Gå til innhold

Hvem går på Bingo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk er at det er navere, uføre og pensjonister som går på bingo. Ja, også en og annen enslig mor. 

Anonymkode: c8267...281

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest laPistola

Jeg gikk en del på bingo når jeg var i 20 og begynnelsen av 30 årene. Vi var en vennegjeng, ingen navere, uføre, pensjonister eller enslige mødre. Møttes etter jobb og spilte litt bingo, tok en kaffe og skravla imellom spillene. Var egentlig da folk begynte og få barn at vi sluttet, da var det ikke så mye tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføre. Pensjonister. 

Anonymkode: 4c802...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uføre. Pensjonister. 

Anonymkode: 4c802...557

Kanskje ikke så rart at de gruppene klager over at de får for lite penger hvis de bruker massevis på bingo. 

Anonymkode: c8267...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (25 minutter siden):

Jeg gikk en del på bingo når jeg var i 20 og begynnelsen av 30 årene. Vi var en vennegjeng, ingen navere, uføre, pensjonister eller enslige mødre. Møttes etter jobb og spilte litt bingo, tok en kaffe og skravla imellom spillene. Var egentlig da folk begynte og få barn at vi sluttet, da var det ikke så mye tid. 

Interessant. Hva slags andre folk var der? Og hva slags folk var din vennegjeng, hvis det er greit å spørre om?

Anonymkode: 3490a...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Interessant. Hva slags andre folk var der? Og hva slags folk var din vennegjeng, hvis det er greit å spørre om?

Anonymkode: 3490a...efb

Hva slags folk? Ulike folk. Jeg pratet jo ikke med alle som var der, men en mix av folk. Min vennegjeng der  var stort sett folk jeg kjente fra ungdomsskolen, bingoen lå der vi var vokst opp, så den var møtestedet i hverdagen og lokalpuben i helgene. Ellers ulike, ulike interesser, jobber, klesstiler osv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GulSol

Bingohaller har ofte et sosialt og inkluderende miljø, et bingospill koster 5-20 kroner og varer i 10-20 minutter med gevinster fra noen hundre til flere titusener. 
Pensjonister er ofte å se igjen, samt ja - uføre. Mennesker med litt mye tid til overs i hverdagen. Unge voksne og godt voksne heller mer mot elektronisk bingospill, men synes det ofte er gøy med et papirspill innimellom. 
Selv er jeg i tjueårene, synes bingo er kjempemorsomt. Jeg begynte å gå på bingo når jeg var rundt 18 år, fordi det var en plass jeg (fælt å si det) kunne røyke innendørs og samtidig være underholdt! 
Nå er jo det ikke lengre lov å røyke inne i bingohaller, jeg har også sluttet å røyke, men jeg drar innom allikevel hvis jeg har en ledig time. I tillegg til å kunne være sosiale, har disse stedene en rolig atmosfære og jeg kobler virkelig av når jeg sitter der og fokuserer på tusjen og tallene en halvtimes tid. :) 

Nå fikk jeg jammen lyst en tur på bingo. 

Endret av GulSol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kanskje ikke så rart at de gruppene klager over at de får for lite penger hvis de bruker massevis på bingo. 

Anonymkode: c8267...281

Det trenger ikke og være dyrt. Spørs hvordan en spiller. De som tror de skal vinne stort og satser mer enn de har råd til , kommer i en ond sirkel. De ( som jeg ) som spiller med liten bong , og tenker at jeg betaler for underholdning ( billigere enn feks kino, cafe) bør det ikke være et problem for selv om en er pensjonist. Sikkert fin måte og komme seg litt ut, og møte og spille med venner . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulSol skrev (Akkurat nå):

Bingohaller har ofte et sosialt og inkluderende miljø, et bingospill koster 5-20 kroner og varer i 10-20 minutter med gevinster fra noen hundre til flere titusener. 
Pensjonister er ofte å se igjen, samt ja - uføre. Mennesker med litt mye tid til overs i hverdagen. Unge voksne og godt voksne heller mer mot elektronisk bingospill, men synes det ofte er gøy med et papirspill innimellom. 
Selv er jeg i tjueårene, synes bingo er kjempemorsomt. Jeg begynte å gå på bingo når jeg var rundt år, fordi det var en plass jeg (fælt å si det) kunne røyke innendørs og samtidig være underholdt! 
Nå er jo det ikke lengre lov å røyke inne i bingohaller, jeg har også sluttet å røyke, men jeg drar innom allikevel hvis jeg har en ledig time. I tillegg til å kunne være sosiale, har disse stedene en rolig atmosfære og jeg kobler virkelig av når jeg sitter der og fokuserer på tusjen og tallene en halvtimes tid. :) 

Nå fikk jeg jammen lyst en tur på bingo. 

Sosialt? Jeg husker jeg var med ei venninne for mange år siden, å hvis noen laget en lyd, så ble det hysjet rundt om av mange. Syntes ikke det var hverken sosialt eller moro. 

Anonymkode: c8267...281

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sosialt? Jeg husker jeg var med ei venninne for mange år siden, å hvis noen laget en lyd, så ble det hysjet rundt om av mange. Syntes ikke det var hverken sosialt eller moro. 

Anonymkode: c8267...281

Sosialt i mellom spillene selvfølgelig. Man kan ikke forstyrre folk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyminist skrev (7 timer siden):

Hva slags folk? Ulike folk. Jeg pratet jo ikke med alle som var der, men en mix av folk. Min vennegjeng der  var stort sett folk jeg kjente fra ungdomsskolen, bingoen lå der vi var vokst opp, så den var møtestedet i hverdagen og lokalpuben i helgene. Ellers ulike, ulike interesser, jobber, klesstiler osv.  

Var det på bygda? 

Anonymkode: dbfc7...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Var det på bygda? 

Anonymkode: dbfc7...86b

Oslo .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Var det på bygda? 

Anonymkode: dbfc7...86b

I Oslo, ikke i sentrum, men på senteret der vi vokste opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Var det på bygda? 

Anonymkode: dbfc7...86b

Har også vært på nattbingo på strømmen  et par fredager, det var stort sett ungdom/ unge voksne mennesker .hvorvidt de hadde barn og barnevakt eller trygdet aner jeg ikke. Vært på bingo på nattklubb i alicante, det var det samme. Aldri vært på bingo på bygda i Norge .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sosialt? Jeg husker jeg var med ei venninne for mange år siden, å hvis noen laget en lyd, så ble det hysjet rundt om av mange. Syntes ikke det var hverken sosialt eller moro. 

Anonymkode: c8267...281

Skravler mellom spillene da. Og drikker kaffe og kanskje en kake. Hviske i spillet går greit, men kan jo ikke snakke høyt under en runde så folk ikke får med seg om noen har bingo feks . Synes det er sosialt og morsomt jeg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mest de over 40.

Anonymkode: 2cb90...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var med på musikkbingo på kveldstid for en tid tilbake. Det var utrolig kult og jeg gå det blir flere anledninger 😅

(Jeg er i full jobb og har familie, ja) 

Anonymkode: 9a41a...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en del på bingo i starten av 20 årene, var mest for gøy med venner. Av og til var det superspill med ekstra høye gevinster eller nattbingo.

mye navere og pensjonister ja, men også en del typ offshore arbeidere.

sosialt mellom spillene som nevnt, og egentlig koselig.

Ett spill er ganske billing, var iallefall det da. Ikke noe som knuser budsjettet 

Anonymkode: 902f5...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bygda: pensjonister og personer med lavtlønnende jobber. Bingo er jo koselig da, moren min tok meg mye med da jeg var liten :) 

Anonymkode: 25199...f4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...