AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Jeg tok ut spiralen i august, begynte da på p-ring. Etter dette har jeg gradvis gått opp i vekt, 8kg! Jeg går regelmessig tur og spiser normalt. noen som har opplevd slik? Begynne bli desperat! Redd jeg må bytte hele klesskapet om det ikke stopper! Anonymkode: 28b04...6ef
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Ja, det er relativt vanlig. La på meg 10 kg da jeg begynte på pillen. Anonymkode: 79008...7ff
starken Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Sikker på at du har spist helt normalt og vært i like mye aktivitet som før? Selve prevensjonen gjør ikke at du går opp i vekt, men prevensjonen kan påvirke matlyst og søtsug.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 Myte #1: Jeg legger på meg av p-piller Det kan kanskje være fristende å skylde på p-pillene når kiloene kommer snikende. Studier viser at moderne p-piller kan gi vektøkning, men ofte svært beskjeden. For det meste skyldes de ekstra kiloene opphopning av væske i kroppen. https://www.apotek1.no/sex-og-prevensjon/myter-om-p-piller Det samme gjelder selvfølgelig for p-ring Anonymkode: 1b058...118 1
Djungelvrål Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Kroppen tror den er gravid så det er ikke så rart om matlysten øker litt, veldig vanlig bivirkning.
powerpuffen Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 Nå har jeg prøvd mye forskjellig og har endt opp med å slutte helt på hormoner. Jeg har ikke gått ned i vekt igjen (enda), så jeg kan iallfall ikke skylde på hormonpreparater Det er nok som de andre sier; matlysten øker.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #7 Skrevet 4. mai 2021 Jeg gikk opp fire kilo vannvekt av p-pillen. Tisset ut fire kilo hver pauseuke. Var også helt umulig å slutte å småspise, så gikk opp et par kilo fett også. Sluttet helt, og var lettere å slutte med småspising da, med unntak av noen dager i måneden. Anonymkode: 3c8fd...e5b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #8 Skrevet 4. mai 2021 Jeg tok p-stav i 2017, gikk opp 20 kg iløpet av to år. Jeg trente som vanlig og telte kalorier (noe jeg startet med før jeg startet å gå opp i vekt), så vet at jeg ikke endret betydelig på verken mattinntak eller aktivitetsnivå. Jeg dro derfor mye til legen for å prøve å finne ut hvorfor jeg gikk sånn opp i vekt. Jeg skulle inn på en oppfølgning, og siden min fastlege var syk fikk jeg en annen lege. Hun foreslo med en gang t det kunne være p-staven. Nei sa jeg, det er jo bevist at den ikke gjør at en legger på seg. Men hun snakket om flere jenter/damer hun hadde fått inn som slet med det samme. Så jeg bestemte meg for å ta ut p-staven. Og uten å engang prøve gikk jeg raskt ned i vekt, og veier nå det samme som jeg gjorde i 2017. Så vektoppgang ved prevensjon skal visstnok være en myte, men jeg er 98% sikker på at det var årsaken for meg! Anonymkode: cabf8...818
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå