Gjest June1996 Skrevet 20. mai 2021 #381 Del Skrevet 20. mai 2021 2 hours ago, Ctrl said: Ørjasæter skriver visstnok i avsluttende setning: "Så hvor går veien videre for Line Andersen? Når NRK hevder at de ønsker å få henne tilbake til sporten når «konflikten er løst» er det bare sludder og pølsevev. Konflikten blir aldri «løst». Kanskje Andersen sier opp i affekt eller blir varig sykmeldt etter rettssaken." Enig. Når NRK går ut og sier at Line sykemelder seg når det passer henne så betyr jo det at NRK ikke har tillit til henne. I tillegg handler konflikten om Lines personlighet. Hun har en oppførsel hun hverken klarer eller ønsker å endre. Da er det vanskelig å se hvordan hun kan komme tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. mai 2021 #382 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Jeg synes det sier ganske mye, når de som er på Line Andersens side blant annet sier følgende: Sitat Sarre Jensen gjør det imidlertid også klart at det kan være krevende å samarbeide med Andersen, slik han ser det. – Det har til tider vært vanskelig. Hun krever mye av seg selv og andre, og er direkte i kommunikasjonsformen som kan være veldig krevende til tider. Det kan komme ganske uanmeldt og overraskende, andre ganger kan man kanskje ane at noe er i emning. Jeg tenker at det må være svært utfordrende å jobbe med en person der man i praksis må gå på eggeskall rundt personen fordi man ikke vet hva slags reaksjon man kan få. Hadde dette vært en partner, ville jeg rådet til å gå ut av forholdet, hvis det er slik at man hele tiden må passe seg. Dette beskriver ingen god relasjon. Jeg synes derfor det er merkelig at Sarre Jensen mener det er ubegripelig, denne konflikten, all den tid han selv beskriver mye av problemene. Om ikke ledere og støttespillere rundt ser det, er det jo jammen ikke rart hun har fått lov til å holde på som hun har gjort. Og det blir jo ikke bedre når man kan lese at: Sitat Det var en frykt for at det skulle bli samarbeidsutfordringer, forteller Fredriksen, som omtaler Andersen som «den mest krevende medarbeideren jeg har hatt personalansvar for». (Begge sitat hentet fra: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/6zL9n3/vitne-i-nrk-andersen-saken-sporten-har-arbeidsmiljoeproblemer-de-handler-ikke-om-line) Desto mer som kommer fram, desto mindre skjønner jeg at Line Andersen vil ha dette frem i lyset. Dette er jo svært lite positivt å vise til. Og jeg er jo enig, at det egentlig ikke skal handle om Line Andersen, men problemet er jo at Line Andersen nå gjør det til en sak om henne. Så det hjelper ikke at hennes støttespiller mener dette, så lenge Line Andersen selv faktisk bringer dette frem. Velger man å gå til angrep, må man dessverre tåle at andre svarer med samme mynt. Men jeg er helt enig: egentlig bør man rydde opp i alt, hele bøtteballetten, da det åpenbart er en kultur som har tillat henne å ture fram på denne måten, MEN det blir jo en helt egen sak. Endret 20. mai 2021 av SPOCA 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 20. mai 2021 #383 Del Skrevet 20. mai 2021 SPOCA skrev (9 minutter siden): Jeg synes det sier ganske mye, når de som er på Line Andersens side blant annet sier følgende: Sitat Sarre Jensen gjør det imidlertid også klart at det kan være krevende å samarbeide med Andersen, slik han ser det. – Det har til tider vært vanskelig. Hun krever mye av seg selv og andre, og er direkte i kommunikasjonsformen som kan være veldig krevende til tider. Det kan komme ganske uanmeldt og overraskende, andre ganger kan man kanskje ane at noe er i emning. Ekspander Jeg tenker at det må være svært utfordrende å jobbe med en person der man i praksis må gå på eggeskallrundt fordi man ikke vet hva slags reaksjon man kan få. Hadde dette vært en partner, ville jeg rådet til å gå ut av forholdet, hvis det er slik at man hele tiden må passe seg. Dette beskriver ingen god relasjon. Dette høres ufattelig slitsomt ut å jobbe sammen med i lengden. En destruktiv atferd som tråkker på folk rundt seg. Og dette var fra Andersens vitner.... Mens Ole Rolfsrud legger ikke noe imellom i sin forklaring: https://www.tv2.no/nyheter/14011544/ Jeg føler litt synd på Line Andersen oppi dette. Jeg tror ikke hun var klar over mediedekningen hun skulle få. Om at alt fra personlighet, væremåte, lederstil, personlige detaljer, sykefravær og egentlig alt annet skulle brettes ut slik i åpne kilder. Snakk om å bli avkledd! Hele situasjonen er tragisk. Men hun valgte det helt selv... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 20. mai 2021 #384 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Ctrl skrev (8 minutter siden): Dette høres ufattelig slitsomt ut å jobbe sammen med i lengden. En destruktiv atferd som tråkker på folk rundt seg. Og dette var fra Andersens vitner.... Mens Ole Rolfsrud legger ikke noe imellom i sin forklaring: https://www.tv2.no/nyheter/14011544/ Jeg føler litt synd på Line Andersen oppi dette. Jeg tror ikke hun var klar over mediedekningen hun skulle få. Om at alt fra personlighet, væremåte, lederstil, personlige detaljer, sykefravær og egentlig alt annet skulle brettes ut slik i åpne kilder. Snakk om å bli avkledd! Hele situasjonen er tragisk. Men hun valgte det helt selv... Ja. Når jeg leste at hun hadde valgt å ta saken så lagt som til en rettssal, tenkte jeg: her må hun ha meget godt grunnlag. Hele saken er snudd på hodet for meg: det er jo NRK og alle medarbeiderne som har en god sak her. Jeg sitter egentlig bare med øynene oppsperret: det er faktisk verre enn jeg trodde. Fra https://www.tv2.no/nyheter/14011544/, hvor Rolfsrud sier: Sitat – To ganger gikk jeg bort til rommet for å høre om de var ferdige, og begge gangene hørtes det ut som tredje verdenskrig. Det var kjefting og smelling. Det var akkurat som det hadde gått av en emosjonell håndgranat i rommet, sier NRK-profilen. Og så bare fortsetter det med: Sitat – Han bryter sammen og begynner å gråte ved siden av meg inne i kaffekroken. Da tenkte jeg, og unnskyld uttrykket: «Fy faen, er det en sånn påvirkning Line har på folk?», sier Rolfsrud. Avslutningsvis legger han til: - Jeg synes det er helt koko at vi sitter her. Helt meningsløst koko. Det kan du sitere meg på. Jeg blir helt målløs. Rett og slett. Det er kleint. Kleint rett og slett. Jeg hadde antagelig bare holdt meg langs veggen, for å si det på den måten. Jeg tror jeg hadde vært veldig redd for å si min mening mot henne. Eller, vanskelig å si. Jeg kan reagere enten eller: enten bli redd for å si noe, eller bli skikkelig sint (og dermed ta til tårene, som da lett blir misoppfattet). Jeg er bare glad dette ikke gjelder meg. Endret 20. mai 2021 av SPOCA 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Maddie_ Skrevet 20. mai 2021 #385 Del Skrevet 20. mai 2021 Tror det er sånn at LA vil belyse at det var et røft miljø, at hun var bare en i mengden som hadde samme oppførsel. Det kan sikkert stemme, spørsmålet er om disse hadde samme type profilering på TV som henne ? Eller om de var mer bakgrunnspersoner som kan brukes til mer enn bare som programleder og at det dermed ikke var problem, eller at de ved irettesettelser faktisk endret adferd hvis de fikk advarsel. Det påstås at andre har fått advarsel i NRK-sporten. LA vil vel da får frem at fallhøyden var så mye større for henne slik at hun følte seg straffet og ble syk av det. At hun var en krevende person som tok mye plass det har alle tatt opp, og jeg ser ikke noe galt i det, det skal være lov å ha ulik personlighet, problemet er når man ikke forstår hvordan andre blir påvirket av ens egen personlighet. Hennes personlige identitet blir også etter så lang tid på TV virket som å være knyttet til det å være profilert programleder. Mange kan sikkert sammenligne det med det å være toppidrettsutøver som må legge opp - enten frivillig eller ufrivillig - og det tomrommet og tapet som blir følt. Det blir bare ingen rettssak av det. Det er tydelig at hun ikke har forstått mediedekningen det ville få - for hun har selv sagt i intervjuer at hun bare får positive tilbakemeldinger, at hun ikke er på sosiale medier og alt har bare vært positivt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nærsynt Skrevet 20. mai 2021 #386 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg ser at begrepet «affekt» er brukt i den sivile rettssaken ofte , og her i tråden også. Affekt juridisk handler ikke nødvendigvis om en personlighet og dårlig arbeidsmiljø. Det kan også være en naturlig reaksjon. Men også overtredelse jmf straffeloven. Men affekt blir tillagt en adferd over tid, den synes jeg blir litt interessant å følge over tid. Uansett hvordan dette går. Noen som har «fakta» fra sin egen fagdisiplin om begrepet affekt og hvorfor det blir brukt så mye i denne saken? Jeg har lang pedagogisk formell utdannelse, men er helt fersk i jus-studier ☺️🙈 . Men synes denne saken er interessant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 20. mai 2021 #387 Del Skrevet 20. mai 2021 Det har vært relativt lite nytt i ettermiddag. Er mediene blitt bedt om å dempe seg? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
badevakta Skrevet 20. mai 2021 #388 Del Skrevet 20. mai 2021 Sally-Go-Round skrev (3 minutter siden): Det har vært relativt lite nytt i ettermiddag. Er mediene blitt bedt om å dempe seg? Ikke utenkelig. Line kommer virkelig ikke godt ut av dette. En slik kollega må være drepen for et hvilket som helst arbeidsmiljø. Oppførselen er langt over streken både mot kollega og ledere. Hun mangler jo fullstendig folkeskikk. Det spørs om media trapper ned dekningen for å skåne henne mot seg selv.. selv om skaden allerede har skjedd. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #389 Del Skrevet 20. mai 2021 Synes Line Andersen egentlig personifiserer denne holdningen: jeg har rett/lov/rettigheter/unnskyldning, men ikke du, bare jeg. Relativt vanlig. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 20. mai 2021 #390 Del Skrevet 20. mai 2021 Miss-Grey skrev (18 timer siden): Har selv hatt noen kjipe opplevelser med kollegaer som har stått i vanskelige situasjoner. De har ikke nødvendigvis fortalt hva som foregikk, men jeg har forstått at noe har vært vanskelig. Det er vanskelig å være totalt profesjonell dersom man føler seg veldig presset, selv om man ideellt sett ikke skal være kjip eller komme med slengkommentarer. Min tilnærming har alltid vært å si «OK», og spørre om alt står bra til når gemyttene har roet seg litt. Da får jeg enten en unnskyldning eller en forklaring. Forventer ikke at de skal dele private ting med meg, men dersom de gjør det er det lettere å vite hvordan man skal forholde seg til dem. Noen ganger har folk et turbulent privatliv. Da hjelper det ikke at jobben er en konfliktsone også. Av og til forsvinner spenninger på arbeidsplassen helt av seg selv, dersom man anerkjenner innsatsen til «Ida» i et møte eller spør «Jens» om man skal hente en ekstra kaffe til ham når man først skal til kaffemaskinen. Folk i krise trenger som regel bekreftelser eller litt omtanke for å slutte å være i forsvarsposisjon. En del arbeidsplasser er gode på dette, noen har en pågående konkurransementalitet og kynisk stemning. Jeg har ikke lest alle oppdateringer i denne saken, og bør ikke uttale meg. Jeg vet bare at jeg selv har opplevd livskriser privat, og jeg er evig takknemlig for de kollegaene som var rause og forståelsesfulle. Til tross for at jeg var lite produktiv, stressa og sa ubetenksomme ting. Det gjorde at jeg unngikk en lang sykemelding, og har blitt veldig opptatt av å forsøke å være en grei kollega selv. Når det er sagt, forstår jeg godt at kollegaene opplevde dette som vanskelig. Men konflikten ville kanskje ikke utartet seg så voldsomt på alle arbeidsplasser. Og jeg er slett ikke sikker på at arbeidsgiver har vært flinke til å gå i dialog. Men det har vi vel alle gjort, enten opplevd noe vondt selv eller hatt kolleger som har gjort det. Det er klart at man kan og vil gjerne ha sympati i slike situasjoner, men i dette tilfellet virker det som at det har pågått i svært lang tid, i flere år, faktisk. Og vi er jo bare mennesker, det er de færreste som klarer å kjenne på sympati og være forståelsesfull overfor en ekstremt vanskelig kollega i år etter år. Vi vet jo ikke hvor flink arbeidsgiveren har vært til å prøve gå i dialog, men ærlig talt, ut fra det som refereres fra rettssaken kan det jo virke som at Line Andersen ikke har vært så mottakelig for verken dialog eller forsoningsforsøk. Det nytter ikke å strekke ut en hånd hvis motparten står med armene i kors og tviholder på sitt. Igjen, vi vet ikke som utenforstående hva som er tilfelle her, men det finnes altså enkelte man bare ikke kan hjelpe eller gå i dialog med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 20. mai 2021 #391 Del Skrevet 20. mai 2021 Kan forsøket på og bli gravid, påvirket såvel hormoner som humørsvingninger? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pleneier Skrevet 20. mai 2021 #392 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) Interessante sitater i Dagbladet: Sitat Han leser så opp angivelig utskjelling fra Andersen til det tekniske teamet: «Dere er en udugelig drittgjeng og jævla idioter.» Arvtaker Rolfsrud har også svært lite fint å si om Andersen. Det er også interessant at lederen i TV-sporten har sittet med en liste med medarbeidere som nekter å jobbe med Andersen. Endret 20. mai 2021 av Pleneier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 20. mai 2021 #393 Del Skrevet 20. mai 2021 Sally-Go-Round skrev (43 minutter siden): Det har vært relativt lite nytt i ettermiddag. Er mediene blitt bedt om å dempe seg? Det håper jeg, for dette er bare så utrolig lite verdig for alle involverte. Så at nrk trakk noen vitner i dag, tror de fleste forstår at dette må dempes ned. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssophie Skrevet 20. mai 2021 #394 Del Skrevet 20. mai 2021 46 minutter siden, Sally-Go-Round said: Det har vært relativt lite nytt i ettermiddag. Er mediene blitt bedt om å dempe seg? Alle ettermiddagens vitner er sitert her: https://www.nettavisen.no/nyheter/lines-narmeste-sjef-det-er-helt-ubegripelig-at-vi-star-her/s/12-95-3424129781 Rystende lesing. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 20. mai 2021 #395 Del Skrevet 20. mai 2021 Denne lenken her er inne på noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 20. mai 2021 #396 Del Skrevet 20. mai 2021 (endret) ssophie skrev (På 20.5.2021 den 16.28): Alle ettermiddagens vitner er sitert her: https://www.nettavisen.no/nyheter/lines-narmeste-sjef-det-er-helt-ubegripelig-at-vi-star-her/s/12-95-3424129781 Rystende lesing. . Endret 27. mai 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 20. mai 2021 #397 Del Skrevet 20. mai 2021 ssophie skrev (10 minutter siden): Alle ettermiddagens vitner er sitert her: https://www.nettavisen.no/nyheter/lines-narmeste-sjef-det-er-helt-ubegripelig-at-vi-star-her/s/12-95-3424129781 Rystende lesing. Se der! Var kanskje litt rask til å trekke en konklusjon. Rystende er bare forbokstaven! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøddel Skrevet 20. mai 2021 #398 Del Skrevet 20. mai 2021 Apis skrev (20 minutter siden): Kan forsøket på og bli gravid, påvirket såvel hormoner som humørsvingninger? Har tenkt samme tanken. Konsekvenser av å ikke bli mor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NeusNe Skrevet 20. mai 2021 #399 Del Skrevet 20. mai 2021 Nicky B skrev (8 minutter siden): Denne lenken her er inne på noe. Sitat For ledelse handler om å få folk til å prestere. De som ikke vil eller kan prestere - og som heller vil lage trøbbel, kan ledes til å finne på noe annet. Til det beste for arbeidsmiljøet. Men da må man tørre å lede. Også når det blir vanskelig. Poenget er at NRK til slutt forsøkte å lede LA til noe annet og derav følger rettssaken. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 20. mai 2021 #400 Del Skrevet 20. mai 2021 Apis skrev (26 minutter siden): Kan forsøket på og bli gravid, påvirket såvel hormoner som humørsvingninger? Tøddel skrev (5 minutter siden): Har tenkt samme tanken. Konsekvenser av å ikke bli mor. Det blir for enkelt å avskrive slik total mangel på oppførsel og et sinne ute av kontroll på hormoner og IVF - forsøk. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå