Anjatapinjata Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Er det noen her inne som har blitt syke eller fått betennelse/betennelser av stress? Jeg har vært under utredning for mulig MS i en lengre periode. Men de finner ikke nok markører for å stille diagnosen. Jeg har vært under ganske kraftig stress på hjemmebane i ca to år nå og leser at stress kan gi betennelse i kroppen, på forskjellige måter. Jeg har en betennelse i ryggmarg øverst i c2. Dette er også bekreftet med spinalpunksjon. Men overlege sa sist jeg var der at man kan få en sånn i løpet av livet uten at det har noen spesifikk grunn. Såklart griper jeg litt etter halmstrå her, ingen vil ha en MS diagnose. Men synes det var litt spennende å lese om hvordan kroppen reagerer på langvarig psykisk stress.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Jeg får betennelser i hytt og pine og man kan vel si at jeg alltid har levd under stress så kroppen min kan ikke slappe av, min naturlige tilstand er, alarmberedskap. 😄 Vet jo ikke hva slags symptomer du har som tyder mer på MS enn andre ting men at kroppen får seg en smell av å leve under stress sier seg jo selv. Og noen tåler jo mer enn andre uten at det er en forklaring på det. Selv har jeg utrolig mye rart og hadde man lagt godviljen til så kunne jeg og i teorien hatt MS. Har symptomer fra det meste jeg, har to underliggende sjeldne sykdommer og så har jeg FM og så har jeg et par autoimmune sykdommer. Har du betennelse andre steder og eller holder det seg i ryggmargen? Anonymkode: 8501d...a6f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Ja, stress kan komme i form som fysiske plager på kroppen. Jeg har ptsd. Pga min ptsd har jeg fibromyalgi, kronisk senebetennelse i føtter og armer, IBS plager i magen. Hodepine, anspent smerter generelt i hele kroppen Anonymkode: c35dd...ffd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå