Felis Skrevet 19. mai 2021 #161 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg tror ikke Line føler hun har så mye å tape ved å ta saken til retten. Jeg tror hun har like lite lyst til å jobbe i NRK, som de har til å ha henne ansatt. Men miljøet er lite i Norge, og ryktet hennes har nådd andre sportskanaler for lengst. Ingen vil ansette henne. Den eneste muligheten hun har for å endre på dette, er å få en dom på at NRK har oppført seg uredelig. Da har hun renvasket sitt navn, og hun tror sikkert at det sikrer henne jobb i en konkurrerende bedrift. For det er ingen som trekker hennes faglige dyktighet i tvil. Dessverre for Line, så fungerer det ikke sånn. Uansett utfall av saken, så vil man kvie seg for å ansette henne. Ingen røyk uten ild. Det eneste hun har oppnådd er at samarbeidsevnene hennes, eller mangel på sådanne, er gjort kjent for hele det norske folk, ikke bare medieverdenen. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 19. mai 2021 #162 Del Skrevet 19. mai 2021 Labbene skrev (7 timer siden): Hun har jo alt å tape på denne saken. Hun burde bare ha sagt opp, og gått til en konkurrent. Konkurrentene vet nok om hennes væremåte. Det er ikke sikkert hun er så attraktiv. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. mai 2021 #163 Del Skrevet 19. mai 2021 Hverdagsfrue skrev (13 timer siden): Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻♀️ Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 19. mai 2021 #164 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) youcancallmejune skrev (8 timer siden): Skummelt å legge for mye vekt på at folk tar til tårene. Det skal jammen meg lite til for å få enkelte til å gjøre det. Noen tåler ikke direkte tilbakemeldinger selv om de ikke er sagt i verken sint eller surt tonefall. Nå vet ikke jeg hva som kreves for å bli vaktsjef i NRK, men går ut fra at han tåler direkte tilbakemeldinger. Når han først bryter sammen i gråt under møtet, for så å gi beskjed etterpå om at han ikke vil jobbe med henne, så handler det om mer enn tonefall. https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019 Endret 19. mai 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 19. mai 2021 #165 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Hverdagsfrue skrev (14 timer siden): Jeg kan ikke unngå å lure på om dette hadde vært en sak om hun var mann. Menn som er rasende dyktige i jobben sin, stiller krav og er konfronterende mister ikke jobben🤷🏻♀️ Men damer skal ikke være sånn. Vi skal være smilende, imøtekommende og takknemlige. Tja, en del her kan jo minne om da en langt større mannlig stjerne fikk sparken etter å ha oppført seg dårlig bak kamera. Ikke Norge, men sikter til Jeremy Clarkson i Top Gear. Å unnskylde den dokumenterte oppførselen til Andersen med at hun er kvinne, vel, da må man nesten ha noe konkret å henvise til hva gjelder menn som har sluppet unna med tilsvarende oppførsel over mange år. For all del, det er jo mulig, husker det var snakk om at Nils Arne Eggen til tider oppførte seg ganske dårlig, og flere mener Gerd Liv Valla ikke var noe verre, likevel var det han gjorde som leder greit men ikke det hun gjorde osv. For øvrig er Andersens dårlige oppførsel langt mer konkret og bredt dokumentert enn eksempelet Valla, alt i første dag i retten. Ikke dermed sagt at NRK nødvendigvis har gjort alt formelt riktig, det er jo det som er Andersens håp, men tviler på hun vinner fram. Vi får se, men tviler på at Andersen kommer noe bra ut av dette, også om hun vinner saken. Kan virke rart at hun har tatt dette til retten slik at alle får vite disse detaljene, men hun hadde vel «tapt» også om hun stilltiende hadde godtatt å bli tatt av skjermen. Endret 19. mai 2021 av Djækklåsst 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 19. mai 2021 #166 Del Skrevet 19. mai 2021 Labbene skrev (8 timer siden): Hun har jo alt å tape på denne saken. Hun burde bare ha sagt opp, og gått til en konkurrent. Norge er et lite land. Som @Finlay skriver er det ikke sikkert hun er så attraktiv, oppførselen hennes er nok kjent i mediabransjen. Jeg har jobbet sammen med et menneske som mente hun var dyktigere enn alle andre og det var utrolig slitsomt. Hun forlangte å bli prioritert i en hver sammenheng på arbeidsplassen og fikk hun ikke vilja si ble det månelyst. Det var kjefting, skriking og bannskap. Noen ganger unnskyldte hun seg etter tiradene sine, men det gikk ikke lang tid før det var på'n igjen når det ikke gikk hennes vei. Det endte med at hun sa opp i sinne etter en krangel med daglig leder og styreleder i firmaet vi var ansatt i der hun ikke fikk det som hun ville (hun forlangte noe som var helt urimelig og for en gangs skyld stod de på sitt). Hun var bombesikker på at andre bedrifter i bransjen vi var i stod i kø for å ansette henne som var flinkest av alle. Hun tok smertelig feil. Det var nemlig ikke bare oss kolleger som fikk merke vreden hennes når ting gikk henne i mot, leverandører og samarbeidspartnere fikk også sin dose kjeft og utskjelling med jevne mellomrom, og hun hadde rykte på seg i bransjen for å være hissig og svært vanskelig å samarbeide med. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 19. mai 2021 #167 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) Helt ufattelig at hun ønsker å kjøre denne saken, som hun på forhånd vet kommer til å bli "stygg". Hvilke karrieremuligheter har hun etter dette? Nå har vi foreløpig kun hørt motparten, men likevel. Inntrykket av en ufyselig kollega, og en ansatt som sykemelder seg mellom de spennende oppgavene har festet seg. Istedet for å godta andre arbeidsoppgaver på jobben, eller finne ny jobb, har hun lagt tilrette for sitt eget karakterdrap. Enten har hun noen svært gode kort på hånden, eller så er vi vitne til en total mangel på selvinnsikt. Blir spennende å høre hennes side av saken! Endret 19. mai 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lister Skrevet 19. mai 2021 #168 Del Skrevet 19. mai 2021 Kila skrev (9 timer siden): Jeg har alltid tenkt at Line var så blid og jovial på skjermen, men det er jo helt klart mye som skjer bak kameraet. Du må lære deg dette, uansett hvordan et menneske fremstår så kan de være helt annerledes. De som prøver å være veldig hyggelig ska man passe seg veldig for. Er ofte i arbeidslivet man ser de dårlige sidene hos mennesker, derfor; aldri jobb med en venn. Som er venn FØR dere starter å jobbe sammen...spesielt om personen skal være leder. Jeg forstår ikke hva hun vil med saken, hun kan umulig vinne noe med den. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kila Skrevet 19. mai 2021 #169 Del Skrevet 19. mai 2021 Lister skrev (6 minutter siden): Du må lære deg dette, uansett hvordan et menneske fremstår så kan de være helt annerledes. De som prøver å være veldig hyggelig ska man passe seg veldig for. Er ofte i arbeidslivet man ser de dårlige sidene hos mennesker, derfor; aldri jobb med en venn. Som er venn FØR dere starter å jobbe sammen...spesielt om personen skal være leder. Jeg forstår ikke hva hun vil med saken, hun kan umulig vinne noe med den. Jo takk, du! Jeg vet da det. Line har da vel så vidt meg bekjent ikke vært sjef i NRK heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #170 Del Skrevet 19. mai 2021 Arabella3 skrev (12 timer siden): Jeg er overrasket over at mange her skriver "hun er dyktig på skjermen, men..." Er hun spesielt dyktig på skjermen? Skiller hun seg ut? Det har i hvert fall aldri jeg tenkt. Tvert i mot syns jeg hun har vært malplassert i sjakk-sendingene. Ellers har jeg alltid fått litt inntrykk av at hun er påtatt blid og passiv aggressiv. Vet jo ikke om det stemmer, men det er slik jeg tolker henne utfra inntrykket jeg har fått gjennom skjermen. Nei, jeg er ikke enig med deg her. Hun er dyktig, klartalt og når deg igjennom ruta. Absolutt en av de beste NRK har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangalover Skrevet 19. mai 2021 #171 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) 14 minutter siden, TheEmpress said: Nei, jeg er ikke enig med deg her. Hun er dyktig, klartalt og når deg igjennom ruta. Absolutt en av de beste NRK har. Morsomt hvordan folk kan ha så forskjellige oppfatninger av en person. Personlig er jeg ingen stor fan av Andersen. Selv i møte med idrettsstjerner som Bolt og Svindal virker det som om hun ønsker å fremheve seg selv og "lage underholdning" med seg selv i fokus. I sjakksendingene er det kun Bae og Grønn som er verdt å få med seg. Resten av opplegget er lavpannet og håpløst. Mulig at mesteparten av del norske befolkningen synes Andersen er en rivende dyktig programleder som fremkaller latter og god stemning, men der er ikke jeg. Endret 19. mai 2021 av mangalover 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sally-Go-Round Skrevet 19. mai 2021 #172 Del Skrevet 19. mai 2021 mangalover skrev (5 minutter siden): Morsomt hvordan folk kan ha så forskjellige oppfatninger av en person. Personlig er jeg ingen stor fan av Andersen. Selv i møte med idrettsstjerner som Bolt og Svindal virker det som om hun ønsker å fremheve seg selv og "lage underholdning" med seg selv i fokus. I sjakksendingene er det kun Bae og Grønn som er verdt å få med seg. Resten av opplegget er lavpannet og håpløst. Mulig at mesteparten av del norske befolkningen synes Andersen er en rivende dyktig programleder som fremkaller latter og god stemning, men der er ikke jeg. Heller ingen fan av henne. Jeg synes hun er for «mye» - og nei, det handler ikke om at hun er kvinne osv. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #173 Del Skrevet 19. mai 2021 Finlay skrev (2 timer siden): Nå vet ikke jeg hva som kreves for å bli vaktsjef i NRK, men går ut fra at han tåler direkte tilbakemeldinger. Når han først bryter sammen i gråt under møtet, for så å gi beskjed etterpå om at han ikke vil jobbe med henne, så handler det om mer enn tonefall. https://www.dagbladet.no/sport/fikk-vaktsjef-til-a-grate/73778019 Det er varierende hva som kreves for å bli vaktsjef. Men at du er inne med den sjefen over i den bedriften MÅ du være og jeg har sett det mange ganger, det er ikke naturligvis de som er best egnet som blir satt der. Blant annet har NRK lenge nå hatt det for seg at de skal sette inn de yngste (25-27) år i de nøkkelrollene fordi de er digitale. Ikke alltid, men ofte mangler de både erfaring og allround kunnskap - uten at jeg vet om det er tilfelle i denne saken. Men for meg virker det utrolig tannløst, alle som jobber i denne bransjen møter vidt forskjellige mennesker, folk ringer inn og er misfornøyde, noen skriker - noen sender sinte mail, brev osv. At man ikke har håndterer en sinna kollega er for meg litt underlig. Jeg reagerer på sjefen hennes som ikke har gitt henne ordentlig beskjed om hva som skjer, hvis de ikke ikke ønsket henne der - så burde han ha orientert henne. I stedet har de gått bak ryggen hennes når hun er sykemeldt og tatt henne av plakaten (når de i tillegg kjenner personligheten hennes). Men de virker å være livredde for henne hele gjengen, kan jo godt skylde alt på henne men det virker som det trengs en person med ryggrad inn der som kan stå opp og ta beslutninger åpent og ærlig. Hun er krevende og krever mye, men leverer også usedvanlig bra - det burde en sjef se som en styrke og finne løsninger for, det finnes mange som har individuelle avtaler hos NRK. Og når du ser resultatet - de setter inn en person som ikke kan måle seg opp mot henne, da har ikke den lederen gjort en god nok jobb. Men jeg føyer meg inn i rekken av de mange som skriver at de ikke tror Line A. vinner denne saken, på mange måter dessverre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 19. mai 2021 #174 Del Skrevet 19. mai 2021 Petra75 skrev (På 7.5.2021 den 9.33): Jeg kjenner et par mennesker som skaper konflikter i alle miljøer de ferdes i, uten at de selv forstår at de er problemet. Jeg har på følelsen av at hun er av denne typen folk (og jeg vet fra noen som har jobbet med henne at hun er vanskelig å samarbeide med) Jeg tror ikke NRK hadde latt det gå så langt hvis de ikke har en veldig god sak. Jeg kjenner også til noen slike. Har dessverre en i familien. Alt er alltid alle andres feil. Kjenner ikke Line, men får litt samme vibber som deg av denne saken. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. mai 2021 #175 Del Skrevet 19. mai 2021 Jeg forstår ikke hvordan hun kan bli sur for å bli tilsidesatt foran en gig, når hun er sykemeldt? Forstår hun ikke at arbeidsgiver da må rokkere om så de har folk til alle oppgaver? Hvordan vet hun om alt som foregår imens hun er sykemeldt? SNL Sitat Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er en personlighetsforstyrrelse kjennetegnet ved stort behov for oppmerksomhet og beundring, overdreven oppfatning av egen betydning, arroganse, utnyttelse av andre og manglende empati. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Storebror Skrevet 19. mai 2021 #176 Del Skrevet 19. mai 2021 (endret) TheEmpress skrev (23 minutter siden): Men for meg virker det utrolig tannløst, alle som jobber i denne bransjen møter vidt forskjellige mennesker, folk ringer inn og er misfornøyde, noen skriker - noen sender sinte mail, brev osv. At man ikke har håndterer en sinna kollega er for meg litt underlig. Jeg reagerer på sjefen hennes som ikke har gitt henne ordentlig beskjed om hva som skjer, hvis de ikke ikke ønsket henne der - så burde han ha orientert henne. I stedet har de gått bak ryggen hennes når hun er sykemeldt og tatt henne av plakaten (når de i tillegg kjenner personligheten hennes). Men de virker å være livredde for henne hele gjengen, kan jo godt skylde alt på henne men det virker som det trengs en person med ryggrad inn der som kan stå opp og ta beslutninger åpent og ærlig. Hun er krevende og krever mye, men leverer også usedvanlig bra - det burde en sjef se som en styrke og finne løsninger for, det finnes mange som har individuelle avtaler hos NRK. Og når du ser resultatet - de setter inn en person som ikke kan måle seg opp mot henne, da har ikke den lederen gjort en god nok jobb. Men jeg føyer meg inn i rekken av de mange som skriver at de ikke tror Line A. vinner denne saken, på mange måter dessverre. Hva slags "individuell avtale" er mulig i dette tilfelle? Enig i at ledelsen i NRK har vært tannløse, men det hadde vært enda mer tannløst å la Line få fortsette som programleder Endret 19. mai 2021 av Storebror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 19. mai 2021 #177 Del Skrevet 19. mai 2021 Flettfrid skrev (16 timer siden): https://www.vg.no/rampelys/tv/i/JJjWp4/nrks-advokat-line-andersen-skapte-utrygghet-og-frykt Hun virker jo nærmest som en tidsinnstilt bombe. Å jobbe rundt en slik person påvirker psyken til andre og gjør hverdagen tung. Shit, det der er drøyt ja. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #178 Del Skrevet 19. mai 2021 Storebror skrev (20 minutter siden): Hva slags "individuell avtale" er mulig i dette tilfelle? Enig i at ledelsen i NRK har vært tannløse, men det hadde vært enda mer tannløst å la Line få fortsette som programleder Det er mange ulike avtaler hos NRK. Noen jobber feks kun som programledere. Noen er feks tilknyttet underholdningsavdelingen og går i en stab hvor de ikke til enhver tid er tilknyttet et prosjekt. Derfor tenker jeg at man kunne kanskje fått til en bedre løsning for dem alle også angående Line A, hvis man hadde sett på mulighetene. Og hvis man skulle kaste ut alle som hadde litt nykker, tror jeg det har dette vært flere av de som er godt profilerte som hadde forsvunnet ut dørene på Marienlyst. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BunnyChester Skrevet 19. mai 2021 #179 Del Skrevet 19. mai 2021 Petra75 skrev (På 7.5.2021 den 9.33): Jeg kjenner et par mennesker som skaper konflikter i alle miljøer de ferdes i, uten at de selv forstår at de er problemet. Jeg har på følelsen av at hun er av denne typen folk (og jeg vet fra noen som har jobbet med henne at hun er vanskelig å samarbeide med) Jeg tror ikke NRK hadde latt det gå så langt hvis de ikke har en veldig god sak. Jeg har bare lest noen avisartikler om saken og dermed ikke satt meg godt inn, men det er dette jeg ender opp med å tenke også. Jeg har en venninne som alltid er offeret i en sak, om det er konflikt med samboeren, svigermoren, sin egen mor, stefaren eller hans familie, eller arbeidsgiveren sin. Hun klager og syter over venninner, til meg (som også er en venninne, mon tro hva hun sier om meg til andre igjen), før hun senere går på fjelltur med en av disse venninnene og en heftig kjærlighetssfylt story kommer ut på Instagram. Hun er dømmende og frekk som bare det for oss som kjenner henne, men for mennesket utad, de som bare ser konturene av personligheten, så er hun enhjørningen selv, så fantastisk, god og snill! Og dette lyser igjennom i avisartiklene om Line Andersen. Hun evner ikke å ta noen reell selvkritikk og hun er det ekte offeret, ikke alle som har levert klage på klage på henne opp i gjennom årene. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheEmpress Skrevet 19. mai 2021 #180 Del Skrevet 19. mai 2021 ViljaH skrev (43 minutter siden): Jeg forstår ikke hvordan hun kan bli sur for å bli tilsidesatt foran en gig, når hun er sykemeldt? Forstår hun ikke at arbeidsgiver da må rokkere om så de har folk til alle oppgaver? Hvordan vet hun om alt som foregår imens hun er sykemeldt? SNL Følge VG nå så får du egentlig svar. Hun forklarer selv at hun har holdt ledelse oppdatert på at hun var dårlig men var på vei tilbake. Dette har hun også lagt ut i sosiale medier. Dere må huske at det som ble lagt frem i går var NRKs side. De har bygget en "drittpakke" for når man først havner i retten, ønsker man selvsagt ikke å tape. Alt de kan finne og bruke mot henne vil de bruke. Men det gjelder å høre hennes forklaring også, den foregår nå. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå