Gå til innhold

Sensetiv pga traumer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man er blitt sensetiv pga traumer og traumene handlet om at du den gang reagerte riktig, men den som skadet deg sa at du er bare alt for sensetiv, når du ikke var det, du reagerte naturlig. Men hva med at du faktisk blir sensetiv senere pga misshandlingen og det at du nå har blitt en sensetiv person gjør at du skammer deg over å være sensetiv, for nå har misshandleren rett, du er sensetiv i dag. Den skammen av å faktisk ha blitt en sensetiv person, og nå sier alle det til deg, akkurat som misshandleren, og nå føles det som om alle er den misshandleren. Slik har jeg det nå. Psykologen sier jeg er sensetiv også pga traumene jeg har hatt. Jeg hater meg selv, stygge dumme sensetive sau, det er meg, stygge dumme ekkle meg.😞😞😞 

Anonymkode: ade85...0e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke «stygg dum ekkel», kjære ts. Slike opplevelser er jo veldig vonde og din reaksjon er helt normal. Det er ikke feil å være sensitiv, det er ikke feil å være fortvilet. 

Anonymkode: b7a93...5c2

Skrevet

Å være sensitiv er kroppen din sin måte å respondere og beskytte deg på. Det er selvfølgelig utrolig slitsomt, men det er ikke din feil og over tid er det også noe du forhåpentligvis kan bearbeide slik at du ikke reagerer like kraftig.

Du er sterk. Du kom deg gjennom traumatiske opplevelser og du har søkt hjelp for å bearbeide det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...