Gjest Råååsa Skrevet 19. mai 2021 #301 Del Skrevet 19. mai 2021 Marriet skrev (1 minutt siden): Men jeg tror psykisk vold også bli litt galt i denne sammenheng. Trakasserende eventuelt krenkende er nok mer passende og er nok gjerne det som har blitt diskutert internt på arbeidsplassen som en personalsak slik NRK lenge har forsøkt at dette skal være. Tja. Men slik jeg forstår begrepet er å kjefte, skremme og kalle folk vold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 19. mai 2021 #302 Del Skrevet 19. mai 2021 Pleneier skrev (4 timer siden): Iflg. rettsaken har hun ca. 30% sykefravær siden 2013. Dette blir en nærmere 100 sykedager i året. Er dette virkelig mulig å ha så mye fravær over lengre tid, bare pga. prøverør? Eller er det et forsøk på å få sympati å nevne dette nå? Jeg bare spør... Det høres helt hinsides ut, jeg kan ikke skjønne at det er lov. Orly skrev (1 time siden): Er du seriøs? For et stygt innlegg! Hvorfor skulle det ikke være seriøst? loveli skrev (1 time siden): Får man fri, jeg mener sykmelding, når man driver med prøverør? Aldri hørt om at man får noe særlig mer enn egguttaksdagen og kanskje dagen derpå. Hvorfor har hun så høyt fravær? Hvilken lege har hun? Gjør han eller hun virkelig jobben sin bra nok her? Kan man sykmelde seg når man ikke får de arbeidsoppgavene man ønsker seg? Hvilken grunn oppgir hun til arbeidsgiveren sin? Til legen? Virker som legen kanskje er redd for henne også... 😛 Neida! Eller jo... 😛 Det er jo helt sykt! Jeg gikk ut i fra at man måtte ta feriedager sånn som man må med plastisk kirurgi, siden det er noe man frivillig utsetter seg for. Det kan da ikke være sånn at folk selv kan planlegge når de selv ønsker å være sykmeldt pga prøverørsbehandling??? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QBee Skrevet 19. mai 2021 #303 Del Skrevet 19. mai 2021 velociraptor skrev (7 minutter siden): Det høres helt hinsides ut, jeg kan ikke skjønne at det er lov. Hvorfor skulle det ikke være seriøst? Det er jo helt sykt! Jeg gikk ut i fra at man måtte ta feriedager sånn som man må med plastisk kirurgi, siden det er noe man frivillig utsetter seg for. Det kan da ikke være sånn at folk selv kan planlegge når de selv ønsker å være sykmeldt pga prøverørsbehandling??? Prøverørsbehandling er ikke sykemeldingsgrunn i seg selv, med unntak for et par dager i forbindelse med egguttak. Men legen kan sykemelde med «familieplanlegging» som «diagnose» (sykemelding uten lønn). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 19. mai 2021 #304 Del Skrevet 19. mai 2021 velociraptor skrev (6 minutter siden): Det høres helt hinsides ut, jeg kan ikke skjønne at det er lov. Hvorfor skulle det ikke være seriøst? Det er jo helt sykt! Jeg gikk ut i fra at man måtte ta feriedager sånn som man må med plastisk kirurgi, siden det er noe man frivillig utsetter seg for. Det kan da ikke være sånn at folk selv kan planlegge når de selv ønsker å være sykmeldt pga prøverørsbehandling??? Ufrivillig barnløshet er en stor psykisk påkjenning. Det er en livskrise, og kan sammenlignes med sorgreaksjonen etter en skilsmisse eller dødsfall i nærmeste familie. Mange blir sykmeldt pga dette. Nå snakker jeg rent generelt. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 19. mai 2021 #305 Del Skrevet 19. mai 2021 ¤flicka¤ skrev (26 minutter siden): Ufrivillig barnløshet er en stor psykisk påkjenning. Det er en livskrise, og kan sammenlignes med sorgreaksjonen etter en skilsmisse eller dødsfall i nærmeste familie. Mange blir sykmeldt pga dette. Nå snakker jeg rent generelt. Det er litt vanskelig å se at det er en så stor krise at samfunnet og arbeidsgiver må ta kostnaden hvis man konsekvent timer det sånn at man er på jobb når det skjer morsomme og interessante ting, men må være sykmeldt på grunn av livskrise når det er kjedelig på jobb. Men jeg ser at du svarer generelt, så. Jeg trodde forøvrig ikke man fikk sykmelding av «sosiale grunner», som skilsmisse og dødsfall https://www.personskadeadvokat1.no/retten-til-sykepenger-ved-toffe-livssituasjoner/ 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sure sitronen Skrevet 19. mai 2021 #306 Del Skrevet 19. mai 2021 Blått skrev (1 time siden): "Jeg er rasende for at jeg må fortelle om dette, fordi det er veldig privat og involverer min tidligere samboer, sa hun i retten" Avisa Oslo www.ao.no Får ikke til å linke fra Facebook på mobilen Veldig trist det hun har gjennomgått privat også. Forstår det sånn da at det må jo være denne samboeren hun har hatt i disse 20 årene at det er ferdig. Må være tøft med alt som skjer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 19. mai 2021 #307 Del Skrevet 19. mai 2021 Sure sitronen skrev (2 minutter siden): Må være tøft med alt som skjer. Den som vil være med på leken osv. .... Når hun velger å gå til rettsak må man regne med tøffe tak. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 19. mai 2021 #308 Del Skrevet 19. mai 2021 velociraptor skrev (8 minutter siden): Det er litt vanskelig å se at det er en så stor krise at samfunnet og arbeidsgiver må ta kostnaden hvis man konsekvent timer det sånn at man er på jobb når det skjer morsomme og interessante ting, men må være sykmeldt på grunn av livskrise når det er kjedelig på jobb. Men jeg ser at du svarer generelt, så. Jeg trodde forøvrig ikke man fikk sykmelding av «sosiale grunner», som skilsmisse og dødsfall https://www.personskadeadvokat1.no/retten-til-sykepenger-ved-toffe-livssituasjoner/ Man får ikke sykemelding av sosiale grunner. Men man kan få det hvis man feks blir deprimert pga det som har skjedd. Mange takler det greit nok og blir ikke sykmeldt, andre går på en smell. Igjen, rent generelt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 19. mai 2021 #309 Del Skrevet 19. mai 2021 On 5/18/2021 at 5:53 PM, Hverdagsfrue said: Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻♀️ Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige. Spot on. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 19. mai 2021 #310 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) ¤flicka¤ skrev (1 time siden): Ufrivillig barnløshet er en stor psykisk påkjenning. Det er en livskrise, og kan sammenlignes med sorgreaksjonen etter en skilsmisse eller dødsfall i nærmeste familie. Mange blir sykmeldt pga dette. Nå snakker jeg rent generelt. Etter mange år i arbeidslivet kjenner man en del som har forsøkt prøverør, blitt skilt eller mistet sine nærmeste. Eller blitt alvorlig syk selv. Det som har vært svært tydelig er at de som sykemelder seg ofte for alt mulig også sykemelder seg raskt og lenge for dette. Mens de som går på jobb uansett har et minimalt fravær hva det enn måtte være. Skal ikke gi noen konklusjon altså men dette har vært gjennomgående tydelig. Det samme gjelder graviditet. Noen blir sykemeldte fra første dag og noen jobber helt frem til permisjon. Det er de samme som går igjen hva det måtte gjelde. Litt off topic kanskje, unnskyld for det i så fall 😊 Det sagt har jeg ikke fått med meg alle detaljer i dag for det har vært travelt, men 100 sykedager i året virker helt ekstremt. Spesielt om det er «timet» med interessante jobboppgaver ... Endret 19. mai 2021 av Justlooking La til avsnitt 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. mai 2021 #311 Del Skrevet 19. mai 2021 velociraptor skrev (1 time siden): Det høres helt hinsides ut, jeg kan ikke skjønne at det er lov. Hvorfor skulle det ikke være seriøst? Det er jo helt sykt! Jeg gikk ut i fra at man måtte ta feriedager sånn som man må med plastisk kirurgi, siden det er noe man frivillig utsetter seg for. Det kan da ikke være sånn at folk selv kan planlegge når de selv ønsker å være sykmeldt pga prøverørsbehandling??? Det er ekstremt stor forskjell på plastisk kirurgi som man velger selv og på prøverør som er noe man ikke velger med lett hjerte. Det tærer på psykisk å ikke kunne få barn, der er trist å lese hva noen av dere lirer ut av dere! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 19. mai 2021 #312 Del Skrevet 19. mai 2021 Justlooking skrev (1 minutt siden): Etter mange år i arbeidslivet kjenner man en del som har forsøkt prøverør, blitt skilt eller mistet sine nærmeste. Eller blitt alvorlig syk selv. Det som har vært svært tydelig er at de som sykemelder seg ofte for alt mulig også sykemelder seg raskt og lenge for dette. Mens de som går på jobb uansett har et minimalt fravær hva det enn måtte være. Skal ikke gi noen konklusjon altså men dette har vært gjennomgående tydelig. Det samme gjelder graviditet. Noen blir sykemeldte fra første dag og noen jobber helt frem til permisjon. Det er de samme som går igjen hva det måtte gjelde. Litt off topic kanskje, unnskyld for det i så fall 😊 For et merkelig og trist innlegg, folk sykemelder seg som oftest ikke for moro skyld liksom. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 19. mai 2021 #313 Del Skrevet 19. mai 2021 Justlooking skrev (Akkurat nå): Etter mange år i arbeidslivet kjenner man en del som har forsøkt prøverør, blitt skilt eller mistet sine nærmeste. Eller blitt alvorlig syk selv. Det som har vært svært tydelig er at de som sykemelder seg ofte for alt mulig også sykemelder seg raskt og lenge for dette. Mens de som går på jobb uansett har et minimalt fravær hva det enn måtte være. Skal ikke gi noen konklusjon altså men dette har vært gjennomgående tydelig. Det samme gjelder graviditet. Noen blir sykemeldte fra første dag og noen jobber helt frem til permisjon. Det er de samme som går igjen hva det måtte gjelde. Litt off topic kanskje, unnskyld for det i så fall 😊 Det er jeg ikke nødvendigvis uenig i. Men spørsmålet var om det var mulig å bli sykmeldt ifbm/på grunn av ufrivillig barnløshet og behandling for dette. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya5 Skrevet 19. mai 2021 #314 Del Skrevet 19. mai 2021 I konflikthåndteringen ble Line beskrevet som en som oppfattet seg selv som en Prima Donna. En som er bedre eller viktigere enn alle rundt seg. Så langt i rettssaken virker det riktig. Stakkars kolleger. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Robin666 Skrevet 19. mai 2021 #315 Del Skrevet 19. mai 2021 Rullerusk skrev (12 minutter siden): Spot on. 😂😂 Spot on? Total skivebom. Menn oppfører seg ikke som hysteriske kvinnfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 19. mai 2021 #316 Del Skrevet 19. mai 2021 ¤flicka¤ skrev (3 minutter siden): Det er jeg ikke nødvendigvis uenig i. Men spørsmålet var om det var mulig å bli sykmeldt ifbm/på grunn av ufrivillig barnløshet og behandling for dette. Kjenner flere som har vært gjennom dette på jobb. Veldig personavhengig hvor mye eller lite de har vært borte. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullerusk Skrevet 19. mai 2021 #317 Del Skrevet 19. mai 2021 1 minutt siden, Robin666 said: 😂😂 Spot on? Total skivebom. Menn oppfører seg ikke som hysteriske kvinnfolk. Menn går ikke igjennom en prøverørsbehandling på samme måte. ellers er det faktisk studier som dokumenterer følgende: menn som blir sinte blir tatt på alvor kvinner som blir sinte blir sett på som hysteriske. tror svarene i denne tråden underbygger disse funn særdeles godt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 19. mai 2021 #318 Del Skrevet 19. mai 2021 Frøya5 skrev (3 minutter siden): I konflikthåndteringen ble Line beskrevet som en som oppfattet seg selv som en Prima Donna. En som er bedre eller viktigere enn alle rundt seg. Så langt i rettssaken virker det riktig. Stakkars kolleger. Har vært borte i noen slike også og det er ikke spesielt morsomt. Vanligvis løser det seg av seg selv ved at vedkommende finner seg en annen jobb og slutter etter noen år. Grusomt mens det står på men de fleste holder ut for å unngå trøbbel .... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 19. mai 2021 #319 Del Skrevet 19. mai 2021 Orly skrev (9 minutter siden): For et merkelig og trist innlegg, folk sykemelder seg som oftest ikke for moro skyld liksom. Folk har forskjellige terskler for å be om sykemelding, det er jo allment kjent. Noen vil heller jobbe selv om de har mistet nær familie. Har selv stusset over flere som har gått på jobb samme dag eller dagen etter. Selv har jeg tatt meg fri mellom dødsfall og bisettelse. Men folk er forskjellige. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. mai 2021 #320 Del Skrevet 19. mai 2021 Synnøve94 skrev (6 timer siden): Uff, så uverdige at hun måtte fortelle om forsøkene på å få barn. Det er så typisk å ha sladrekjerringer på en arbeidsplass, som ikke tror på at folk har legitime grunner for fraværet sitt. Hun måtte ikke fortelle om det. Det kalles å dra offerkortet. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå