Gå til innhold

Har du erfaring med vektdyne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med søvnen.

Jeg bruker lang tid på å sovne. Så våkner jeg gjerne midt på natten, og blir liggende våken et par timer før jeg klarer å sovne igjen. Uansett hvor lite jeg har sovet, så våkner jeg før klokka 06. Jeg har en treningsklokke som måler søvn, og den viser at jeg som regel bare sover 4-5 timer.

Har noen av dere erfaring med vektdyner? Virker de? I så fall, hvilken er best? Og hvilken vekt skal man velge? Jeg er kvinne og 60 kg. 

Jeg kan legge til at jeg ikke bruker sovetabletter pga jeg har en autoimmun leversykdom.

Anonymkode: c3a3f...d4e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker også å vite dette! Høres sykt deilig ut med vektdyne! Men d e mange typer å velge mellom! Følger denne

Anonymkode: f533f...06f

AnonymBruker
Skrevet

Flere deler erfaringer her:

Anonymkode: 4adf5...426

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Flere deler erfaringer her:

Anonymkode: 4adf5...426

Takk for tipset!

Skrevet (endret)

Har lest gjennom den andre tråden, og syntes eeegentlig ikke det var så mange gode svar der. Vil derfor gi deg min erfaring også 😊

Fikk vektdyne til jul, 7 kg/ca 10% av kroppsvekten min. Jeg slet veldig med å sovne inn. Uansett hvor trøtt og sliten jeg var kunne jeg bruke flere timer på å sovne, og sove dårlig. I tillegg til noen andre søvnforstyrrelser. Tok ingen medikamenter som forårsaket dette, eller noe for å hjelpe å sove. 

Men nå sovner jeg som et barn!! Mannen har nesten klaget på det, fordi vi kan legge oss, småsnakke litt, og vips så sover jeg tungt 😅 Tror faktisk bare det har vært to tilfeller siden jeg at jeg har blitt liggende litt. 

Jeg fikk fra Clas Ohlson, og valgte en som het økologisk bomull eller noe i den duren, fordi jeg opplever alt av syntet som kaldt og klamt. Dynen er tynn, og jeg er kaldt, men med pledd og den vanlige dynen oppå er jeg varm og god. Tynn vektdyne er jo også bra til sommeren da. Gruer meg nesten til jeg skal et sted å sove uten dynen min nå, heldigvis for Covid og ingen reiser 😜

Lagt til: Glemte å si at de andre søvnforstyrrelser mine er dog som før, men jeg er likevel mer uthvilt fordi jeg faktisk sovner på kvelden 😊

Endret av Teyla
Lagt til siste avsnitt
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Teyla skrev (34 minutter siden):

Har lest gjennom den andre tråden, og syntes eeegentlig ikke det var så mange gode svar der. Vil derfor gi deg min erfaring også 😊

Fikk vektdyne til jul, 7 kg/ca 10% av kroppsvekten min. Jeg slet veldig med å sovne inn. Uansett hvor trøtt og sliten jeg var kunne jeg bruke flere timer på å sovne, og sove dårlig. I tillegg til noen andre søvnforstyrrelser. Tok ingen medikamenter som forårsaket dette, eller noe for å hjelpe å sove. 

Men nå sovner jeg som et barn!! Mannen har nesten klaget på det, fordi vi kan legge oss, småsnakke litt, og vips så sover jeg tungt 😅 Tror faktisk bare det har vært to tilfeller siden jeg at jeg har blitt liggende litt. 

Jeg fikk fra Clas Ohlson, og valgte en som het økologisk bomull eller noe i den duren, fordi jeg opplever alt av syntet som kaldt og klamt. Dynen er tynn, og jeg er kaldt, men med pledd og den vanlige dynen oppå er jeg varm og god. Tynn vektdyne er jo også bra til sommeren da. Gruer meg nesten til jeg skal et sted å sove uten dynen min nå, heldigvis for Covid og ingen reiser 😜

Lagt til: Glemte å si at de andre søvnforstyrrelser mine er dog som før, men jeg er likevel mer uthvilt fordi jeg faktisk sovner på kvelden 😊

Tusen takk for svar! Hvor tung er du?

Skrevet

Jeg kjøpte vektdyne tilsvarende 10-15% av vekta mi (ihht. produsentens anbefaling). Sov VELDIG godt. 10/10 søvnmessig. Men på grunn av den tunge dyna klarte jeg ikke bevege meg i søvne, og lå derfor i samme liggestilling 7-8 timer i strekk. Endte med fire-fem besøk hos fysiotreapaut for å fikse nakken som etter tre netter var så vond at jeg ikke klarte bevege den.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...