O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #181 Del Skrevet 19. mai 2021 Finlay skrev (3 timer siden): Nå vet ikke jeg hva som kreves for å bli vaktsjef i NRK, men går ut fra at han tåler direkte tilbakemeldinger. Når han først bryter sammen i gråt under møtet, for så å gi beskjed etterpå om at han ikke vil jobbe med henne, så handler det om mer enn tonefall. https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019 Mener det var en som var ny i rollen. Og en kvinne, uten at det spiller noen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 19. mai 2021 #182 Del Skrevet 19. mai 2021 mangalover skrev (1 time siden): Morsomt hvordan folk kan ha så forskjellige oppfatninger av en person. Personlig er jeg ingen stor fan av Andersen. Selv i møte med idrettsstjerner som Bolt og Svindal virker det som om hun ønsker å fremheve seg selv og "lage underholdning" med seg selv i fokus. I sjakksendingene er det kun Bae og Grønn som er verdt å få med seg. Resten av opplegget er lavpannet og håpløst. Mulig at mesteparten av del norske befolkningen synes Andersen er en rivende dyktig programleder som fremkaller latter og god stemning, men der er ikke jeg. Tipper det er fordi hun er så «folkelig». Mye tjo og hei, gledesrus og smil, gapskratting og latter. Jeg liker det ikke, finner det ekstremt påtatt og slitsomt. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 19. mai 2021 #183 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) TheEmpress skrev (21 minutter siden): Det er mange ulike avtaler hos NRK. Noen jobber feks kun som programledere. Noen er feks tilknyttet underholdningsavdelingen og går i en stab hvor de ikke til enhver tid er tilknyttet et prosjekt. Derfor tenker jeg at man kunne kanskje fått til en bedre løsning for dem alle også angående Line A, hvis man hadde sett på mulighetene. Og hvis man skulle kaste ut alle som hadde litt nykker, tror jeg det har dette vært flere av de som er godt profilerte som hadde forsvunnet ut dørene på Marienlyst. Man flytter bare problemet om man flytter Line til underholdningsavdelingen. Problemet er ikke at Line har "litt nykker". Problemet er at hun er helt uten evne til å samarbeide med kolleger og sjefer. Du skriver at man mister mange talenter om man kaster vekk slike som Line. Jeg vil si man mister mange talenter om man beholder slike som Line. Det er ingen som ønsker å jobbe med en som Line. Endret 19. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 19. mai 2021 #184 Del Skrevet 19. mai 2021 Felis skrev (4 timer siden): Jeg tror ikke Line føler hun har så mye å tape ved å ta saken til retten. Jeg tror hun har like lite lyst til å jobbe i NRK, som de har til å ha henne ansatt. Men miljøet er lite i Norge, og ryktet hennes har nådd andre sportskanaler for lengst. Ingen vil ansette henne. Den eneste muligheten hun har for å endre på dette, er å få en dom på at NRK har oppført seg uredelig. Da har hun renvasket sitt navn, og hun tror sikkert at det sikrer henne jobb i en konkurrerende bedrift. For det er ingen som trekker hennes faglige dyktighet i tvil. Dessverre for Line, så fungerer det ikke sånn. Uansett utfall av saken, så vil man kvie seg for å ansette henne. Ingen røyk uten ild. Det eneste hun har oppnådd er at samarbeidsevnene hennes, eller mangel på sådanne, er gjort kjent for hele det norske folk, ikke bare medieverdenen. Hun har selv sagt gjentatte ganger at hun «bare vil ha jobben sin tilbake». https://www.dn.no/magasinet/arbeidsliv/ledelse/arbeidsmiljo/nrk/line-andersen-jeg-vil-bare-ha-tilbake-livet-mitt-jeg-og-jobben-min/2-1-1004872 (Litt merkelig å basere seg på hva man tror når det nå finnes veldig mye om denne saken i mediene som gjør det unødvendig å anta.) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 19. mai 2021 #185 Del Skrevet 19. mai 2021 TheEmpress skrev (19 minutter siden): Det er mange ulike avtaler hos NRK. Noen jobber feks kun som programledere. Noen er feks tilknyttet underholdningsavdelingen og går i en stab hvor de ikke til enhver tid er tilknyttet et prosjekt. Derfor tenker jeg at man kunne kanskje fått til en bedre løsning for dem alle også angående Line A, hvis man hadde sett på mulighetene. Og hvis man skulle kaste ut alle som hadde litt nykker, tror jeg det har dette vært flere av de som er godt profilerte som hadde forsvunnet ut dørene på Marienlyst. Line Andersen er ansatt som journalist i sportsredaksjonen, ikke i underholdningsavdelingen. Sportsredaksjonen har ikke ansatte som bare jobber som programledere. Hun ble tilbudt andre arbeidsoppgaver i sporten, blant annet som sportsanker, noe hun takket nei til. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #186 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Storebror skrev (10 minutter siden): Man flytter jo bare problemet om man flytter Line til underholdningsavdelingen. Problemet er ikke at Line har "litt nykker". Problemet er at hun er helt uten evne til å samarbeide med kolleger og sjefer. Du skriver at man mister mange talenter om man kaster vekk slike som Line. Jeg vil si man mister mange talenter om man beholder slike som Line. Det er ingen som ønsker å jobbe med en som Line. Hun har vært der i 17 (?) år og ingen klarer å samarbeide med henne? Den kjøper jeg ikke. Ikke foreligger det noe formelt varsel bortsett fra at noen har begynt å gråte? Vi er alle forskjellige, en av mine overordnede i samme bransje var så tøff i vendingene at flere valgte å slutte, men vi er også mange som mener at han var en av de beste lederne som har vært. Det kommer vel an på hvem du spør. Endret 19. mai 2021 av TheEmpress 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 19. mai 2021 #187 Del Skrevet 19. mai 2021 Smascha skrev (På 18.5.2021 den 11.07): I know 😕 Eg kjem også frå ein stad utanfor ring 3, og diggar nynorsk, men den dialekten hans er hinsides! Klarer ikkje følgja med på noko av det han seier, alt blir heilt overskygga av dei vanvittige RRRRRRRRRRRRRane hans Ja + det nasale halvfemi stemmeleiet hans. Grusomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 19. mai 2021 #188 Del Skrevet 19. mai 2021 Storebror skrev (8 minutter siden): Problemet er ikke at Line har "litt nykker". Problemet er at hun er helt uten evne til å samarbeide med kolleger og sjefer. . Karen Marie Ellefsen er uenig med deg https://www.tv2.no/a/13986514/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #189 Del Skrevet 19. mai 2021 Oida skrev (Akkurat nå): Line Andersen er ansatt som journalist i sportsredaksjonen, ikke i underholdningsavdelingen. Sportsredaksjonen har ikke ansatte som bare jobber som programledere. Hun ble tilbudt andre arbeidsoppgaver i sporten, blant annet som sportsanker, noe hun takket nei til. Jeg er klar over det og jeg er klar over at sportsredaksjonen ikke har det. Men alle er fortsatt ansatt hos NRK og det er selvsagt rom for justeringer - hvis man ønsker. Dette med hva hun faktisk ble tilbudt av jobber ser jeg frem til å høre hennes forklaring om, kan godt være at hun bare er vanskelig - jeg kjenner henne ikke personlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 19. mai 2021 #190 Del Skrevet 19. mai 2021 TheEmpress skrev (2 minutter siden): Hun har vært der i 17 (?) år og ingen klarer å samarbeide med henne? Den kjøper jeg ikke. Ikke foreligger det noe formelt varsel bortsett fra at noen har begynt å gråte? Vi er alle forskjellige, en av mine overordnede i samme bransje var så tøff i vendingene at flere valgte å slutte, men vi er også mange som mener at han var en av de lederne som har vært. Det kommer vel an på hvem du spør. Kanskje du skulle lest deg opp på saken? Verneombudet ble kontaktet av flere av hennes kollegaer, så jo det ble varslet. I morgen skal hennes arbeidsgiver og noen av kollegaene forklare seg, blant annet Andreas Stabrun Smith, som visstnok har blitt utsatt for hennes vrede. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 19. mai 2021 #191 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) O Rakel skrev (24 minutter siden): Mener det var en som var ny i rollen. Og en kvinne, uten at det spiller noen rolle. Det var en mann, uten at det spiller noen rolle😊 "Der går det fram at en vaktsjef for sjakksendingene begynte å gråte under møtet. «Vaktsjef [NN] var rystet og i tårer [...] hovedårsaken til uro og frykt var Line Andersens måte å være på. På grunn av utskjelling på SMS helga før møtet valgte redaksjonssjefen å blokkere henne fra telefonen», skriver sportsredaktøren. Den aktuelle vaktsjefen, som var ny i rollen, ga i ettertid klart uttrykk for at HAN ikke ville arbeide med Andersen" https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019 Endret 19. mai 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskaffe123 Skrevet 19. mai 2021 #192 Del Skrevet 19. mai 2021 Oida skrev (19 minutter siden): Kanskje du skulle lest deg opp på saken? Verneombudet ble kontaktet av flere av hennes kollegaer, så jo det ble varslet. I morgen skal hennes arbeidsgiver og noen av kollegaene forklare seg, blant annet Andreas Stabrun Smith, som visstnok har blitt utsatt for hennes vrede. Jeg fikk inntrykk av at denne varslingen ikke nådde Line tidsnok slik den burde. I tillegg viser vel nrk til gamle saker, mens varslingen skjedde i november 2020. Så hva har skjedd i alle årene forut for dette, lurer jeg på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råååsa Skrevet 19. mai 2021 #193 Del Skrevet 19. mai 2021 For et skrekkelig menneske!? Jeg har heldigvis aldri møtt noen som henne, verken i arbeidslivet og ellers. Jeg har vondt av hennes kolleger. Og jeg er glad for at flere har varsla. Dette har nok vært veldig tøft å stå i. Jeg håper hun sier opp, og omskolerer seg til et yrke der hun ikke har kontakt med mennesker. Jeg vet ikke hvem hun er, men det virker som at hun har medfødte sinneproblemer, og har blitt rimelig høy på seg selv da hun oppdaget at hun var flink i noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
adele34 Skrevet 19. mai 2021 #194 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Petra75 skrev (På 7.5.2021 den 9.33): …… Endret 3. desember 2021 av adele34 …… 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 19. mai 2021 #195 Del Skrevet 19. mai 2021 Billiebi skrev (På 7.5.2021 den 9.14): Nei, det mener jeg ikke. Men all den tid saken ikke er avgjort enda og de ulike partene har lagt frem sin side og sine vitner, velger jeg å tro Line. Det er vel ikke snakk om å tro eller ikke tro......hvis du har fulgt med litt, så er Line og nrk enig i mye av det som har skjedd, så saken. bunner i om en skal akseptere slik oppførsel som Line har utvist. Du må følge med,vettu..... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 19. mai 2021 #196 Del Skrevet 19. mai 2021 O.G. skrev (4 timer siden): Enig. Tullprat.....slutt å dra diskrimineringskortet i alle sammenhenger,det blir bare så jævlig dumt. Menn får også sparken om de oppfører seg ubehøvlet mot kolleger, det er flere menn i nrk som har havnet på tørkeloftet. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 19. mai 2021 #197 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) TheEmpress skrev (1 time siden): Hun har vært der i 17 (?) år og ingen klarer å samarbeide med henne? Den kjøper jeg ikke. Ikke foreligger det noe formelt varsel bortsett fra at noen har begynt å gråte? Vi er alle forskjellige, en av mine overordnede i samme bransje var så tøff i vendingene at flere valgte å slutte, men vi er også mange som mener at han var en av de beste lederne som har vært. Det kommer vel an på hvem du spør. Om argumentet ditt er at å ha jobb betyr at man fungerer godt som ansatt og kollega så er jeg sterkt uenig. Det hadde aldri vært dårlig arbeidsmiljø om det var slik. Fra vg: I et møte skal NRK ha tilbudt henne nye oppgaver etter det lange sykefraværet, blant annet som sportsanker og å bli sendt til VM i Cortina. Advokat Langaas leser opp dette som et svar fra Andersen: «Jeg har ingen ambisjoner om å komme tilbake som programleder hvis jeg ikke er tilbake fullt og helt som programleder på det nivået jeg var. Jeg er fortsatt den beste programlederen. Det mener alle andre guruer bortsett fra deg. Hvis det er sånn at jeg kommer inn som en sånn sekundær programleder, sier jeg nei. Da går jeg reportervakter. Men dette vil jeg gjerne få diskutere med advokaten min først.» https://www.vg.no/rampelys/tv/i/JJjWp4/nrks-advokat-line-andersen-skapte-utrygghet-og-frykt Det er godt eksempel på at Line mangler samarbeidsevnen til å fungere tilfredsstillende. Det hjelper ikke om Line hadde smilt fra øre til øre om hun fikk viljen sin og selv kunne bestemme hvilke arbeidsoppgaver hun skulle gjøre. Det heter jobb fordi man får betalt for arbeidsoppgavene arbeidsgiver mener skal utføres. Det fungerer ikke om alle ansatte selv skal få bestemme arbeidsoppgavene. Endret 19. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #198 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Oida skrev (48 minutter siden): Kanskje du skulle lest deg opp på saken? Verneombudet ble kontaktet av flere av hennes kollegaer, så jo det ble varslet. I morgen skal hennes arbeidsgiver og noen av kollegaene forklare seg, blant annet Andreas Stabrun Smith, som visstnok har blitt utsatt for hennes vrede. Jeg har lest saken. Det har ikke, som jeg har lest noe som helst sted, blitt sendt inn noe formelt varsel på henne. At noen tar kontakt med verneombudet kan ikke automatisk regnes som et varsel slik jeg kjenner det, men jeg er ikke jurist. Men det er vel ikke uenighet om at hun er krevende, det innrømmer hun vel selv også. Ja, det blir interessant å høre hva alle kollegene hennes mener. Det er jo faktisk noen som stiller for henne også. Endret 19. mai 2021 av TheEmpress 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2021 #199 Del Skrevet 19. mai 2021 ludden skrev (24 minutter siden): Tullprat.....slutt å dra diskrimineringskortet i alle sammenhenger,det blir bare så jævlig dumt. Menn får også sparken om de oppfører seg ubehøvlet mot kolleger, det er flere menn i nrk som har havnet på tørkeloftet. Hvem da?` Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 19. mai 2021 #200 Del Skrevet 19. mai 2021 Kan ikke forstå noe annet enn at det er innenfor arbeidsgivers styringsrett å sette henne til andre typer journalistjobber når hun er ansatt som journalist. Uansett oppførsel fra hennes side virker det som hun har em tynn sak. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå