_Maddie_ Skrevet 20. mai 2021 #501 Del Skrevet 20. mai 2021 Volvespå skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke hun har ment å behandle andre som driit. De har bare ikke tålt å høre at de ikke var gode nok.... Må være mange da i NRK sporten som ikke holder mål. Både sjakken og alpintgruppa reagerte på utskjellingene og underminering av kompetanse. Rart de har klart å lage sendinger i det hele tatt skal man tolke "The fantastic Line Andersen". Ja, ledere kunne tatt hardere i, men bare se hva resultatet ble når silkehandskene ble tatt av fra 2019. Det er ikke fremmed å påstå at det går an å være konstruktiv med kritikken og ikke bare skrike ut meningen og kreve endringer når man kommer inn fra sidelinjen. Synes også å tolke at de gangene det har vært mest konfliktfullt er når LA er tilbake fra en sykemelding og ikke har fått bestemme fra start. Jeg tviler ikke på at hun har hatt gode hensikter og stor tro på egen kompetanse, men alt av virkemidler for å få viljen sin passer ikke inn i et teambasert arbeidsliv, også primadonnaer må følge spilleregler for arbeidsplassen. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandlove Skrevet 20. mai 2021 #502 Del Skrevet 20. mai 2021 22 minutter siden, Volvespå said: Jeg tror ikke hun har ment å behandle andre som driit. De har bare ikke tålt å høre at de ikke var gode nok.... Det er det samme å si « han mente ikke å mobbe noen. De har bare ikke tålt å bli ertet litt. Ikke noe vondt ment..» « hun mente ikke å være rasistisk ved å kalle henne neger . Det var bare en fleip…» I kommunikasjon, betyr intensjon ingenting, det er mottakers opplevelse som teller.. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heavyheart Skrevet 20. mai 2021 #503 Del Skrevet 20. mai 2021 Ctrl skrev (1 time siden): Etter denne rettssak-fadesen, så vil det ikke være greit for Line Andersen å finne noe annet å jobbe med. Så mulig arbeidslivstoget nå har forlatt perrongen for hennes del. Uansett om hun søker hos TV2, Strix, Dagbladet, Oslo Kommune avd. uteseksjon eller Rema 1000. Rettssaken har blitt et karriereselvmord. Og dette skulle hun ha tenkt på før hun kjørte NRK i retten. Må bare kommentere denne uten å ha lest de siste sidene: i en av artiklene på VG stod det at LA virket nesten overrasket over hva hennes oppførsel hadde påført andre når hun fikk direkte spørsmål om det fra Nrks advokat. Hun har jo bare vært fyrrig og sagt unnskyld etterpå mange ganger. Jeg er enda i vantro over at det har vært en så mangel på selvinnsikt og konsekvenstankegang hos henne. Egoet har virkelig fått boltre seg. Og en annen ting: NRK er kanskje ukjent med håndtering av kraftige egoer hos deres tv-personligheter, det er kanskje mer normen hos kommersielle aktører. De hadde værken folk eller erfaring med å tøyle når det rant over for deres større profiler. Dette må være en kraftig lærepenge for sportsavdelingen. Hva LA angår så kan en bare håpe for hennes del at hun evner å ta innover seg alt som kommer frem nå. Det virker som hun ikke har hatt snøring og ikke fått noe info siden personalsjefen ikke ville sende henne informasjon fra notatet fra hovedvernombudet, siden hun var sykemeldt. Og før det rakk å bli noe møte hadde LA saksøkt dem. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 20. mai 2021 #504 Del Skrevet 20. mai 2021 3 hours ago, Pleneier said: Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Hvorfor prøver du å gjøre dette til en kamp mellom kjønn? Dette handler om arbeidsmiljø, ett miljø det foreløpig er mer beviser for at LA er hovedproblemet. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulvplanke Skrevet 20. mai 2021 #505 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg er ganske sjokkert over det som har kommet frem i dag. Mest av alt hvordan Line skal ha snakket til kollegaer, men syns også det er utrolig fraværende ledelse hos NRK. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vestlandlove Skrevet 20. mai 2021 #506 Del Skrevet 20. mai 2021 3 minutter siden, Morten1 said: inner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Det er så irrelevant det går an å være. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 20. mai 2021 #507 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Vestlandlove skrev (48 minutter siden): Det er det samme å si « han mente ikke å mobbe noen. De har bare ikke tålt å bli ertet litt. Ikke noe vondt ment..» « hun mente ikke å være rasistisk ved å kalle henne neger . Det var bare en fleip…» I kommunikasjon, betyr intensjon ingenting, det er mottakers opplevelse som teller.. Vil gå så langt som å si at det kun er mottakerens opplevelse som teller. Alle har sagt noe mottakeren har tolket i verre mening enn det som var ment. Men det løses ved kommunikasjon. Den som blir såret sier ifra og avsenderen sier at det aldri var ment slik. Line har ikke ved uhell sagt ting som sårer. Line har enten vært likegyldig til om hun sårer andre eller så har hun ment å såre andre. Enkelte i tråden sier at hun ikke er ondsinnet, men det er flere historier om at hun baksnakker de som trosser henne. Endret 20. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 20. mai 2021 #508 Del Skrevet 20. mai 2021 Volvespå skrev (2 timer siden): Ingen vet hvilke provokasjoner Line bevisst er utsatt for, for å få henne til å tenne. Dette er vanlig taktikk av «undergrunnsbevegelsen» Litt av noen konspirasjonsteorier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 20. mai 2021 #509 Del Skrevet 20. mai 2021 Etter siste dagers medieoppdateringer virker det som ledelsen har vært noe veik og prøvd å skyve problemet bort. Det er tross alt en leders oppgave å sikre og ivareta et trygt arbeidsmiljø. Innad i sporten ser det ut til at man har latt ting skure og gå, før det endelig blir tatt tak i av en ny (?) leder. Da er konflikten så betent at det ender med rettssak. Når det er sagt er jeg helt sikker på at det har vært utfordrende for ledelsen, all tid Line Andersen har vært svært god på direktesendinger og store mesterskap. Ledere har også krav på et godt arbeidsmiljø, og det er nok ikke lett å gå i mot en så profilert, godt likt programleder og sterk personlighet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 20. mai 2021 #510 Del Skrevet 20. mai 2021 Gulvplanke skrev (4 minutter siden): Jeg er ganske sjokkert over det som har kommet frem i dag. Mest av alt hvordan Line skal ha snakket til kollegaer, men syns også det er utrolig fraværende ledelse hos NRK. Sant. Synes sjefene også burde bli omplassert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollami Skrevet 20. mai 2021 #511 Del Skrevet 20. mai 2021 OlsenHansen skrev (1 time siden): Dette er ikke hvilken som helst arbeidsplass. For å lage et godt produkt så holder det ikke å bare klokke inn. Og programlederen sin karriere er faktisk avhengig at de under henne gjør en god nok jobb, akkurat som en fotballtrener. At hun viser ansvar og vil ha orden på ting ser jeg bare på som positivt. At Stabrun Smith begynte å gråte av dette er jeg ikke overrasket over, han gir inntrykk av å være en tvers gjennom veik mann. Er det slik at de middelmådige spillerene skal bestemme hvordan laget spiller? Ja da ryker jobben til treneren. Derfor kjefter de dem huden full. Enkelte yrker er bare sånn, og riks tv er definitivt et av dem. Elendig av NRK dette her. Bortimot en ikke sak. De er kanskje ikke vant til store personligheter der, men det er ingen unnskyldning. Gjetter at f.eks. Erik Bye ikke kan ha vert lett å samarbeide med ( tross sin joviale fremtoning på skjermen) Han var en «stor personlighet» for dem som husker ham. Odd Grythe? Harald Tusberg? Egil Mon Iversen? Rolf Kirkvåg? Dengong var det neppe noen som vågde å si fra. Godt verden har endret seg på dét området, tenker jeg... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 20. mai 2021 #512 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Rosabløff skrev (34 minutter siden): Etter siste dagers medieoppdateringer virker det som ledelsen har vært noe veik og prøvd å skyve problemet bort. Det er tross alt en leders oppgave å sikre og ivareta et trygt arbeidsmiljø. Innad i sporten ser det ut til at man har latt ting skure og gå, før det endelig blir tatt tak i av en ny (?) leder. Da er konflikten så betent at det ender med rettssak. Når det er sagt er jeg helt sikker på at det har vært utfordrende for ledelsen, all tid Line Andersen har vært svært god på direktesendinger og store mesterskap. Ledere har også krav på et godt arbeidsmiljø, og det er nok ikke lett å gå i mot en så profilert, godt likt programleder og sterk personlighet. Helt enig i at det ikke er lett å være sjef i et slikt miljø, men løsningen er å finne kvalifiserte sjefer og å bytte ut de som ikke takler jobben. Endret 20. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 20. mai 2021 #513 Del Skrevet 20. mai 2021 Hadde Line Andersen ikke fremstått som en så sterk personlighet også på skjermen så hadde nok ikke ledere i NRK latt det gå så lang tid før de tok tak i problemene. Janne Fredriksen innrømte at til tross for at hun visste om problemene så ble sluttproduktet sett på som viktigst. Det har vært en skjør balansegang og seerne har fått høyere prioritet enn medarbeidere. Sundvor var ikke samme type, så derfor mener LA at konflikten er med han - siden hun har sagt unnskyld til alle de hun har skjelt ut for å være udugelige som har vært i hennes spotlightskygge. Det er noen få mesterskap hvert år, ikke alle tar SÅÅ lang tid å forberede. Jeg er nysgjerrig på hva LA gjorde mellom mesterskap (når hun såklart ikke hadde alle sine IVF forsøk) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kila Skrevet 20. mai 2021 #514 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg stiller meg undrende til rådgivningen som Line Andersen har fått underveis. Nå vet jeg selvsagt ikke hva som er sagt i forkant, men hadde jeg vært Lines advokat(er) hadde jeg følt litt på det nå sånn som saken fremstilles. Var selv i retten med en arbeidsrettssak i dag, og selv i en helt ordinær sak uten noen form for medieinteresse, så går man mange runder med egen klient om følgene av en rettssak - og da ikke bare det juridiske utfallet av dommen. Som jeg har nevnt tidligere i tråden er styringsrettsspørsmålet juridisk interessant, og ikke bankers, men hun har ingenting å vinne selv om hun skulle nå fram med sine påstander. Absolutt ingenting. En eventuell erstatning ved medhold vil være lav, og i NRK vil hun være okke som. Ser at dommeren ba partene vurdere forlik i løpet av kvelden. Her vil jeg tro at det eneste aktuelle for NRK er å legge noen penger på bordet mot at hun slutter mer eller mindre frivillig (på papiret). Men de siste 3 dagene er ikke den beste jobbsøknaden for hennes del. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvespå Skrevet 20. mai 2021 #515 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Fnuggolina skrev (48 minutter siden): Litt av noen konspirasjonsteorier Du må gjerne latterliggjøre. Jeg bare prøver å vise hvordan det kan være på noen arb.plasser og ikke alle. Jeg har konkret kunnskap om at nettopp en som sa som du, faktisk drev med konspirasjoner som i denne sammenhengen betyr at flere samarbeider om å mobbe ut andre. Dette ble oppdaget og minst en av disse ble tvunget til å si opp jobben. Endret 20. mai 2021 av Volvespå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangalover Skrevet 20. mai 2021 #516 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Er det lov å flire litt av at flere kaller Andersen for en PERFEKSJONIST, en som vil gjøre alt for at seerne får en OPTIMAL opplevelse. I et stort mesterskap som OL eller VM er det vel selve idretten som er det viktigste? Om intervjuet av den svenske trestegspesialisten er litt halvveis gjør vel ikke det så mye...? Og hvilken måte man setter over til studio på betyr vel fint lite? Er det noen som husker at reporteren stotret litt før Rodal vant OL gull? Nei, flott at folk tar jobben seriøst altså, men det får være måte på. Endret 20. mai 2021 av mangalover 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodajipp Skrevet 20. mai 2021 #517 Del Skrevet 20. mai 2021 37 minutter siden, mangalover said: Er det lov å flire litt av at flere kaller Andersen for en PERFEKSJONIST, en som vil gjøre alt for at seerne får en OPTIMAL opplevelse. I et stort mesterskap som OL eller VM er det vel selve idretten som er det viktigste? Om intervjuet av den svenske trestegspesialisten er litt halvveis gjør vel ikke det så mye...? Og hvilken måte man setter over til studio på betyr vel fint lite? Er det noen som husker at reporteren stotret litt før Rodal vant OL gull? Nei, flott at folk tar jobben seriøst altså, men det får være måte på. Og hvor vanskelig kan et OL gull være egentlig? Springe fort på en bane? Skulle jeg klart selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 20. mai 2021 #518 Del Skrevet 20. mai 2021 Apis skrev (4 timer siden): Samtidig som hun har eierskap til sin personlighet, så sitter jeg med en følelse av at det er et lederskap på avdelingen som også har sviktet, som nå prøver å kaste henne under bussen uten å ta ansvaret selv. Jeg er enig i at det virker som lederne har sviktet over år. Men hvordan får du det til at ledere av sportsredaksjonen kaster Andersen under bussen? Andersen har fått flere sjanser, hun er tilbudt andre stillinger i sportsredaksjonen, blant annet som sportsanker. Hun har avslått alle tilbud og har valgt å dra arbeidsgiver for retten. Etter mitt skjønn har hun kastet seg selv under bussen. At alt dette grumset ville komme frem burde hun skjønne. Med mindre hun fullstendig mangler selvinnsikt. OlsenHansen skrev (3 timer siden): At hun viser ansvar og vil ha orden på ting ser jeg bare på som positivt. At Staburn Smith begynte å gråte av dette er jeg ikke overrasket over, han gir inntrykk av å være en tvers gjennom veik mann. Er det slik at de middelmådige spillerene skal bestemme hvordan laget spiller? Ja da ryker jobben til treneren. Derfor kjefter de dem huden full. Enkelte yrker er bare sånn, og riks tv er definitivt et av dem. Elendig av NRK dette her. Bortimot en ikke sak. De er kanskje ikke vant til store personligheter der, men det er ingen unnskyldning. Det var ikke Staburn Smith som gråt, men en kollega.Han skulle vitne om sinneutbrudd og utskjelling han har vært utsatt for, og hvordan dette påvirket arbeidsmiljøet. Men han ble strøket som vitne. For meg fremstår ikke Staburn Smith som en "tvers gjennom veik mann". Han fremstår som en dyktig og engasjert reporter som sammen med Ola Lunde gjør skiskyting til en fest. Du er kanskje av "mannemann" typen som mener menn ikke skal vise følelser eller gråte? Takk og lov er den tid forbi. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest June1996 Skrevet 20. mai 2021 #519 Del Skrevet 20. mai 2021 – Fire dager i retten, med fire advokater, kan det fort koste over en million kroner. Oppsiden er at hun kan få en oppreisning på kanskje opp mot 100.000 kroner hvis hun vinner. Så hun bør tenke seg om, om hun virkelig vil ha en dom, sier han. Heitmann understreker også at Andersen ikke er garantert å få fortsette som programleder, selv om hun skulle vinne saken. Sands-partneren mener NRK sitter med gode kort på hånden, i saken mot Andersen. – Min vurdering er at NRK har full anledning til å gjøre endringen de har gjort, basert på behovet for å løse en intern konflikt. NRK sitter med ansvaret for at konflikten løses, og da har de anledning til å gjøre midlertidige eller permanente endringer. Det er innenfor styringsretten. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/86nqzQ/slik-kan-saken-mellom-andersen-og-nrk-loeses-utenfor-retten Kanskje det er advokatutgiftene som blir NRKs forhandlingskort. At NRK tilbyr å dekke kostnadene mot at Line slutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 21. mai 2021 #520 Del Skrevet 21. mai 2021 12 hours ago, Blått said: Å legge skylden på ledelsen fordi at man ikke klarer å oppføre seg på jobb? Jeg har ikke ord. Du som menneske har et PERSONLIG ansvar for å oppføre deg på jobb, og behandle dine kollegaer med respekt. Legge skylden på ledelse? Det var ikke det jeg gjorde. Jeg påpekte at ledelsen lot denne oppførselen utspille seg. Det virket som om alt som burde vært tatt på et tidlig stadium ble feid under teppe hva gjelder arbeidsmiljø osv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå