AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #61 Skrevet 5. juni 2021 Fru Uperfekt skrev (På 4.5.2021 den 11.46): Fornærmet meg ikke, men jo er sårt at en automatisk antar når en er gjengiftet. Har ikke katolikker lov å gifte seg med en ikke-katolikk når de er blitt skilt? Anonymkode: 20703...271
Rotemor Skrevet 5. juni 2021 #62 Skrevet 5. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Morsomt at jeg ikke er utdannet... Les deg opp på kaosteori og det kosmologiske Gudsbevis. Det kan være nyttig og interessant lesning for deg. Ellers ønsker jeg å presisere at jeg ikke fornekter vitenskapen slik du antyder. Jeg sier bare at forut for vitenskapen må det være en første årsak. Denne første årsaken er Gud. Gud satte universet igang og holder det oppe. Vitenskapen strømmer deretter utfra Gud. Hvorfor kan ikke dette være kompatibelt? Kosmologisk gudsbevis. Jeg dauer😂 2
Den Sagnomsuste Skrevet 5. juni 2021 #63 Skrevet 5. juni 2021 Rotemor skrev (1 time siden): Kosmologisk gudsbevis. Jeg dauer😂 Ok. Les Se og Hør da vet du litteratur etter evne 👍 1
Rotemor Skrevet 5. juni 2021 #64 Skrevet 5. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (1 time siden): Ok. Les Se og Hør da vet du litteratur etter evne 👍 Hilsen en som tror på en hellig ånd! Ps: All litteratur er skrevet av mennesker. 1
Fru Uperfekt Skrevet 5. juni 2021 #65 Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke katolikker lov å gifte seg med en ikke-katolikk når de er blitt skilt? Anonymkode: 20703...271 Jo vi kan gifte oss med ikke katolikker, skilte eller ei men vi kan ikke selv gifte oss opp igjen uten å få et evt ekteskap annullert av kirken (sånn rent formelt)
Teethgrinding Skrevet 6. juni 2021 #66 Skrevet 6. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (På 5.6.2021 den 11.59): Morsomt at jeg ikke er utdannet... Les deg opp på kaosteori og det kosmologiske Gudsbevis. Det kan være nyttig og interessant lesning for deg. Ellers ønsker jeg å presisere at jeg ikke fornekter vitenskapen slik du antyder. Jeg sier bare at forut for vitenskapen må det være en første årsak. Denne første årsaken er Gud. Gud satte universet igang og holder det oppe. Vitenskapen strømmer deretter utfra Gud. Hvorfor kan ikke dette være kompatibelt? Rotemor skrev (På 5.6.2021 den 13.44): Kosmologisk gudsbevis. Jeg dauer😂 Ha ha, OMG. 😂 Det kosmologiske gudsbevis. Ja, der tok du oss Den Sagnomsuste. Virkelig. 🤣 Jeg tror jeg ler meg ihjel. 1
Teethgrinding Skrevet 7. juni 2021 #67 Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 2.46): Å slenge ut at du har master i filosofi er bare flaut. Innleggene dine i denne tråden er pinlige og vitner om at du absolutt ikke er den mest reflektere eller den skarpeste kniven i skuffen. Å ramse opp utdanningen sin er meningsløst, det tilfører ingenting i denne «debatten» og innleggene dine taler for seg selv. Har du studert på et universitetet er det meget rart at du har et så sort/hvitt syn på religiøse. Anonymkode: 4cc88...265 Fordi du, som garantert aldri har satt dine føtter på et universitet, er en perfekt dommer av hva som er et reflektert innlegg eller ei? Ha ha. For øvrig sa jeg at jeg hadde studiepoeng i filosofi som ledd av en mastergrad - noe de fleste med MA har da det er grunnfag. Busted? 🤣 Gå og legg deg. The big boys are talking. 1
Den Sagnomsuste Skrevet 7. juni 2021 #68 Skrevet 7. juni 2021 Denne tråden er for banal for min smak. Kos dere med den ureflekterte samtalen deres.
Gjest Kristenmann Skrevet 7. juni 2021 #69 Skrevet 7. juni 2021 Denne tråden har gått «off topic» for lenge siden...😂😂😂
Teethgrinding Skrevet 7. juni 2021 #70 Skrevet 7. juni 2021 Kristenmann skrev (5 timer siden): Denne tråden har gått «off topic» for lenge siden...😂😂😂 Det er det som er noe av problemet ditt. Du tror du kan isolere ditt livssyn til en avgrenset boks der du har full kontroll. Faktum er at ens grunnleggende verdenssyn og medfølgende verdier blør inn i alle deler av livet. Noen prøver å fortelle deg at dette kan være problematisk når du skal forholde deg til et rasjonelt vesen (en ateist), og da lukker du øyene - antakeligvis som du lukker øynene for virkeligheten for øvrig. Du kan fortsette å late som om det ikke er et problem, men det er det.
Antiviruset Skrevet 7. juni 2021 #71 Skrevet 7. juni 2021 Kristenmann skrev (På 4.5.2021 den 2.10): Som singel kristen mann ønsker jeg meg ny kjæreste og jeg kunne godt tenke meg at hun var kristen også. Lurer bare på hvor man finner slike damer? Jeg syns det er vanskelig. Er i slutten av 40-åra og selv om det er mange single kristne damer der ute, så virker det nærmest umulig. Vanskelig å finne ei i kirken og enda vanskeligere på nettdating. Bor på Romerike utenfor Oslo. Her er det jo mange mennesker, så det burde jo være mulig. Er ikke interessert i de som er fanatiske og overåndelige. Det blir for slitsomt, men ei med kristne grunnverdier i livet og/eller en jordnær og raus kristen tro, hadde vært ønskelig. Men, det er kanskje lettere å finne ei som ikke er kristen? Ja det er lettere å finne en som er ikke kristen, men du som kristen som tar din tro på alvor hva skal dere prate om? Felles verdier som kristen tro er er viktig! Om jeg var deg hadde jeg satt det som en viktig faktor. Det er nok av kvinner som er troende. Du må sortere disse ut på datingapper. Kristendate. no er et veldig godt sted og begynne. Koster veldig lite, men utvalget er ikke stort. Derfor kan det ta litt tid, men et sted jeg hadde satt opp som et prioritert område. Der kan du finne alt fra kristne som er veldig konservative, til kristne som har grunnverdiene inne. Ikke fokuser på hva som er "lettere", men på hvem du kan passe sammen med. 1
Antiviruset Skrevet 7. juni 2021 #72 Skrevet 7. juni 2021 Den Sagnsomsuste skrev (11 timer siden): Denne tråden er for banal for min smak. Kos dere med den ureflekterte samtalen deres. Trangsynt er hva du er, banalt er faktisk du selv som er. Som ikke klarer av å diskutere kristen tro og hva kristne faktisk ønsker og ser etter. Ta den tonen som du gjør her sier alt om deg, du vil fremstå som "tolerant" men er direkte intolerant. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #73 Skrevet 7. juni 2021 DHG skrev (20 timer siden): Fordi du, som garantert aldri har satt dine føtter på et universitet, er en perfekt dommer av hva som er et reflektert innlegg eller ei? Ha ha. For øvrig sa jeg at jeg hadde studiepoeng i filosofi som ledd av en mastergrad - noe de fleste med MA har da det er grunnfag. Busted? 🤣 Gå og legg deg. The big boys are talking. Hva jeg har studert er irrelevant, det er ikke et argument. Du nevnte at du har en haug med studiepoeng i filosofi, men det du mente var at du hadde tatt exphil og exfac? 😆 Så «høyt» utdannet men argumenterer på samme måte og er på samme nivå på refleksjonsbiten som kommentatorene i kommentarfeltene på VG? Du er flau, og samtidig hevder du at du forsvarer logikk og fornuft?🙄 For ordens skyld, er ikke religiøs, men sånne som deg gir alle oss ateister et dårlig rykte, vi er ikke alle like korttenkte. Anonymkode: 4cc88...265 2
Teethgrinding Skrevet 8. juni 2021 #74 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva jeg har studert er irrelevant, det er ikke et argument. Du nevnte at du har en haug med studiepoeng i filosofi, men det du mente var at du hadde tatt exphil og exfac? 😆 Så «høyt» utdannet men argumenterer på samme måte og er på samme nivå på refleksjonsbiten som kommentatorene i kommentarfeltene på VG? Du er flau, og samtidig hevder du at du forsvarer logikk og fornuft?🙄 For ordens skyld, er ikke religiøs, men sånne som deg gir alle oss ateister et dårlig rykte, vi er ikke alle like korttenkte. Anonymkode: 4cc88...265 Kremt, jeg sa ingenting om at jeg ikke har flere studiepoeng i filosofi enn ex.phil/fac. Den konklusjonen dro du selv ut av hatten. Du er selv ganske flau som sitter der bak tastaturet ditt og skal være andrehåndskrenket social warrior. Siden du er så brilliant ateist på vegne av ateister kan du jo begynne med å si nøyaktig hvilke argumenter du mener er 1) ulogiske og ufornuftige, og 2) korttenkte - siden du mener mine innlegg er begge deler. Det vil jeg anta at du ikke klarer. Å være presis er din akilleshæl fordi du føler deg krenket, men ikke fordi argumentene mine er for dårlige. Får du til det skal du ha min respekt. Får du ikke til det sementerer du deg selv som korttenkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå