Gå til innhold

støl rundt halebenet


Klips

Anbefalte innlegg

(Stør skrev jeg først, det ble jo litt snodig.)

Har hatt litt vondt helt nederst i ryggen i det siste, nede ved halebenet. Eller vondt er ikke helt riktig ord, mere litt stiv og støl, som om jeg har sittet for mye. Sitter jo en del :oops: men ikke mer enn vanlig. Siden jeg er 3 måneder på vei, skylder jeg på graviditeten for allt som skjer. Er det noen som vet om det kan være noen sammenheng her?

Kjenner det spesielt hvis jeg bøyer meg fremover/strammer rumpemusklene.

Få rumpa opp av stolen er kanskje tipset her, men jeg rører ganske mye på meg, kan ikke gå tur hele dagen heller.

Klips, takknemlig for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har hatt vondt i halebenet i 6 mnd. nå fra tid til annen. Nå har jeg vært gravid i 5 uker, og hatt kostant vondt! Svært irriterende!

Noen ganger har jeg vanskelig for å gå, og det kjennes ut som om noen stikker meg med nåler! Går opp og ned, men vondt har jeg hver eneste dag.

Lurer på hva dette kan være?

Skal til legen fredag, og skal da spørre hva det kan være. Hadde vært kjekt om noen med samme erfaringer kunne gitt meg noen hint.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det slik i mitt andre svangerskap.

Skyldte på brist i halebeinet fra første fødsel jeg da.

Har dere født før eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller.

Fortell hva du får vite hos legen, da, Gjest.

Jeg skal ikke på kontroll igjen før om tre uker.

I dag på jobben var det skikkelig ille, spesielt når jeg satt. Stivnet liksom helt. Prøvde å stå å jobbe, hehe, det hjalp faktisk, selv om pulten ikke er så høy.

Når jeg går litt virker det som det løsner opp.

Skal på SATS gravid i kveld, kanskje de har noen øvelser som hjelper, eller på yoga for gravide neste uke. Skal si fra hvis jeg kommer over noe.

Eller er det noen andre som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde akkurat det samme - de første ukene - er nå 8 uker - og det begynner å gi seg.

Jeg var helt sikker på at jeg hadde falt og slått meg, for det kjentes ut som om jeg hadde fått brist i det (har hatt det før, og vet hvordan det kjennes)

Min jordmor - sa at dette var helt normalt - som mange hadde! Men hun sa ingen ting om grunnen.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hadde og vondt i halebeinet, akkurat som om jeg hadde falt og slått meg kraftig der bak. + at jeg hadde vondt i lysken (ikke bekkenløsnings vondt) Legen sa til meg at det rett og slett var muskelfestene som slo seg litt vrange. På meg ble det bedre etter vært, og nå går jeg og venter på at den lille skal melde sin ankomst. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk blitt bedre på meg allerede.

:)

Men hvordan kjennes bekkenløsningsvondt ut i forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig i svangerskapet hadde jeg også en del plager med ryggen, i korsryggen og nedover/oppover. Var stiv som en stokk, dvs klarte ikke å gå oppreist. Dette ga seg etterhvert (heldigvis! Holdt på å bli gal!). Tenkte litt på bekken-låsning, men rakk ikke å få sjekket det ut før det gikk over ;)

Ang. bekkenløsning-smerter...Legen sjekket ut bekkenplagene på meg ved at jeg lå på rygg oppå benken, og legen trykte på skambenet og hoftekammene...og det gjorde forfærdelig vondt!!!!

Jeg kjenner det til daglig at jeg er meget øm på akkurat det benet og i hoftene, og at det blir verre hvis jeg skrever med bena (f.eks gå ut av bilen, gå over søledammer osv...) Og ved sånne bevegelser der du beveger overkroppen på en spesiell måte (støvsuging, golvvask osv...)

Dvs at man bør unngå slike bevegelser for å ikke fremprovosere enda mere smerter.

Håper du fikk noe fornuftig ut av det :)

Klem fra Zafir 20+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Har nå vært hos legen, og han kunne konstantere at dette er helt normalt. Dersom man har hatt en liten brist i halebenet, kjenner man det ekstra om man blir gravide. Man kan ikke ta røntgen når man går gravide, og ikke er det stort å gjøre heller.... Må gro av seg selv. Ikke så veldig trøstende spør du meg, da jeg har gått med smertene i flere mnd. nå. Forhåpentligvis blir alt bedre etterhvert. Og som legen sa: etter fødsel pleier man igjen å få en brist i halebenet. Kvinner går ofte livet ut med vondt nettopp her. Grrrr! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...