AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Er det vanlig å gråte hos psykologen, burde jeg føle meg dum og flau? Og tenker psykologen at de som gråter klarer å utrykke eller få ut følelsene sine, de er friske og trenger bare å "ta seg litt sammen", fordi at de som ikke klarer å gråte, det er dem som trenger mest hjelp. De som gråter de trenger ikke hjelp? Anonymkode: 718c1...261
Gjest Jaconandersen Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Ingen grunn til å føle skam over å gråte hos psykolog. Er vel heller noe de forventer første time enn ikke, tror jeg. Liksom da en endelig får hjelp og ting renner ut. Både av problemer og av saltvann
skreppamedleppa Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Det er en grunn til at det står en klinex boks på bordet hos samtlige psykolog kontor😉 Ingenting å tenke på en gang. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Det er helt normalt å gråte hos psykolog. Jeg har gjort det flere ganger når vi jobbet gjennom veldig tunge ting fra fortiden min. Anonymkode: fa3ea...dca 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 Nei, du burde selvfølgelig ikke føle deg dum og flau! Anonymkode: 1c117...0a3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #6 Skrevet 3. mai 2021 Men tenker de at de som gråter ikke trenger så mye hjelp som de som ikke klarer å gråte? Anonymkode: 718c1...261
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #7 Skrevet 3. mai 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men tenker de at de som gråter ikke trenger så mye hjelp som de som ikke klarer å gråte? Anonymkode: 718c1...261 Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 1c117...0a3 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 3. mai 2021 #8 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men tenker de at de som gråter ikke trenger så mye hjelp som de som ikke klarer å gråte? Anonymkode: 718c1...261 Nei.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #9 Skrevet 3. mai 2021 Jeg er psykolog, og nei det tenker vi absolutt ikke. De som gråter har ikke mindre behov for hjelp enn de som ikke gråter. Veldig mange gråter og noen gjør det ikke. Absolutt ikke noe du skal føle deg dum eller være flau for. Det er normalt for mange å gråte når man snakker om noe som er, eller har vært vondt og vanskelig. Vi er mennesker, og vi har følelser alle som en. De som ikke gråter har det ikke noe lettere, men de har det ikke nødvendigvis verre heller. Anonymkode: cdf52...4ad 2
skreppamedleppa Skrevet 3. mai 2021 #10 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men tenker de at de som gråter ikke trenger så mye hjelp som de som ikke klarer å gråte? Anonymkode: 718c1...261 Det er ikke sånn det fungerer nei. Det å gråte har ingenting å si for om en trenger hjelp eller ikke. Selv om en klarer å uttrykke følelser ved hjelp av tårer så kan en trenge hjelp til å plassere følelsene, lage verktøy for at ikke følelser tar overhånd i hverdagen etc, etc.. Det finnes flust av millioner av grunner til å oppsøke en psykolog og få hjelp, det å gråte eller ikke har ingenting med saken å gjøre for om en har behov for mye eller lite hjelp. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå