Gå til innhold

Jenter som gjør "gutteting"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det finnes flere rene kvinneorganisasjoner som ikke har adgang for menn, annet enn som støttemedlemmer bla. (begrenset aktivitetsmuligheter) For eksempel www.lottene.no

Kan ikke fatte og begripe at det ikke skulel være lov å ha et eget forum eller organisasjon for kvinner. Latterlig ville det vært.

Jeger og fiske er et dårlig ekspempel så lenge de ikke heter jegermenn og fiskergutter eller har i statuttene sine at det kun er adgang for menn.

Endret av Remyline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uavhengig av hvordan brukere "ser" på forumet så heter det tross allt Kvinneguiden. Så da er det jo rettet mot kvinner... Er det noen kvinnelige moderatorer i herresalongen da?

Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvordan ting fungerer på Herresalongen, men jeg tror ikke det er nok å hekte på et kjønnsprefiks på et firmanavn for å unngå og behandle begge kjønn likt.

Klart det finnes tungtveiende grunner til kun å opere med kvinnelige moderatorer på KG i forhold til hvilken målgruppen den tross alt har. Det er ikke det jeg reagerer på. Poenget mitt var at jeg tror ikke man kan eksludere ett kjønn allerede i utlysningen. "Vi nekter å i det hele tatt vurdere fordi du er mann/kvinne" er jeg ikke sikker på er 100% legalt, det var derfor jeg spurte. At menn faller fra i vurderingsprosessen på grunnlag av interresefelt og KG's målgruppe er derimot noe helt annet.

Jeg spurte/tipset Gry og Hege fordi jeg var usikker, og jeg har i grunnen fått svar.

Gjest Homer Simpson
Skrevet (endret)
Er det noen kvinnelige moderatorer i herresalongen da?

I asylet er det det. Men det er vel litt annerledes, menn har blitt opplært til å ikke diskriminere ;).

Eller så liker bare menn damer bedre enn damer liker menn :ler:

Endret av Homer Simpson
Gjest Mathematica ii
Skrevet
Uavhengig av hvordan brukere "ser" på forumet så heter det tross allt Kvinneguiden. Så da er det jo rettet mot kvinner... Er det noen kvinnelige moderatorer i herresalongen da?

Herresalongen er død og begravet, vel i hvert fall forumet der. Mange av oss fant tilbake til hverandre igjen via en tråd på KG, og opprettet/flyttet til et nytt diskusjonsforum som først het Herreasylet, siden har vi byttet navn til Asylet.

Vi har pt 4 damer og 8 menn som moderatorer. Vi har respekt for hverandre uavhengig kjønn, selv om utspringet Herresalongen var mest for menn (de hadde faktisk kvinnelig moderator der også, så det er sagt.)

Jeg kan ikke forstå at ikke Guttas rom skal kunne ha mannlig moderator, så lenge de fleste på KG setter pris på mannebesøk av den hyggelige sorten.

Skrevet

-Altså uten sammenligning for øvrig, men vi har da massevis av ting og tang i samfunnet som bare er det for ene eller det andre kjønnet....

Jeg nevner i fleng:

Å hoppe i Holmenkollen ;)

Å bli proff fotballspiller -med lønn du kan leve av

Guttegarderober

*har dårlig tid nå*

Gjest Homer Simpson
Skrevet

Tex, sjekk ut sakene dine litt mer før du uttaler deg.

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Herrejemini for en tøysedebatt!

Hvis det er så viktig for oss å erobre en kvinnebastion; kan vi ikke i flokk og følge heller kuppe Norske Kvinners Sanitetsforening?

Gjest Homer Simpson
Skrevet
Hvis det er så viktig for oss å erobre en kvinnebastion; kan vi ikke i flokk og følge heller kuppe Norske Kvinners Sanitetsforening?

Ja, ikke Dumt, Perignon.

Gjest Dum Perignon
Skrevet
Ja, ikke Dumt, Perignon.

Bøyer meg i støvet for debatteknikken og for et illustrerende svar.

Skrevet
Tex, sjekk ut sakene dine litt mer før du uttaler deg.

Når så du sist ei jente i guttegarderoben?

Hvor mange damer kjenner du som er frimurere?

Hvor lenge har jentene kjempet for å få hoppe i Holmenkollen?

Gjest Gamle Alex
Skrevet
Når så du sist ei jente i guttegarderoben?

På mandag da datteren min var med pappen på svømming ;)

( sorry , kunne ikke dy meg Tex) :icon_lol:

Gjest Homer Simpson
Skrevet (endret)

- De har hoppet lenge i holmenkollen. Det har bare ikke vært nok deltakere til å holde renn. Nå har de arrangert renn med en håndfull deltakere.

- Frimuerere stemmer

- Når så du sist en gutt i jentegarderoben? Ta fotball, kvinnelige journalister har fått slippe inn, men ikke omvendt. Nå har endelig likestillingen kommet dit også, og kvinnelige journalister får ikke lov til å gå inn lenger.

- Fotballproffer ser jeg du har trekt.

Endret av Homer Simpson
Skrevet
På mandag da datteren min var med pappen på svømming ;)

( sorry , kunne ikke dy meg Tex)  :icon_lol:

:ler: Fremdeles SVÆRT glad i deg Alexen min ;)

- De har hoppet lenge i holmenkollen. Det har bare ikke vært nok deltakere til å holde renn. Nå har de arrangert renn med en håndfull deltakere.

- Frimuerere stemmer

- Når så du sist en gutt i jentegarderoben? Ta fotball, kvinnelige journalister har fått slippe inn, men ikke omvendt. Nå har endelig likestillingen kommet dit også, og kvinnelige journalister får ikke lov til å gå inn lenger.

- Fotballproffer ser jeg du har trekt.

Har overhodet ikke trekt fotballspillere. Kan du si meg navnet på en eneste kvinnelig norsk fotballspiller som lever kun av sine inntekter som fotballspiller?

Berit Riise teller overhodet ikke.

Gjest Homer Simpson
Skrevet

Linda Medalen var proff i Japan,

Gro Espeseth, Hege Riise i USA (flere, men jeg er ikke så inn i kvinnelige fotballspillere)

Noen har vel også spilt proff i england.

Men uansett, proffspill er ikke forbeholdt mannlige fotballspillere selv om det stort sett ikke trekker nok publikummere til å kunne lønne spillere ordentlig i kvinnefotballen.

Skrevet

Og jeg som trodde vi snakket om norske forhold her..... :klaske:

Gjest Homer Simpson
Skrevet (endret)
Og jeg som trodde vi snakket om norske forhold her..... :klaske:

Ja...norske spillere kan bli proffer. Ingen ting som nekter de det, i utgangspunktet heller ikke i Norge. De får da spille like god fotball og trekke like mange tilskuere da.

..og hvorfor trakk du inn Berit Riise, hvis du snakket om norske forhold?

Endret av Homer Simpson
Skrevet
Herresalongen er død og begravet, vel i hvert fall forumet der. Mange av oss fant tilbake til hverandre igjen via en tråd på KG, og opprettet/flyttet til et nytt diskusjonsforum som først het Herreasylet, siden har vi byttet navn til Asylet.

Har du en adresse dit?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...