Gå til innhold

Line Andersen NRK Konflikt?

Mintbird

Anbefalte innlegg

3 hours ago, OlsenHansen said:

Eksentrisk og ufin opptreden har alltid blitt akseptert i underholdningsbransjen fordi de har som regel unike talenter man ikke bare kan bytte ut. Samme kan man si om kjendiser generelt som generer mye penger for arbeidsgiver.

Jeg tror i TV2 så hadde denne dama blitt akseptert fordi der ser de mer nytten av å beholde en populær programleder som generer annonseinntekter, selv om hun er vanskelig å jobbe med. Da er det bedre å omrokkere litt i kulissene og få inn folk som håndterer situasjonen. Slik jeg ser det har ikke Line Andersen gjort noe kriminelt eller ondsinnet, hun er bare en voldsom dame med kort lunte. I mange situasjoner er dette uspiselig og uakseptabelt, men hvis hun jobbet for meg og genererte penger for meg så hadde jeg jo gitt faen i om hun kalte meg stygge ord fra tid til annen. Noen jobber er stressende og sånn er det bare. 

Men i NRK så er ikke profitt tema. Der er de nok mer opptatt av at det skal være hyggelig og korrekt arbeidsmiljø. Greit nok, men for de som ser på NRK så har det da lite å si hva som skjer bak skjermen. Og i tilfellet Line Andersen synes jeg hun har fortjent den fremtredende stillingen hun har. At en vaktsjef skal begynne å gråte etter en utskjelling gir ikke meg assosiasjoner som er egnet for lederrolle. Høres ut som han passer bedre i en helt annen jobb.

Er glad du ikke er min leder. Jobb er mer enn profitt, det er et sted man går til hver eneste dag og man ser mer til kollegaer enn sin egen ektefelle i perioder. Man blir syk av et dårlig arbeidsmiljø, og det er en rettighet at det psykososiale arbeidsmiljøet er tilfredstillende for de ansatte. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Synnøve94

Uff, så uverdige at hun måtte fortelle om forsøkene på å få barn. Det er så typisk å ha sladrekjerringer på en arbeidsplass, som ikke tror på at folk har legitime grunner for fraværet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve94 skrev (1 minutt siden):

Uff, så uverdige at hun måtte fortelle om forsøkene på å få barn. Det er så typisk å ha sladrekjerringer på en arbeidsplass, som ikke tror på at folk har legitime grunner for fraværet sitt.

Uten å lage en alt for stor debatt, ser du ingen problemer med at hun selv bestemmer hva som er viktig i jobben?
Dvs, hun legger alle forsøkene til det hun anser som ikke viktige sendinger/mesterskap og så deltar på de viktige?

Jeg syns selvfølgelig det synd i mennesker som sliter med naturlig befruktning, men det virker i stor grad som at hun mener hun selv skal få lov å bestemme når hun skal prøve og at det absolutt ikke skal prøves under tidsperioder hun selv har lyst å jobbe. Hvor viktig er det for henne da? 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Synnøve94
anon321 skrev (Akkurat nå):

Uten å lage en alt for stor debatt, ser du ingen problemer med at hun selv bestemmer hva som er viktig i jobben?
Dvs, hun legger alle forsøkene til det hun anser som ikke viktige sendinger/mesterskap og så deltar på de viktige?

Jeg syns selvfølgelig det synd i mennesker som sliter med naturlig befruktning, men det virker i stor grad som at hun mener hun selv skal få lov å bestemme når hun skal prøve og at det absolutt ikke skal prøves under tidsperioder hun selv har lyst å jobbe. Hvor viktig er det for henne da? 

Jeg synes hun har gjort korrekt prioritering. Krevende sendinger, hvor belastningen er stor, har hun valgt å være tilstede på. Hun stiller opp for kollegaene. Forsøkene på å bli mor har hun lagt til mindre krevende tider.

Hva skulle hun ellers ha gjort? Ikke prøvd å bli mor? Hadde hun latt være å stille opp under mesterskapene ville garantert det blitt feil og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnøve94 skrev (Akkurat nå):

Jeg synes hun har gjort korrekt prioritering. Krevende sendinger, hvor belastningen er stor, har hun valgt å være tilstede på. Hun stiller opp for kollegaene. Forsøkene på å bli mor har hun lagt til mindre krevende tider.

Hva skulle hun ellers ha gjort? Ikke prøvd å bli mor? Hadde hun latt være å stille opp under mesterskapene ville garantert det blitt feil og.

Poenget er jo at hun setter seg i en posisjon hvor hun skal bestemme hva som er viktig og ikke viktig. Ikke arbeidsgiver.
Det handler jo om å gi og ta. Om du bare skal være med på det du selv syns er kult, resten av året skal du prøve på kunstig befruktning å være sykemeldt, så er du ikke akkurat en ansatt som stiller opp og bidrar, i mine øyne. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun var eller er prøver er ingen unnskyldning. Man behandler ikke kollegene sine som dritt uansett, slikt finnes det ingen unnskyldninger for. Konfliktene strekker seg jo tilbake mange år, hun har altså behandlet folk dårlig veldig lenge, og det er ikke på noen som helst måte greit.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Storebror
Synnøve94 skrev (26 minutter siden):

Det er Line som valgte å fortelle om forsøkene på å få barn. Det er hun som saksøker arbeidsgiver og ønsker å få alt ut i offentligheten. Hun kunne også fortalt om forsøkene på å få barn til arbeidsgiveren under fire øyne i stedet for i en rettssak med fullt pressekorps. 

Endret av Storebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Synnøve94 skrev (19 minutter siden):

Leit for henne selvfølgelig. Kanskje litt synd at hun ikke har vært åpen om det, så hadde hun sluppet spekulasjoner, og sikkert møtt forståelse.

Mitt inntrykk er uansett ikke at det er sykefraværet som er hovedproblemet her, men hennes oppførsel ift. kolleger. Du må huske at også "sladrekjerringene" som du kaller det, har sin arbeidshverdag de skal takle, på tross av sine problemer og utfordringer på privaten. Det har ALLE, i større eller mindre grad.

Det blir en ekstra byrde å grue seg til å gå på jobb fordi man vet man treffer en utidig medarbeider, eller ta den økte arbeidsmengden det medfører å ha en kollega som er ofte sykemeldt.

Disse forholdene kan igjen føre til at flere blir sykemeldt, så forstår godt at NRK tok noen grep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pleneier

Iflg. rettsaken har hun ca. 30% sykefravær siden 2013. Dette blir en nærmere 100 sykedager i året. Er dette virkelig mulig å ha så mye fravær over lengre tid, bare pga. prøverør? Eller er det et forsøk på å få sympati å nevne dette nå? Jeg bare spør...

Endret av Pleneier
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (4 timer siden):

Hvem da?`

Christian Borch til fordel for Ingunn Solheim, nå senest Ole Torp til fordel for ingen - men programmet avviklet. Dette var to jeg kunne trekke opp av hatten uten engang å tenke meg om.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en dyktig programleder, men det er egentlig uvesentlig. Man skal slippe å bli skjelt ut på jobb og kalt udugelig og jævla idiot. 

Jeg kjenner ei som har litt lik fremtoning, veldig hyggelig når hun får det som hun vil, virker grei utad, men straks ikke alt går hennes vei angriper hun alt og alle rundt seg, alt er andre sin feil. Om folk begynner å gråte pga hennes oppførsel er det de som er svake og ikke tåler noen ting. 

Det er greit å være direkte, men det betyr ikke at man har rett til å komme med sinneutbrudd og trakassering. Det er verbal vold og gjør folk syke. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line Andersen kan godt være en drivende dyktig programleder som kanskje føler at hun fortjener mer tid foran kamera, en hennes kollegaer.

Men det jeg reagerer på er hennes uttalelser om at hun blir fort forbanna, og klikkings som hun selv sier.

I min forrige jobb så hadde jeg ei som det, man visste ALDRI hvor man hadde henne, og det førte til at man måtte *jatte* med for og beholde husfreden, kan godt være at hun ikke mener noe negativt med det, men hvis det er alle andre som er problemet så burde man kanskje gå i seg selv, og kanskje endre sine holdninger, hun er journalist og er avhengig av andre mennesker for at de skal prestere godt og at hun skal prestere godt, da nytter det ikke og kjøre sololøp.

Det burde ikke være formye forlangt at folk ikke skal grue seg til og gå på jobb i visshet om at tordenskyen snart kommer inn døra.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (12 minutter siden):

Christian Borch til fordel for Ingunn Solheim, nå senest Ole Torp til fordel for ingen - men programmet avviklet. Dette var to jeg kunne trekke opp av hatten uten engang å tenke meg om.

Christian Borch er jo 76, han må jo ha vært pensjonert i mange år allerede. Står han var nyhetsanker til 2014, altså normal pensjonsalder. Ikke at jeg vet hvordan han er å jobbe med, men det ser jo ut som at han er borte fra skjermen pga. at han ble pensjonert. Ole Torp er heller ikke så langt unna pensjonsalder nå, 69 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleneier skrev (21 minutter siden):

Iflg. rettsaken har hun ca. 30% sykefravær siden 2013. Dette blir en nærmere 100 sykedager i året. Er dette virkelig mulig å ha så mye fravær over lengre tid, bare pga. prøverør? Eller er det et forsøk på å få sympati å nevne dette nå? Jeg bare spør...

En tidligere kollega av meg fikk barn med prøverørsmetoden, og hun tok kun ut noen feriedager hist og pist da de var i prosessen. Ingen andre på arbeidsplassen visste noe (sjefen visste), og vi andre tenkte bare at "å, ja, hun har ferie i dag". Vet ikke hvor mange dager det dreide seg om totalt, men det var ikke over 10, hvert fall.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (6 minutter siden):

Christian Borch er jo 76, han må jo ha vært pensjonert i mange år allerede. Står han var nyhetsanker til 2014, altså normal pensjonsalder. Ikke at jeg vet hvordan han er å jobbe med, men det ser jo ut som at han er borte fra skjermen pga. at han ble pensjonert. Ole Torp er heller ikke så langt unna pensjonsalder nå, 69 ...

Sorry, det var Erik Wold, ikke CB. 

Og at Ole T kan pensjonere seg var ikke brukt som begrunnelse og det var ikke ønsket fra hans side. 

Det var aldri snakk om at de var vanskelige å jobbe med og hadde nykker, men variasjon, at de måtte slippe til yngre krefter osv. 
Så det er ikke slik at gamle ringrever er fredet. Det var slik før, men det begynner å bli lenge siden.

Og det bør heller ikke kvinnelige stjerner være heller, særlig ikke når de mener at vanlige etiske retningslinjer ikke skal gjelde for dem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleneier skrev (36 minutter siden):

Jeg trur det er for å høste sympati og en unnskyldning for at hun har vært ustabil både i humør og oppmøtet på jobb.

Line ødelegger veldig for seg selv med denne rettsaken. Uansett utfall vil hun tape. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AntonymBruker skrev (22 timer siden):

Voldsomt til grining da. Blir skeptisk til voksne, profesjonelle mennesker som reagerer på konflikter med å grine. Det fremstår bare så...manipulativt. Da forholder jeg meg mye heller til ei kjeftesmelle.

Enig. Synes ikke grining hører hjemme hos voksne folk, uten at det er noe helt spesielt. 
Synes det er mye lettere å forholde meg til sinne. 
I alle fall i jobbsammenheng synes jeg helt ærlig folk må jobbe med seg selv for å unngå å begynne å gråte pga en uenighet. Gledestårer, at man blir rørt... ja takk. Men å storme ut fra et møterom gråtende...umodent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Helgeline said:

Enig. Synes ikke grining hører hjemme hos voksne folk, uten at det er noe helt spesielt. 
Synes det er mye lettere å forholde meg til sinne. 
I alle fall i jobbsammenheng synes jeg helt ærlig folk må jobbe med seg selv for å unngå å begynne å gråte pga en uenighet. Gledestårer, at man blir rørt... ja takk. Men å storme ut fra et møterom gråtende...umodent. 

Jeg synes sinte folk er mye mer ubehagelig. Man blir jo redd! Folk gråter ofte av en grunn, og man må forvente at folk klarer å styre temperamentet sitt slik an man ikke eksploderer i sinne. Synes raseriutbrudd er mye mer umodent og vitner om mangel på empati for mennesker rundt en. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om Line har tenkt igjennom mulighetene sine etter rettssaken uavhengig om hun vinner eller ikke. Jeg forstår ikke hvem som vil ansette en som ikke kan samarbeide, har høyt fravær og liten selvinnsikt. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nobile said:

Jeg lurer på om Line har tenkt igjennom mulighetene sine etter rettssaken uavhengig om hun vinner eller ikke. Jeg forstår ikke hvem som vil ansette en som ikke kan samarbeide, har høyt fravær og liten selvinnsikt. 

Vedder 10 bananer på at det kommer en bok eller tv serie om hennes "historie" når dette er over 🙃

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...