Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finlay skrev (8 minutter siden):

Dette er feil. 

"Smith opplevde sjakkmøtet så voldsomt at han fikk en psykisk knekk og gråt etter møtet."

https://www.nettavisen.no/nyheter/lines-narmeste-sjef-det-er-helt-ubegripelig-at-vi-star-her/s/12-95-3424129781

Du må gå inn og lese artikkelen på nytt. Det var Christian Nietche Smith som gråt 🙂

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Line råd til en ny runde ved «tap»? Koster jo litt med advokat og hun blir jo nødt til å betale NRK sine saksomkostninger også. Er redd hun har så mye stolthet at hun anker...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, jabx said:

Ledelsen burde sikkert ha kastet denne personen på dør for lengst. Det skal de få smekk for.

Det er ikke ledelsen som har gjort at hun har behandlet folk rundt seg som dritt. Det er ledelsen som ikke har tatt tak og kvittet seg med en giftig person som trakasserer de rundt seg.

Ofte handler ledelse mer om å tydelig kommunisere hvordan de vil ha det og hva som er forventet. Og det er ikke til å stikke under en stol at ulike arbeidsplasser har ulik kultur. På noen arbeidsplasser sitter det en (u)kultur i veggene som gjør at det man på en arbeidsplass hadde ansett som uhørt, syns man på en annen er akseptabel og vanlig adferd. 
ex restaurantbransjen der utskjelling er mer forventet enn noe som skjer i ekstreme situasjoner. 

ellers vet vi ingenting om eventuelt kameraderi. Er det lederne som er ledere, eller er de marionetter for noen andre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rullerusk said:

Legge skylden på ledelse? Det var ikke det jeg gjorde. Jeg påpekte at ledelsen lot denne oppførselen utspille seg. Det virket som om alt som burde vært tatt på et tidlig stadium ble feid under teppe hva gjelder arbeidsmiljø osv 

Det unnskylder ikke oppførselen hennes. Ja, de burde ha skjermet de andre på et tidligere stadium for denne trakasseringen som har foregått, men Line Andersen har et personlig ansvar å oppføre seg på jobb.

50 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Du må gå inn og lese artikkelen på nytt. Det var Christian Nietche Smith som gråt 🙂

Enig. Det står klart og tydelig at det er han som bryter sammen. 

39 minutter siden, Sally-Go-Round said:

Har Line råd til en ny runde ved «tap»? Koster jo litt med advokat og hun blir jo nødt til å betale NRK sine saksomkostninger også. Er redd hun har så mye stolthet at hun anker...

Jeg tror også at hun kommer til å anke. 

I VG står det at de har hatt møter torsdag kveld, men det er for stor avstand mellom partene så saken kommer til å gå som normalt i dag. Det var ikke uforventet. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, June1996 said:

– Fire dager i retten, med fire advokater, kan det fort koste over en million kroner. Oppsiden er at hun kan få en oppreisning på kanskje opp mot 100.000 kroner hvis hun vinner. Så hun bør tenke seg om, om hun virkelig vil ha en dom, sier han.

Heitmann understreker også at Andersen ikke er garantert å få fortsette som programleder, selv om hun skulle vinne saken.

Sands-partneren mener NRK sitter med gode kort på hånden, i saken mot Andersen.

– Min vurdering er at NRK har full anledning til å gjøre endringen de har gjort, basert på behovet for å løse en intern konflikt. NRK sitter med ansvaret for at konflikten løses, og da har de anledning til å gjøre midlertidige eller permanente endringer. Det er innenfor styringsretten.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86nqzQ/slik-kan-saken-mellom-andersen-og-nrk-loeses-utenfor-retten

Kanskje det er advokatutgiftene som blir NRKs forhandlingskort. At NRK tilbyr å dekke kostnadene mot at Line slutter. 

Jeg er rimelig sikker på at hun ikke kommer til å slutte frivillig. Hun kommer til å bli husket som den som kjørte arbeidsgiveren sin for retten fordi at hun var jævlig å jobbe sammen, og det blir vanskelig å få seg en annen jobb. 

Endret av Blått
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 time siden):

Dette er feil. 

"Smith opplevde sjakkmøtet så voldsomt at han fikk en psykisk knekk og gråt etter møtet."

https://www.nettavisen.no/nyheter/lines-narmeste-sjef-det-er-helt-ubegripelig-at-vi-star-her/s/12-95-3424129781

Beklager feil fra min side. Oppfattet det som om det var Nitschke Smith som brøt sammen, han vitnet i går. Uansett oppfatter jeg ikke Staburn Smith som en veik mann, som brukeren jeg siterte påstår.

Endret av Oida
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Oida said:

Beklager feil fra min side. Oppfattet det som om det var Nitschke Smith som brøt sammen, han vitnet i går. Uansett oppfatter jeg ikke Staburn Smith som en veik mann, som brukeren jeg siterte påstår.

Det var Nitschke Smith som brøt sammen. Det står i artikkelen som linkes til av brukeren du siterer også.  

Endret av Blått
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er gal hvis hun slutter, men dama er jo gal så alt kan skje....

storhetsdrømmer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er utsatt til kl. 10 på grunn av ønske fra partene. Kanskje Line har tenkt seg litt om i natt? :filer:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Volvespå said:

Bevis og bevis. Det er opp til retten å dømme. Jeg er sikker på at saken tar en helomvending når hun legger fram nye bevis/ tumfkort

Hun har allerede ført vitner som har sagt at de har hatt et godt samarbeid med henne. Ingen av de vitnene har sagt noe om at de har sett LA bli provosert. Hennes egne vitner skulle vel være de første til å si at LA har blitt utsatt for hets fra en gruppe som hadde rottet seg sammen for å "ta" henne.

Hvor er de vitnene/bevis/triumfkort hun har igjen?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter fortsatt med å skjønne hva Line vil oppnå med denne rettsaken. Tvinge NRK til å la henne lede f.eks OL-sendingene til sommeren?

Jeg kan ikke se for meg at NRK kommer til å slippe henne foran et kamera igjen uansett, når samarbeidsklimaet er så giftig, og mange av kollegene hennes nekter å jobbe med henne. 

Dette er egentlig en veldig merkelig sak, et fullstendig karakterdrap, iscenesatt av Line selv. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meadow skrev (35 minutter siden):

Jeg sliter fortsatt med å skjønne hva Line vil oppnå med denne rettsaken. Tvinge NRK til å la henne lede f.eks OL-sendingene til sommeren?

Jeg kan ikke se for meg at NRK kommer til å slippe henne foran et kamera igjen uansett, når samarbeidsklimaet er så giftig, og mange av kollegene hennes nekter å jobbe med henne. 

Dette er egentlig en veldig merkelig sak, et fullstendig karakterdrap, iscenesatt av Line selv. 

Etter hva jeg har forstått er media-bransjen en liten bransje hvor nyheter spres fort. Line hadde ikke noe valg som hun sa selv på onsdag. Flyttingen til kulturavd var et faktum. «Alle» visste hva det betød. Enten måtte hun finne seg i følelsen av å bli nedgradert eller kjempe imot. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser nok en gang hvordan fasaden kan være helt misvisende. Jeg har alltid hatt et veldig godt inntrykk av henne på skjermen, men etter det som kommer fram nå høres hun helt ut som min eks. Sinne, devaluering av andre, opphøying av seg selv, urealistiske forventninger til andre, manglende evne til å se ting objektivt og fra andres synsvinkel. At saken er i retten er i seg selv fullstendig irrasjonelt, men likefullt å forvente om jeg leser personligheten riktig. Det mest oppsiktsvekkende med hele saken er at NRK ikke har satt ned foten tidligere, men samtidig vet jeg om flere arbeidsplasser som sliter med tilsvarende og ikke klarer å gjøre noe med det.

Endret av Måsabjønnen
Leif
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke å lese hele tråden. Men har Kamal og Line flyttet fra hverandre? Ser hun sier «dette involverer min tidligere samboer». Eller er dette en annen mann?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gresshoppa skrev (5 minutter siden):

Orker ikke å lese hele tråden. Men har Kamal og Line flyttet fra hverandre? Ser hun sier «dette involverer min tidligere samboer». Eller er dette en annen mann?

Vet ikke, men på wikipediasiden hans står det:
"Siden 2000 har Saaliti vært kjæreste med NRK-profilen Line Andersen, de er bosatt på Ullevål."

Jeg tenker det må vel være ham siden de har holdt sammen i over 20 år? (som de refererer til som "tidligere samboer", altså)

Endret av The Kavorka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart er nok en gang utsatt. 

NRK vet at de har gode kort på hånden, så de gir henne nok ikke hva som helst. Jeg har antatt at de diskuterer et forlik, og det er derfor ting blir utsatt hele tiden. 

Edit: Jeg tror for såvidt som nevnt over også at Line referer til Kamal når hun omtaler min tidligere samboer. 

Endret av Blått
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (4 minutter siden):

Oppstart er nok en gang utsatt. 

NRK vet at de har gode kort på hånden, så de gir henne nok ikke hva som helst. Jeg har antatt at de diskuterer et forlik. 

Jeg frykter et forlik som innebærer at NRK også er villig til å gi litt i denne saken, som virker helt feil. Dette løpet bør NRK fullføre mtp hvor sterk sak de har. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, norw said:

Jeg frykter et forlik som innebærer at NRK også er villig til å gi litt i denne saken, som virker helt feil. Dette løpet bør NRK fullføre mtp hvor sterk sak de har. 

Som en nevnte så kan det hende de betaler advokatregningene hennes, men jeg tror ikke de kommer til å sette henne tilbake i sporten eller på skjermen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...