeg kaller det karriereselvmord. Et krampeaktig forsøk blottet av selvinnsikt på å vinne fram noe man aldri hadde mulighet til å vinne. Jeg tror hun malte seg selv inn i et hjørne her. Grunnen til at saken havnet i retten var sannsynligvis at etter at raserianfall og hets ikke lyktes, så begynte hun å true med rettssak med håp om at det skulle gjøre så hun fikk det som hun ville. Hun bløffet. Etter hvert gikk det så langt at det endelig ble rettssak, og da var det for sent for egoet hennes å trekke det tilbake. Det skulle nok egentlig aldri havne i retten. Det var sannsynligvis bare et pressmiddel fra hennes side som slo tilbake på henne. Det forklarer hvorfor hun var dum nok til å faktisk ødelegge sitt eget rykte i retten. Det var egentlig ufrivillig, men egoet sto i veien for det og hun måtte gjennomføre. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 21. mai 2021 #639 Del Skrevet 21. mai 2021 jabx skrev (Akkurat nå): Fantastisk at TV-lisensen min går med til å betale dette. Hvorfor i helvete tjener disse tullingene så mye? Hva i helvete skal jeg betale TV-lisens for når det bare går til idiotisk høye lønninger? Det kan du godt si! Men så er det jo blitt slik i offentlige organisasjoner. Lønnsgilde hvert eneste år med først sentrale lønnsforhandlinger, deretter lokale lønnsforhandlinger og så gjerne etterfulgt av små og store opprykk nesten hvert eneste år. Selv om du gjør det samme. Lønnstrinnene hagler da! Det interessante er jo at Line Andersen egentlig kun var under stillingstittelen "journalist". Det er jo helt absurd at en "vanlig" journalist skal tjene slike summer i en offentlig organisasjon! Statsrådlønninger der altså! Betal, smil og hold kjeft. Demokratiet på sitt beste 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. mai 2021 #640 Del Skrevet 21. mai 2021 heavyheart skrev (3 minutter siden): Man betaler ikke lisens lenger, kan du trøste deg med. Sant nok, men det er uansett pengene våre, fellesskapets penger, som går med til å gi disse folkene altfor høye lønninger. Kutt heller i NRK-lønninger og annet, og gi mer til helsevesen, politi, brann, barnevern, osv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå