Madame Butterfly Skrevet 8. mai 2021 #61 Skrevet 8. mai 2021 On 5/6/2021 at 8:01 PM, Ax2020 said: Her er som vanlig, alt snudd opp og ned når det gjelde realitetsorientering, i kjent Trump stil. Det landet i Vesten som har flest minoriteter og innvandrere, og samtidig som den er blitt styrt i hovedsak av høyreorienterte folk de siste 40 årene er nettopp USA. Og vi ser hvordan det går i USA nå om dagen, når høyresiden får herje fritt og vilt. Det er ren komedie å lese når enkelte her mener at "det er innvandrerne sin skyld for at uføre har mindre å rutte med" og at "vi må ikke flå de rike". LOL. De rike har aldri hatt det bedre de siste 75 - 80 årene enn det de har nå. Hvis ikke den ekstreme rikdommen på stadig FÆRRE hender ikke legges i sjakk, så er vi nettopp på full fart mot det som fremprovoserer marxistiske revolusjoner. Så sent som høsten 2013 var ikke engang Rødt og MDG på radaren - nå er begge foreløpig over sperregrensa. Det er tross alt en grunn til det, fordi Frp ble tatt inn i regjering for FØRSTE GANG høsten 2013, noe som gjorde den såkalte borgerlige politikken langt "blåere" enn det som var tilfellet tidligere. Tidligere var man vant til "Bondevik" nivå regjering - det vil si at Høyre måtte samarbeide med sentrum og holdt Frp stort sett unna. Det er IKKE tilfellet siden høsten 2013. De rike og deres uendelige grådighet kjenner ingen grenser og de blir overrasket hver gang når folket sier at nok er nok. Det er fortsatt ingen som har greid å forklare frem til nå ( Året 2021 ), hvorfor en person bare MÅ ha 1.000 millioner kroner eller dollar i formue? Hvorfor MÅ man ha det eller trenger det? Ikke det at noen har tenkt å "flå de rike" - vi snakker noe høyere formuesskatt og muligens skatt på finansielle transaksjoner. Men dette er et mer teoretisk spørsmål selvsagt - hvorfor trenger man 1.000 ( TUSEN ) MILLIONER kroner eller amerikanske dollar? Eller EURO for den slags skyld. Folk syter over f eks MDG eller Rødt, men synes at det er helt kurrant og "normalt" når Frp ble tatt inn i regjering. Uten Frp i regjering og med bestemmelsesrett over de siste 8 = ÅTTE statsbudsjettene, så hadde det ikke vært like stort behov for Rødt og MDG. Med andre ord, for de som har tungt for det: Det er de blå-blå som startet å ødelegge balansen man tidligere hadde på plass. Jeg er heller ikke redd for 4% til Rødt og 4% til MDG. Det er ingenting å være redd for, nettopp fordi man kan gå til noen andre om Rødt og MDG skulle vise seg å være veldig urimelige. Det jeg derimot er redd for er hvis Rødt får 3,99% og det samme for MDG - 3,99%. Da har de to partiene tatt så mange stemmer fra de rød-grønne og fått så lite igjen for det i form av mandater. Det er forøvrig den eneste grunnen til at de blå-blå har fortsatt en TEORETISK sjanse for å vinne om drøye 4 måneder, nettopp fordi MDG og Rødt splitter stemmene. Hvis de fleste av Rødt og MDG sine velgere hadde gått over til SV, så kunne de blå-blå allerede begynt å pakke kofferten nå til helgen. Men så sagt, pga Frp, så føler mange at det trengs en enda sterkere korreksjon til Frp sin innflytelse enn det SV kan tilby - derav Rødt og MDG. Det eneste Frp har fått til etter snart 8 år er å gi de rike kaksene enda mer penger enn det de allerede har. Det er det eneste Frp har fått til. ENDA MER penger til kaksene. Jeg kan være enig i det meste du skriver her, men jeg er absolutt ikke enig med at prislappen på innvandring er så høy at det ikke får ringvirkninger til de som har minst. Innvandrer grupper er en solid del av «de som har minst», og kaka som skal fordeles på «de som har minst» gir da bare smuler til alle. De blå er generelt sett positive til innvandring, det er under ingen omstendighet slik at det har vært særlig med begrensning de siste 8 årene. Jeg kjøper ikke argumentasjonen om at innvandring fører særlig positivt med seg, det er en stor utgiftspost, den gjør skillet mellom «the haves» og «the have nots» større. Innvandringen har ført med seg store samfunnsproblemer både med kriminalitet og helse. Realiteten er at det ikke finnes innvandringsrestriktive alternativ å stemme på for «vanlige» sosial demokrater. For vanlige mennesker som ønsker frihet, demokrati, og ansvarlige borgere. For de fleste av oss som er restriktive er det uaktuelt å gi vår stemne til partier med et styre som oppfører seg latterlig; med flagg, tog, koranbrenning. Uten et program som dekker viktige politiske områder. Savnet er et etablert seriøst demokratisk part som setter restriksjoner i verk, men samtidig føre en ansvarlig og god politikk på andre området. Det finnes ikke et slikt alternativ i dag, dessverre. 1
mocca1 Skrevet 8. mai 2021 #62 Skrevet 8. mai 2021 Har lest litt om frp sine nye forslag, og kjenner at min stemme går dit. Et veldig radikalt, personlig skifte fra ap til frp for min del. Men etter å ha flyttet til et sted med flere innvandrere, har mitt personlige ståsted endret seg deretter. 3
ErGlad Skrevet 8. mai 2021 #63 Skrevet 8. mai 2021 mocca1 skrev (6 minutter siden): Har lest litt om frp sine nye forslag, og kjenner at min stemme går dit. Et veldig radikalt, personlig skifte fra ap til frp for min del. Men etter å ha flyttet til et sted med flere innvandrere, har mitt personlige ståsted endret seg deretter. Da er du lett påvirkelig. Regner med at du stemmer på kystpartiet når du flytter til kyst-Norge også.
Madame Butterfly Skrevet 8. mai 2021 #64 Skrevet 8. mai 2021 20 minutter siden, Visum said: Da er du lett påvirkelig. Regner med at du stemmer på kystpartiet når du flytter til kyst-Norge også. Det er da helt naturlig at man endrer prioriteringer når personlige erfaringer endrer seg og kanskje også behov 🤔 Det er jo litt rart å ikke la seg påvirke av egne omstendigheter, hvorfor ikke? 1
Jr.Garcon Skrevet 8. mai 2021 #65 Skrevet 8. mai 2021 Peoni skrev (På 4.5.2021 den 21.51): Hvorfor er det så lite snakk om innvandring i norsk media? I Danmark er det et hett tema. Vil ikke mer venstrevridd politikk føre til svenske tilstander? Jo, det vil det garantert. Har du lyst på et ødelagt Norge med et ruinert velferdssystem, så stemmer du MDG, SV, Krf eller Venstre. Beste kombinasjonen for folk flest er nok SP og AP - selv om jeg gjerne skulle sluppet AP! Men de får trolig ikke ødelagt alt når de må finne en middelvei med SP. Høyre er fint om du tjener 1 Mill + og driter i alle andre. FRP er det eneste partiet med en ok innvandringspolitikk, men de kommer dessverre til korte med mye av sin øvrige politikk/politikere. 1
Gjest Lampe1 Skrevet 9. mai 2021 #66 Skrevet 9. mai 2021 Madame Butterfly skrev (På 6.5.2021 den 0.02): Ingen reell forskjell.... Dessverre. Det finnes ikke et alternativ å stemme på når det gjelder dette dilemma, et av de store politiske spørsmål i vår tid. Det krever mer opplysning og debatt. Ja, det er riktig at veldig mange ikke bryr seg. Fordi mange tror den er «ubetydelig». Det er mindre riktig å kalle omfanget «ubetydelig». Ubetydelig for hvem? Ubetydelig i forhold til hva, eller hvem? Det er egentlig helt krise største delen av innvandring og integrerings politikken. Tilbakevandring av innvandrere må opp på den politiske dagsordenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå