AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Skrevet 3. mai 2021 Må jeg potte om planter som ikke har vokst fra potten sin, men som har gammel jord? Om jeg gir dem gjødsel er det nok? Hva ville du gjort? 😊 Anonymkode: 3a4a6...9ae
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #2 Skrevet 3. mai 2021 Pott dem om til god torvfri jord. Det de kommer i fra butikken gir dem ingenting. Anonymkode: 0e3ec...9f0
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 3. mai 2021 #3 Skrevet 3. mai 2021 Ved nykjøpt plante: Du kan velge om du vil bytte om jorden. Tenk at du tar inn en "pasient" som er kjørt full av anabole steroider. Det kan være fint for planten din å få næringsrik jord. Den kan også trenger mer plass om den har det trangt i potten sin og masse røtter. Ved planter du har hatt en stund: Du bør potte om til en størrelse større potte når planten din enten tørker veldig fort ut (lettere å holde på fuktighet når man har litt mer jord) eller røttene vokser og gjør det trangt.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #4 Skrevet 3. mai 2021 Stort sett holder det å gi gjødsel (så lenge den ikke har vokst fra potten sin). Anonymkode: 9c366...29c
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 3. mai 2021 #5 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stort sett holder det å gi gjødsel (så lenge den ikke har vokst fra potten sin). Anonymkode: 9c366...29c Veldig mange planter er plantet i jord mye torv i seg, fra produsenten. Jord med mye torv har en rekke ulemper. Jeg foretrekker ikke å bare pøse på med flere "anabole steroider" eller næring. Næring bør komme fra "god jord" som plantene spiser.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #6 Skrevet 5. mai 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (På 3.5.2021 den 13.24): Veldig mange planter er plantet i jord mye torv i seg, fra produsenten. Jord med mye torv har en rekke ulemper. Jeg foretrekker ikke å bare pøse på med flere "anabole steroider" eller næring. Næring bør komme fra "god jord" som plantene spiser. Takk for hjelpen! Du er virkelig gartner, ikke bare et nick? 😀 Anonymkode: 3a4a6...9ae
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 8. mai 2021 #7 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 12.43): Takk for hjelpen! Du er virkelig gartner, ikke bare et nick? 😀 Anonymkode: 3a4a6...9ae Ikke gjennom planteskole og utdanning men har jobbet som gartner en del år tidligere og mange, mange år med selvlæring. Så er vel en sånn ufaglært en
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå