Gå til innhold

Til deg som ikke eier egen bolig

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dagdrømmer stadig om å få meg et hus eller en leilighet.
Hvordan ønsker du å bo?
Hvor mye sparer du i måneden til boligkjøp?
Hvor mye penger har du tenkt til å spare opp, før du kjøper?
Hvor gammel er du, og hvor mye har du spart til nå?
Plager det deg at du ikke eier bolig, eller trives du som du bor nå?

Anonymkode: 9fa90...b6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å bo akkurat som jeg bor nå, bortsett fra at det ville være mitt eget og ikke leid. Bor i en enebolig i skogen. Er 40, ufør, sparer ingenting spesifikt til bolig. Hver gang jeg får spart opp noe så er det noe annet pengene må gå til. Trives såpass godt her at jeg ikke har noen følelse av hastverk. 

Anonymkode: 346c5...190

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo forresten svare selv også.
Ønsker å bo der hvor jeg helst har en hage. Gjerne litt landlig, og ikke naboer tett innpå mitt eget hus. Helst være i nærheten av et tettsted eller en by. Huset kan gjerne ha 4+ soverom, slik at jeg kan ha overnatting for gjester, et hobbyrom eller kanskje et treningsrom. Jeg liker hus som har store rom, og stue + kjøkken bør helst være egne rom. Hadde også vært veldig fint med et eget vaskerom! Det skal vel godt gjøres å få alt dette ved første boligkjøp, man det er lov å drømme.

Får ikke spart opp noe per nå, siden jeg lever på studentlån og jeg har ikke mulighet til å ha jobb ved siden av studiet. Har mindre enn 100.000 på Bsu. Vil fylle opp Bsu konto nr.1, og starte en annen Bsu og spare opp et par hundre tusen før jeg kjøper. Er selv i 30-årene, og jeg plages litt av å ikke eie egen bolig. De fleste av mine venner har allerede kjøpt, og jeg skulle så gjerne også hatt mitt eget sted. Per nå, bor jeg trangt, og ser frem til å få mer plass!

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg dagdrømmer stadig om å få meg et hus eller en leilighet.
Hvordan ønsker du å bo?
Hvor mye sparer du i måneden til boligkjøp?
Hvor mye penger har du tenkt til å spare opp, før du kjøper?
Hvor gammel er du, og hvor mye har du spart til nå?
Plager det deg at du ikke eier bolig, eller trives du som du bor nå?

Pga kattene mine må jeg bo i skogkanten, landlig og helst uten for mye naboer. Vil helst ha enebolig, men rekkehus eller lignende kan gå bra. Må ha tilgang til hage, ellers føler jeg meg innesperret. 

Regner med at jeg fremover går spart 3-4000 i mnd. Er 37 og har 550.000. Ikke så høy lønn. Må bare spare til jeg finner noe jeg kan få lån til, topper jeg må ha minst 200.000 til. 

Bor greit nå. 

Anonymkode: 04ff3...142

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...