Blått Skrevet 20. mai 2021 #421 Del Skrevet 20. mai 2021 Just now, Rullerusk said: Er det det debatten handler om? Eller handler det litt om at kvinner som er dyktige også helst bør settes litt på plass? Iallefall hvis de våger å dra testosteronsvingen? sånn egentlig. Alle har rett til å ha en trygg og god arbeidsplass. Alle har rett til å gå på jobb uten å bli trakassert. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #422 Del Skrevet 20. mai 2021 Rullerusk skrev (1 minutt siden): Er det det debatten handler om? Eller handler det litt om at kvinner som er dyktige også helst bør settes litt på plass? Iallefall hvis de våger å dra testosteronsvingen? sånn egentlig. Synes det virker mer som østrogen. Har også tolket det som østrogen hvis menn oppfører seg slik, og det har menn gjort mot meg også. Tenker ikke på dem som menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 20. mai 2021 #423 Del Skrevet 20. mai 2021 Rullerusk skrev (3 minutter siden): Er det det debatten handler om? Eller handler det litt om at kvinner som er dyktige også helst bør settes litt på plass? Iallefall hvis de våger å dra testosteronsvingen? sånn egentlig. Enig. Kvinner bør støtte kvinner som vil opp og frem. Ikke bli med på heksejakten til macho-gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. mai 2021 #424 Del Skrevet 20. mai 2021 Blått skrev (20 minutter siden): https://www.nettavisen.no/nyheter/oslo-tingrett-ber-nrk-og-line-andersen-om-a-bli-enige-utenfor-domstolen/s/12-95-3424129972 Klok dommer. Håper partene gjør dette og avslutter dette i offentligheten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 20. mai 2021 #425 Del Skrevet 20. mai 2021 2 minutter siden, Blått said: Alle har rett til å ha en trygg og god arbeidsplass. Alle har rett til å gå på jobb uten å bli trakassert. Men det er virkelig ikke EN ansatt sitt ansvar. Og det er vel like mye det saken handler om. At ledelsen ikke leder, men overlater alt ansvar til andre og lar dermed miljøet utspille seg selv på sett og vis. Og lar syndebukkene få ta støyten når lederjobben er utført under par. det er et lederansvar. Det er forøvrig spennende å følge saken. Som ansatt i en helt annen sektor, slår det meg at de er svært lite opptatt av debriefing i NRK. Strukturen virker uklar, og lederne virker jo helt tannløse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. mai 2021 #426 Del Skrevet 20. mai 2021 1 minutt siden, Pleneier said: Enig. Kvinner bør støtte kvinner som vil opp og frem. Ikke bli med på heksejakten til macho-gjengen. Jeg er helt uenig. Man skal støtte folk, uansett kjønn. Folk har rett på å bli behandlet likeverdig. Du kan ikke behandle folk som søppel bare fordi at du er kvinne og vil frem. Folk har rett på, uansett kjønn, et godt arbeidsmiljø. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 20. mai 2021 #427 Del Skrevet 20. mai 2021 Pleneier skrev (3 minutter siden): Enig. Kvinner bør støtte kvinner som vil opp og frem. Ikke bli med på heksejakten til macho-gjengen. Bør kvinner støtte opp om andre kvinner som vil opp og frem selv om det er denne kvinnen som oppfører seg som macho-gjengen? Vær snill. Dette er ikke en debatt om kjønn. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 20. mai 2021 #428 Del Skrevet 20. mai 2021 Blått skrev (1 minutt siden): Jeg er helt uenig. Man skal støtte folk, uansett kjønn. Folk har rett på å bli behandlet likeverdig. Du kan ikke behandle folk som søppel bare fordi at du er kvinne og vil frem. Folk har rett på, uansett kjønn, et godt arbeidsmiljø. Signerer 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. mai 2021 #429 Del Skrevet 20. mai 2021 4 minutter siden, Rullerusk said: Men det er virkelig ikke EN ansatt sitt ansvar. Og det er vel like mye det saken handler om. At ledelsen ikke leder, men overlater alt ansvar til andre og lar dermed miljøet utspille seg selv på sett og vis. Og lar syndebukkene få ta støyten når lederjobben er utført under par. det er et lederansvar. Det er forøvrig spennende å følge saken. Som ansatt i en helt annen sektor, slår det meg at de er svært lite opptatt av debriefing i NRK. Strukturen virker uklar, og lederne virker jo helt tannløse. Å legge skylden på ledelsen fordi at man ikke klarer å oppføre seg på jobb? Jeg har ikke ord. Du som menneske har et PERSONLIG ansvar for å oppføre deg på jobb, og behandle dine kollegaer med respekt. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvespå Skrevet 20. mai 2021 #430 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Apis skrev (10 timer siden): Jeg har de samme tankene, det må være et eller annet hun har som vil tale til hennes fordel, som ikke har kommet frem enda, det bildet som har kommet frem så langt viser jo en lite sjarmerende og meget krevende person. Line har bare en stolthet for sitt yrke og er sikkert dyktigere enn både ledere og andre ansatte i NRK. Hun har sikkert bare reagert på middelmådigheten til de rundt seg. Vinnere på offentlige arbeidsplasser er er som regel nettopp de usynlige/ grå middelmådige (misunnelige) som samarbeider om «å ta» de som tør stikke hodet fram. Disse middelmådige har ofte allianser opp i ledelsen og de samarbeider om å skape et falsk bilde av situasjonen. Line sier jo at det har vært uro i avdelingen i mange år. Ofte er det de samme middelmådige som samarbeider i det skjulte. Jeg var en gang på en arbeidsplass hvor slike personer hadde møter i fritiden for å legge strategier for å mobbe ut ledere og andre som var mer «faglig flink» enn de selv. Endret 20. mai 2021 av Volvespå 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 20. mai 2021 #431 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Ctrl skrev (32 minutter siden): Interessant. Og litt rart. Leser jeg mellom linjene at Oslo Tingrett nesten oppfordrer NRK og Line Andersen til å komme om en enighet om å avslutte arbeidsforholdet mot sluttpakke, for at konflikten skal løses? Vel, hvis så, så er det et godt forslag. Men kanskje ikke det jeg hadde sett for meg sånn rent rettsmessig. Samtidig er de jo i rettssalen nettopp fordi de ikke klarer å komme til enighet. At dommeren ber dem bli enige hjelper jo ingenting. NRK skjønner også at denne rettssaken ikke løser noe, det er kun Line som ønsker rettssaken. Tror også det er vanskelig å finne en passende sluttpakke. Line risikerer å være arbeidsløs frem til pensjonsalder om hun sier opp stillingen hun har nå. I tillegg kommer hun til å få vesentlig dårligere pensjon. Endret 20. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 20. mai 2021 #432 Del Skrevet 20. mai 2021 Allerede etter første dag i retten, ble det skrevet i kronikk på VG om den første dagen i retten, og der leste jeg, at dette (oppførselen til Line) har helt tydelig foregått over lengre tid, vi snakker tilbake til 2016. Og hver gang kom hun med unnskyldinger til alle involverte, på email eller sms, og ble møtt av ledelse med forståelse, på grunn av den ene og det andre, sikkert private grunner. Så etter mange slike konflikter, hun har ikke lært, og ikke skjønt. Og ble veldig overrasket når NRK endelig har reagert, og reaksjonen ble rett og slett flytte henne til en ny jobb. Altså, enden på visa kommer sikkert til å bli at her burde ledelsen være mer tydelig, gi rett og slett hardere beskjeder, til LA, og på tidligere tidspunkt. Ikke være blendet av «stjernestatus». Men ja, det er vanskelig å se for seg at LA kommer tilbake til arbeid som programleder i NRK med det første. Og virker totalt uforståelig at det er hun selv som saksøkte. Hvor lite innblikk har hun egentlig i sin egen væremåte, at hun ikke kunne forutsi at dette ville komme frem, og så offentlig? At hun virkelig, virkelig ikke skjønner at dette ikke er akseptabel oppførsel på jobb, stjerne eller ei? 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeusNe Skrevet 20. mai 2021 #433 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg kan føle litt på at NRKs mellomledere møter litt Catch 22. Uansett hva de gjør/ikke gjør blir det feil. Problemene oppsto gjerne rundt mesterskap, har ikke blitt presentert saker som ikke har vært knyttet til mesterskap. Hva hadde oppstått i 2016/2017 om NRK gjorde som i 2019 og tok henne av skjermen. Ville vi fått rettssak da også? Få som benekter at LA var flink foran kamera, men alt er teamarbeid. Merkelig om det KUN er hun som er dyktig og ingen av de andre i det enorme apparatet som er bra nok. Det eneste stedet det ikke har kommet frem at det var konflikt var under friidrett. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 20. mai 2021 #434 Del Skrevet 20. mai 2021 Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newbie007 Skrevet 20. mai 2021 #435 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) 3 minutter siden, Pleneier said: Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Kaller du det å trakassere ansatte for å «ta plass»? Dette er ikke en debatt Pm kjønn! Endret 20. mai 2021 av Newbie007 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blått Skrevet 20. mai 2021 #436 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) 7 minutter siden, Pleneier said: Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Jeg merker jeg blir provosert over ditt utdaterte kvinnesyn. Dette handler ikke om kjønn, men om en person som har trakassert sine kollegaer og skjelt dem ut kraftig, som har fått en person til å knekke sammen i gråt. Det spiller ingen rolle om det er kvinne eller mann som har gjort det. Sånn er fullstendig uakseptabelt. Endret 20. mai 2021 av Blått 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedFox81 Skrevet 20. mai 2021 #437 Del Skrevet 20. mai 2021 5 minutter siden, Pleneier said: Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Åh nei, tror det ville blitt reagert mye tidligere, om Andersen var en mann: Quote «Fy faen, så udugelig du er», «Dette holder faen ikke, og det går utover meg», «Dette er elendige forberedelser. Vi får bare gjøre det beste ut av det, da.» 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeusNe Skrevet 20. mai 2021 #438 Del Skrevet 20. mai 2021 RedFox81 skrev (2 minutter siden): Åh nei, tror det ville blitt reagert mye tidligere, om Andersen var en mann: Det tror jeg også. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 20. mai 2021 #439 Del Skrevet 20. mai 2021 Pleneier skrev (42 minutter siden): Kvinner som våger å ta plass får gjerne bitch-stempelet. Dette hadde vært en ikke-sak om Andersen var en mann. Jeg synes du snakker kvinner voldsomt ned hvis det å oppføre seg på den måten som har kommet frem de siste dagene skal være greit fordi du er kvinne. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 20. mai 2021 #440 Del Skrevet 20. mai 2021 Nooni skrev (På 18.5.2021 den 21.01): Litt spesielt å se hvor hardt NRK går ut mot Line Andersen. Hadde NRK vært konsekvent opptatt av arbeidsmiljø hadde de satt Hans William Steinfeld til andre arbeidsoppgaver i sin tid - han er bare en av dem det går gjetord om. Fra boken til Viggo Johansen: Det kan du si, men tidene har forandret seg. Det man slapp unna med tidligere slipper man kanskje ikke unna med i dag. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå