Gå til innhold

Sjukt betatt av psykolog.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat begynt på DPS. M28. Psykologen er rundt samme alder og så sykt fin. I tillegg er hun så varm og omtenksom. Hun skjønner meg på ordentlig. Første gang det har skjedd meg. Jeg klarer ikke å konsentrere meg i timene, har bare masse upassende tanker. Burde jeg si noe til henne?

Anonymkode: 9b8c6...e89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre enn meg?

AnonymBruker
Skrevet

Er visstnok ikke så uvanlig. Si det. Ikke noe å være flau over.

Anonymkode: 538c6...4e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er visstnok ikke så uvanlig. Si det. Ikke noe å være flau over.

Anonymkode: 538c6...4e3

Er det ikke bedre å late som ingenting, eller bytte?

AnonymBruker
Skrevet

Si hva du vil. En psykolog har hørt det før og skal oppføre seg profesjonelt i forhold til det.

Anonymkode: 4d3ac...722

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene om det. Jeg får ikke med meg en kvart del av det han sier fordi jeg sitter i helt andre tanker. Tenker på hvordan han kunne tatt meg her og der.

Og nei, du burde ikke si noe om det til henne.

Kvinne 23

Anonymkode: d5e87...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke alene 😉 Betatt her og, men av fysio 😌 Ville ikke sagt noe, men kan jo være det merkes mellom dere likevel?😉

Anonymkode: 68260...3e3

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg forsnakker meg ofte, så tror nok shrinken er klar over det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her. Jeg forsnakker meg ofte, så tror nok shrinken er klar over det.

Hva er det du sier når du forsnakker deg?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det du sier når du forsnakker deg?

Tror hun får det med seg. Vært noen Freudian slips her og der. Pinlig, ass. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare si det som det er, kanskje best at du får byttet psykolog?

Anonymkode: 88d43...3c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig. Anbefaler å ta det opp, hvis ikke er det begrenset hva du får ut av terapien.

Anonymkode: 21899...82d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk spørsmål av min behandler tidlig i forløpet: «er du forelsket i meg?» Haha, NEI!!! Kjekk fyr altså, men hallo- han er psykologen «min»... så, nei takk! 

Anonymkode: 5fd71...af7

Skrevet

Jeg ble svært knyttet til min behandler jeg hadde gjennom syv måneder innleggelse. Han ble for øvrig knyttet til meg og, og dette snakket vi om. Jeg hadde aldri lyst til at det skulle skje noe romantisk eller seksuelt mellom oss da, men jeg ble veldig avhengig av han og glad i han. Det var greit å kunne snakke med han om det. Det ble jo egentlig en litt feil relasjon da. Jeg knuste fullstendig da relasjonen måtte ta slutt. 

Men poenget er bare at det er ikke uvanlig å få en form for følelser for terapeuten sin. Det er noe de har om på studiet sitt. Noen pasienter, slik som meg, har det med å bli avhengig av folk som en del av sin problematikk. Jeg er avhengig av min nåværende behandler også, men hun er kvinne så det blir litt annerledes. Får ikke sommerfugler i magen når vi prater sammen liksom. 😛 Men hun er et ankerpunkt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme greie med min behandler. Redd for at han tester meg noen ganger bare for å se om jeg kanskje synes han er litt fin😅

Anonymkode: bad51...96c

Skrevet

Det er helt normalt og kalles transference. Behandlere vet om dette, og det beste du kan gjøre er å ta det opp. Det er nyttig for behandlingen din, både å adressere det som fenomen, og for at du skal få mest ut av timene dine. Dette har de vært ute for før og vil garantert håndtere med omhu og profesjonalitet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Trolltunga said:

Det er helt normalt og kalles transference. Behandlere vet om dette, og det beste du kan gjøre er å ta det opp. Det er nyttig for behandlingen din, både å adressere det som fenomen, og for at du skal få mest ut av timene dine. Dette har de vært ute for før og vil garantert håndtere med omhu og profesjonalitet. 

Overføring av hva da? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overføring av hva da? TS

Overføring av behov eller ønsker man har - feks det å bli sett, hørt og akseptert, noe mange som går i terapi har mangel på. Og man tillegger terapeuten egenskaper ut fra hvordan hen er mot deg. Da jeg tok psyk-studie måtte vi ha egenbehandling og jeg ble veldig betatt av terapeuten jeg hadde da. Jeg tok det opp, og vi fikk en veldig fin samtale rundt det. Også det at jeg fant ham fysisk tiltrekkende. Vi kom oss gjennom det og brukte det i terapirommet. 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig at en faller for en behandler. Vi mennesker liker folk som lytter til oss.

For å si det slik. Da jeg var rundt 16-17 år og var på fest for første gang så visste jeg ikke helt hvordan spillereglene var. Så jeg satt i sofaen og nippet av glasset mitt og hørte på hele oppveksten til han som satt ved siden meg.

Tror ikke han stilte meg ett eneste spørsmål, ikke sa jeg noe heller. Men han ente opp med å bli sykt betatt av meg. Han hadde aldri møtt på så ei bra dame sa han (følte meg som tause Birgitte😁). Men slik er vi, vi liker dem som lytter til oss, og dem som vi oppfatter som virkelig forstår oss.

Så bare spør deg selv ts om du liker henne fordi hun lytter til deg og forstår deg? Eller er det noe mer?

Anonymkode: 67470...33e

AnonymBruker
Skrevet

Man liker ikke alle psykologer like godt, hvofor ?

Anonymkode: 88d43...3c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...