Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så lite snakk om innvandring i norsk media? I Danmark er det et hett tema. 

Vil ikke mer venstrevridd politikk føre til svenske tilstander? 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Det er vel SV og Rødt som gjerne vil ha inn flere, men AP og SP vil vel ikke være så annerledes enn de borgerlige. Slik har jeg oppfattet det, men med politikk og maktkamp kan jo alt skje.  Min stemme går til noen som vil jobbe for at alminnelige mennesker i Norge skal ha råd til å leve, og en bedre velferdspolitikk for de som faller ut av arbeidslivet pga sykdom/skade.  De borgerlige jobber mest for at de rikeste skal bli rikere.

Nå selger de valgflesk alle sammen, men kvaliteten og holdbarheten er så som så.

Skrevet
Peoni skrev (16 timer siden):

Hvorfor er det så lite snakk om innvandring i norsk media? I Danmark er det et hett tema. 

Vil ikke mer venstrevridd politikk føre til svenske tilstander? 

Jo. Hvis vi får rødgrønn regjering i høst, blir det liberalisering av innvandringen og den blir enda mindre bærekraftig enn i dag. Nå har det vært naturlig nedgang på grunn av covid-19, men det er lurt å ha en plan til tiden etter pandemien, slik danskene nå gjør. 

Jeg er redd for at dørene igjen åpnes på vidt gap og utgiftene som følger må dekkes av alle med middel og høy lønn gjennom enda større skatter og avgifter. Mindre å rute med for folk flest med andre ord. Det er bare å ''glede'' seg til. 

• Liker 11
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (12 timer siden):

Det er vel SV og Rødt som gjerne vil ha inn flere, men AP og SP vil vel ikke være så annerledes enn de borgerlige. Slik har jeg oppfattet det, men med politikk og maktkamp kan jo alt skje.  Min stemme går til noen som vil jobbe for at alminnelige mennesker i Norge skal ha råd til å leve, og en bedre velferdspolitikk for de som faller ut av arbeidslivet pga sykdom/skade.  De borgerlige jobber mest for at de rikeste skal bli rikere.

Nå selger de valgflesk alle sammen, men kvaliteten og holdbarheten er så som så.

Hvilket parti tenker du stemme? Jeg synes det er kjempevanskelig å finne ett parti i år. Grunnen er at jeg er så imot MDG og er redd de havner på vippen uansett hvilket parti jeg stemmer på.

Jeg tenker akkurat som deg, du har akkurat de punktene jeg også vil at skal gjøres noe med, men samtidig må det være ett parti som ikke ønsker å samarbeide med MDG.

Jeg hadde satt stor pris på om du kom med forslag. Jeg vurderer å stemme blankt, då går ikke stemmen til noen som helst.

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)
Blomsterpotta skrev (15 minutter siden):

Hvilket parti tenker du stemme? Jeg synes det er kjempevanskelig å finne ett parti i år. Grunnen er at jeg er så imot MDG og er redd de havner på vippen uansett hvilket parti jeg stemmer på.

Jeg tenker akkurat som deg, du har akkurat de punktene jeg også vil at skal gjøres noe med, men samtidig må det være ett parti som ikke ønsker å samarbeide med MDG.

Jeg hadde satt stor pris på om du kom med forslag. Jeg vurderer å stemme blankt, då går ikke stemmen til noen som helst.

Jeg får nok pepper, men jeg kommer til å velge AP, og grunnen til det er at det er et stort parti, seriøst, og som tenker på helheten, ikke kun enkeltsaker.  De er et parti for alminnelige mennesker, og mener at de rikeste har fått nok.  Når et parti er for lite til å danne flertallsregjering, så må det samarbeide litt med de mindre. Dvs. både gi og ta.  Men altså, jeg vil ikke trenge mine meninger på noen.  De må velge det som de føler er best for dem selv.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Hva mener du? Alle norske partier er for innvandring. De rød ønsker å hjelpe folk, og de blå ønsker billig arbeidskraft.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror det er lite snakk om innvandring fordi: hvis du ikke har noe positivt å si om innvandring eller innvandrere, blir du stemplet som rasist. 

• Liker 8
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (15 minutter siden):

Jeg får nok pepper, men jeg kommer til å velge AP, og grunnen til det er at det er et stort parti, seriøst, og som tenker på helheten, ikke kun enkeltsaker.  De er et parti for alminnelige mennesker, og mener at de rikeste har fått nok.  Når et parti er for lite til å danne flertallsregjering, så må det samarbeide litt med de mindre. Dvs. både gi og ta.  Men altså, jeg vil ikke trenge mine meninger på noen.  De må velge det som de føler er best for dem selv.

AP er ett parti jeg aldri har stemt. Jeg er imot åpne grenser med tanke på innvandring og billigere arbeidskraft. Samtidig er jeg for dine synspunkter. Jeg er så skuffet over dette med abortgrensa også og ønsker ett parti som vil beholde grensa sånn den er idag. 

Jeg har stemt mange ganger, men i år er det uhyre vanskelig.

Jeg synes ikke Støre virker helt stødig i sine synspunkter heller. Akkurat nå for tiden føler jeg politikerne snur seg etter vinden og håper å få stemmer for valgflesk.

• Liker 4
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

AP er ett parti jeg aldri har stemt. Jeg er imot åpne grenser med tanke på innvandring og billigere arbeidskraft. Samtidig er jeg for dine synspunkter. Jeg er så skuffet over dette med abortgrensa også og ønsker ett parti som vil beholde grensa sånn den er idag. 

Jeg har stemt mange ganger, men i år er det uhyre vanskelig.

Jeg synes ikke Støre virker helt stødig i sine synspunkter heller. Akkurat nå for tiden føler jeg politikerne snur seg etter vinden og håper å få stemmer for valgflesk.

Enig. Politikk er vanskelig.  Jeg tror ikke at AP ønsker mer innvandring og billig utenlandsk arbeidskraft. Abortsaken har jeg ikke satt meg inn i.  Huff ja, valgflesk krydres med de villeste ting , og verre blir det nok frem til valgdagen.  Ønsker deg lykke til med valget 😀

Gjest Paramount
Skrevet
Hvemsomhelst skrev (33 minutter siden):

Dersom retningen er helt feil hjelper det ikke om du holder hardt i rattet og er seriøs. Landet trenger virkelig ikke høyere skatter til politikerne. Vi ligger allerede i verdenstoppen mht skattenivå. Nasjonen trenger mer fornuftig bruk av pengene, slik at lønns- og skattenivå går nedover
Vi trenger heller ikke flå de rikeste. Rike mennesker er ikke et problem for andre, tvert i mot, de skaper aktivitet og arbeidsplasser. Andre land det er naturlig å sammenligne seg med, har atskillig flere meningsløst rike mennesker. Norge er blant de landene i verden med høyeste gjennomsnittslønn, det er viktig og bra. 

Gjest Kortiho
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 time siden):

Jeg har tidligere stemt venstresiden, men i år blir det Demokratene. Jeg sier det ikke til noen i vennekretsen, da :P Da hadde jeg blitt utstøtt. Sier jeg stemmer SP. Demokratene blir av media plassert lenger til høyre enn FrP, men det er bare tull. Ta en titt på partiprogrammet deres. De er et sentrumsparti, det er bare at de er enda mindre for innvandring enn FrP, og da plasserer media dem automatisk lengst til høyre. 

Skrevet
Hvemsomhelst skrev (39 minutter siden):

Enig. Politikk er vanskelig.  Jeg tror ikke at AP ønsker mer innvandring og billig utenlandsk arbeidskraft. Abortsaken har jeg ikke satt meg inn i.  Huff ja, valgflesk krydres med de villeste ting , og verre blir det nok frem til valgdagen.  Ønsker deg lykke til med valget 😀

Takk det samme til deg 😊

Skrevet

Jeg har som regel stemt på de som er lengst unna rødt. Tidligere har det blitt FRP, de har noen enkeltsaker jeg er enig i, men de har sviktet også. Høyre er helt uaktuelt etter at Erna hentet hjem denne IS kvinnen. Saken ble ikke mye bedre for hun vedrørende det som skjedde på Geilo, ikke at det er det som skal avgjøre for meg. 

Vedum er faktisk en person jeg kunne fint akseptert som statsminister, det er synd han ikke stiller seg åpen for samarbeid med andre partier annet en rødgrønt. 

I år har jeg foreløpig ikke bestemt meg for hva jeg velger. 

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for personangrep. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Alle de etablerte partiene er for innvandring. At FrP vil ha litt mindre innvandring enn Rødt er mer av akademisk interesse.

Om du vil innvandringen til livs må du stemme på et parti som f.eks Alliansen.

• Liker 2
Skrevet
Peoni skrev (23 timer siden):

Hvorfor er det så lite snakk om innvandring i norsk media? 

Fordi veldig mange rundt i Norge ikke bryr seg nevneverdig om den heller ubetydelige innvandringen vi har til landet.

nok andre, viktigere ting å bruke tid og ressurser på.

de som virkelig er opptatt av innvandring finner du gjerne på litt obskure, meningsbærende blogger som resett, document, gates of vienna etc.

• Liker 4
Skrevet
Drizzt skrev (7 timer siden):

Jeg er redd for at dørene igjen åpnes på vidt gap og utgiftene som følger må dekkes av alle med middel og høy lønn gjennom enda større skatter og avgifter. Mindre å rute med for folk flest med andre ord. Det er bare å ''glede'' seg til. 

"igjen"? Tror egentlig ikke forskjellen har vært særlig stor...

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (7 timer siden):

Jo. Hvis vi får rødgrønn regjering i høst, blir det liberalisering av innvandringen og den blir enda mindre bærekraftig enn i dag. Nå har det vært naturlig nedgang på grunn av covid-19, men det er lurt å ha en plan til tiden etter pandemien, slik danskene nå gjør. 

Mindre å rutte med for folk flest?? Det blir nok ikke mindre å rutte med for alle i den forstand. Om de rødgrønne kommer til makta så blir midlene fordelt på en bedre og mer rettferdig måte, selv om det for mange ikke kan virke sånn. I åtte år har vi som er de svake i samfunnet fått kjenne på jernhender som dytter oss enda lengre ned ved å ta fra oss goder til fordel for de som er de rikeste. Alle må ha råd til å leve, og det som har vært av velferdspolitikk de siste åtte årene er ikke akkurat noe svake i samfunnet kan skryte av. Vi blir dyttet nedover stigen. Mange lever med usynlige skader eller sykdommer, og klarer ikke jobbe. Da blir det å føle seg kasta over bord veldig tungt. 

• Liker 3
Skrevet
sicario skrev (37 minutter siden):

Fordi veldig mange rundt i Norge ikke bryr seg nevneverdig om den heller ubetydelige innvandringen vi har til landet.

Det bor over 1M innvandrere i dette landet, ca. 500K fra Afrika og Midtøsten. Det er ikke ubetydelige tall.

• Liker 9
Gjest Villfisker
Skrevet

Denne gangen syns jeg det blir vanskelig. Syns det er noen som har bra ting med seg, men så vil de samarbeide med andre som ødelegger andre saker igjen. Sånn er det alltid. Uansett håper jeg folk flest har såpass vett, at mdg aldri kommer i regjering. De er så enveiskjørte i miljøbobla si, at de er blinde for alt annet. Det er i hvert fall min mening.

innvandring tror jeg vi må slite med uansett hvem som sitter i regjering. Vanskelig å vite hvordan vi skal håndtere alle som har kommet allerede, på en god måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...