Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jodajipp skrev (45 minutter siden):

Hun burde godtatt å sitte på tørkeloftet noen år for å gjenvinne tillit.. dette lukter det NAV i lang tid av.

Det lukter Skavlan og selvbiografi... 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Lars Gule kan komme tilbake i varmen så klarer nok Line det også.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forliket er i havn. Line slutter i NRK mot 1 år etterlønn og betalte advokatutgifter. Totalt 1,9 mill betaler NRK for dette. 

Jeg synes i utgangspunktet NRK har vært rausere enn nødvendig. Denne konflikten har vel mer eller mindre renvasket NRK jo mer som kom fram. Likevel skjønner jeg at saken bør bli løst. Med verdighet, om ikke annet. 

NRK står som vinnere. De fikk utfallet de egentlig drømte om. Å fjerne Line Andersen helt og holdent fra NRK, noe de egentlig ikke hadde saklig grunnlag for å gjøre. Arbeidsmiljøet seirer også i dag, hvis det i det hele tatt er litt sannhet i det som kom fram om Line. NRK kan derfor trekke et lettelsens pust. 1,9 mill er ingenting for NRK, ihvertfall ikke med tanke på gevinsten av det hele. 

Line Andersen taper så det holder. 1 års etterlønn er ingenting med tanke på at hun har ruinert karrieren. Hva nå, Line? Du skal virkelig slite med å skape deg en ny karriere igjen. Spørsmålet er om du i det hele tatt tålte påkjenningen og ikke havner på NAV etter hvert? Det blir bare lavmålssynsing fra meg, men jeg tenker at sjansene for at Line havner under en eller annen gren på NAV nå er store med tanke på dette karriereselvmordet hun har utsatt seg for. Tiden vil vise.

Ørjasæters pensum i Operativ Personalledelse ble i alle fall bekreftet så det holdt i denne saken. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Rolfsrud ble intervjuet av Dagbladet om forliket.

Sitat

- Jeg har kun registrert at man har kommet til en enighet og det tror jeg er fint for begge parter.

- Det som er vondt å se er hvordan mine gode kollegaer har blitt påvirket, preget og herja med på en måte som jeg ikke trodde var mulig, sier han.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Forliket er i havn. Line slutter i NRK mot 1 år etterlønn og betalte advokatutgifter. Totalt 1,9 mill betaler NRK for dette. 

Jeg synes i utgangspunktet NRK har vært rausere enn nødvendig. Denne konflikten har vel mer eller mindre renvasket NRK jo mer som kom fram. Likevel skjønner jeg at saken bør bli løst. Med verdighet, om ikke annet. 

NRK står som vinnere. De fikk utfallet de egentlig drømte om. Å fjerne Line Andersen helt og holdent fra NRK, noe de egentlig ikke hadde saklig grunnlag for å gjøre. Arbeidsmiljøet seirer også i dag, hvis det i det hele tatt er litt sannhet i det som kom fram om Line. NRK kan derfor trekke et lettelsens pust. 1,9 mill er ingenting for NRK, ihvertfall ikke med tanke på gevinsten av det hele. 

Line Andersen taper så det holder. 1 års etterlønn er ingenting med tanke på at hun har ruinert karrieren. Hva nå, Line? Du skal virkelig slite med å skape deg en ny karriere igjen. Spørsmålet er om du i det hele tatt tålte påkjenningen og ikke havner på NAV etter hvert? Det blir bare lavmålssynsing fra meg, men jeg tenker at sjansene for at Line havner under en eller annen gren på NAV nå er store med tanke på dette karriereselvmordet hun har utsatt seg for. Tiden vil vise.

Ørjasæters pensum i Operativ Personalledelse ble i alle fall bekreftet så det holdt i denne saken. 

Tror du ikke hun allerede har sikret seg en annen jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leonaen skrev (Akkurat nå):

Hun ville jo tilbake? 

NRK vant egentlig denne saken, det er det ingen tvil om. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (1 minutt siden):

Har hun det da? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått nesten 2 mill??og ser fram imot nye oppgaver.. selvfølgelig har hun sikret seg en ny jobb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbyen hennes er interiør har hun sagt i flere intervjuer - nå har vi jo sett boligen hennes som er lagt ut for salg. Skal hun bruke salgssummen av rekkehuset i denne bransjen tro ?  
Ellers kan det være en eller organisasjon/firma som vil ha noen til å være ansikt utad og det ikke spiller noen rolle hva slags rykte personen har, bortsett fra det å være synlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 timer siden):

Venter spent på dette trumfkortet jeg da, som det var noen her inne som påsto at hun måtte ha. :sjenert: Siste dag i retten i dag. 

Jeg var en av de som etterlyste det, etter første tiden i retten som fremsto mer og mer som et karakter drap på egen person, men det kortet eksisterte tydeligvis ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (1 minutt siden):

Hun har fått nesten 2 mill??og ser fram imot nye oppgaver.. selvfølgelig har hun sikret seg en ny jobb

At man benytter seg av frasen "nå ser jeg fram mot nye oppgaver" i denne settingen trenger ikke bety noe som helst. 

Det er rart om man kjemper mot NRK og stillingen sin hvis man uansett hadde en ny jobb liggende klar, som hun tydeligvis også så fram til. 

Det skurrer voldsomt, spør du meg. 

For all del, jeg ønsker ikke akkurat Line Andersen nord og ned. Hvis karrieren hennes overlever dette så er det helt supert. Og ønsker henne da lykke til med nye utfordringer og livet generelt. Likevel kaller jeg det svært overraskende og langt over det jeg hadde sett for meg i kontekst saken. 

Jeg er i alle fall glad for at hun aldri noensinne blir min kollega. Og det tror jeg mange kjenner på nå etter rettssaken. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (8 minutter siden):

Har hun det da? 

Siden hun ser frem mot nye oppgaver, så fikk jeg inntrykk av at hu kanskje allerede har noe å gå til, men jeg kan ta feil ☺️ Leste litt mellom linjene av hva hu sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (1 minutt siden):

At man benytter seg av frasen "nå ser jeg fram mot nye oppgaver" i denne settingen trenger ikke bety noe som helst. 

Det er rart om man kjemper mot NRK og stillingen sin hvis man uansett hadde en ny jobb liggende klar, som hun tydeligvis også så fram til. 

Det skurrer voldsomt, spør du meg. 

For all del, jeg ønsker ikke akkurat Line Andersen nord og ned. Hvis karrieren hennes overlever dette så er det helt supert. Og ønsker henne da lykke til med nye utfordringer og livet generelt. Likevel kaller jeg det svært overraskende og langt over det jeg hadde sett for meg i kontekst saken. 

Jeg er i alle fall glad for at hun aldri noensinne blir min kollega. Og det tror jeg mange kjenner på nå etter rettssaken. 

Forsåvidt enig.. har likt henne på skjermen, men i kulissene har det tydeligvis vært en annen sak.. men hun kom da vel unna dette ganske greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leonaen skrev (Akkurat nå):

Siden hun ser frem mot nye oppgaver, så fikk jeg inntrykk av at hu kanskje allerede har noe å gå til, men jeg kan ta feil ☺️ Leste litt mellom linjene av hva hu sa.

Jeg så på det mer som at alt vann preller av gåsa. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfonia skrev (43 minutter siden):

Ja, den «verdien» hun har stått opp for er hemningløs selvopptatthet og egoisme i en type arbeidsfellesskap som står og faller med lagånd og community spirit. Hun tror hun er/har vært uunnværlig, men kommer til å være glemt om en uke.

Hadde det vært meg hadde jeg sagt noe helt annet, men det viser jo bare hvem hun er som person. Ego, ego, ego!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Miss perfect skrev (Akkurat nå):

Forsåvidt enig.. har likt henne på skjermen, men i kulissene har det tydeligvis vært en annen sak.. men hun kom da vel unna dette ganske greit?

Jeg synes ikke at hun kom unna dette ganske greit. NRK vant så det sang, og Line Andersen tapte ditto like mye. Jeg kaller det karriereselvmord. Et krampeaktig forsøk blottet av selvinnsikt på å vinne fram noe man aldri hadde mulighet til å vinne. 

Line sier til VG: – Jeg håper de ser Line Andersen som en som prøvde å stå opp mot systemet, og som skal ta selvkritikk. Men først og fremst en som har stått opp for noen verdier i arbeidslivet.
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/X8KjwE/line-andersen-til-vg-god-loesning-for-meg

Jeg tenker denne saken viser at det ikke nytter å stå opp mot systemet, og at man bør gjøre alt i sin makt for å unngå det. Det er også pussig at Line mener hun har stått opp for noen verdier i arbeidslivet, når hun selv har jobbet uten verdier i arbeidslivet. I samme VG-artikkel sier Line at hun har fått til en god deal. Det er en liten innrømmelse på at hun førte en syltynn og tapt sak. Det er ingen god deal for Line her, annet enn at hun skjærer seg løs fra alt. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor hun fikk en såpass stor sum? Det sender jo signaler om at du kan oppføre deg som en drittsekk overfor kollegaer, og så gå til sak mot jobben å få en god årslønn som «belønning». Hva er det NRK får ved dette resultatet? Hun får penger men NRK får..?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke hvorfor hun fikk en såpass stor sum? Det sender jo signaler om at du kan oppføre deg som en drittsekk overfor kollegaer, og så gå til sak mot jobben å få en god årslønn som «belønning». Hva er det NRK får ved dette resultatet? Hun får penger men NRK får..?

NRK får et arbeidsmiljø uten Line. 

Som mastercard ville sagt det:

Lawyer fees: 1.5 million NOK

Settlement fees: 1.9 Million NOK

Getting rid of that insufferable hag: Priceless

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frottis skrev (3 minutter siden):

Hun slutter.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...