AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #1 Skrevet 4. mai 2021 Noen andre med Asperger som sliter veldig med munnbind? Jeg klarer ikke bruke noe tettsittende på kroppen, til og med undertøy må være for stort og løst. Påbud om munnbind førte til at jeg isolerte meg enda mer hjemme og reduserte butikkhandling til kanskje 2 ganger i måneden. Jeg får ikke puste, får nesten panikk, blir sint, desorientert og helt «borte». I tillegg har jeg hatt korona og sliter litt med å bli fortere andpusten enn før, noe jeg fort blir med maske. Har fått legeerklæring på å slippe, men leser her inne hele tiden at det bare er «å ta seg sammen og bruke maske». Føler det henger sammen med Asperger, men usikker, så lurte på om andre med samme diagnose har problemer? Anonymkode: 259cd...e2b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #2 Skrevet 4. mai 2021 Nei jeg har ikke problemer med munnbind, men har derimot problemer med andre tettsittende ting som f. Eks så går jeg kun i joggebukse (aldri jeans) og jeg klarer heller ikke bruke bh. Anonymkode: 882f7...5f8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Jeg har asperger og ikke problemer med munnbind. Jeg elsker munnbind siden jeg da kan "Gjemme" meg mer bort og folk ikke får sett hele ansiktet mitt. Anonymkode: f677a...6b9 3
Purple_Pixiedust Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 (endret) Har ikke det problemet nei. Jeg har egentlig alltid hatet å ha på munnbind, fordi jeg takler ikke å få den varme pusten min slått opp mot nesen. Skikkelig ubehagelig, men jeg har vent meg litt mer til det. Jeg liker ikke å ha på klær som strammer, feks dongeribukse, men jeg bruker det når situasjonen skulle tilsi at jeg må gå i noe mer ordentlig. Ellers går jeg kun i treningstights. Strammer ingen plasser. Var mye mer sensitiv for tekstiler og slikt da jeg var barn. Jeg liker forresten også det med å kunne gjemme seg bak munnbindet. Endret 4. mai 2021 av Purple_Pixiedust
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2021 #5 Skrevet 4. mai 2021 Nei. Jeg har problemer med tøymunnbind, men ikke kirurgiske munnbind. Anonymkode: e190c...7be
Purple_Pixiedust Skrevet 4. mai 2021 #6 Skrevet 4. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei. Jeg har problemer med tøymunnbind, men ikke kirurgiske munnbind. Anonymkode: e190c...7be Ja de i tøy takler ikke jeg heller, men kan ikke se at det har noe med Asperger-diagnosen å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #7 Skrevet 5. mai 2021 Må Asperger få skylden for alt? Liker ikke munnbind: asperger. Liker munnbind: asperger Jeg har as og munnbind er egentlig det jeg kommer til å savne med pandemien. Elsker når jeg kan gå med munnbind som dekker halva ansiktet og enda bedre når du går med solbriller. Dette er ikke fordi jeg skal se på folk men fordi jeg slipper å føle at de ser på meg. Jeg liker ikke at folk ser på munnen min og jeg er alltid redd for at at jeg gjør grimaser når jeg sitter i egne tanker og jeg er redd for at jeg skal ha sånn spytt greie når jeg snakker. Er også redd for dårlig ånde. Pusser tenner morgen og kveld og passer alltid på å spise eller drikke noe så jeg ikke skal få slik ånde, men er likevel redd for at andre kjenner ting jeg selv ikke kjenner. Anonymkode: b7fc7...d42 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #8 Skrevet 5. mai 2021 Jeg klarer heller ikke tettsittende klær, munnbind går greit i korte perioder. Jeg har ikke asperger... Anonymkode: 584cc...c05
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Sønnen min har Asperger, og han har ingen problemer med munnbind. Men han bruker kun joggebukser, og alle klærne må være så myke som mulig. Anonymkode: 483ac...0e9 1
Purple_Pixiedust Skrevet 5. mai 2021 #10 Skrevet 5. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må Asperger få skylden for alt? Liker ikke munnbind: asperger. Liker munnbind: asperger Jeg har as og munnbind er egentlig det jeg kommer til å savne med pandemien. Elsker når jeg kan gå med munnbind som dekker halva ansiktet og enda bedre når du går med solbriller. Dette er ikke fordi jeg skal se på folk men fordi jeg slipper å føle at de ser på meg. Jeg liker ikke at folk ser på munnen min og jeg er alltid redd for at at jeg gjør grimaser når jeg sitter i egne tanker og jeg er redd for at jeg skal ha sånn spytt greie når jeg snakker. Er også redd for dårlig ånde. Pusser tenner morgen og kveld og passer alltid på å spise eller drikke noe så jeg ikke skal få slik ånde, men er likevel redd for at andre kjenner ting jeg selv ikke kjenner. Anonymkode: b7fc7...d42 Dette er jeg enig i. Bare fordi man har Asperger så er ikke ALT som er litt kjipt/ubehagelig osv på grunn av Asperger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå