Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode råd mor søvn,  som virkelig funker? Prøvd vallegan og Melatonin uten effekt. Nå har jeg fått imovane,  men vil helst ikke ta noe jeg kan bli avhengig av.

Anonymkode: c0280...187

Videoannonse
Annonse
Gjest Tenk positivt
Skrevet

Kanskje du kan ta de noen ganger.. Forstår deg, men du må nesten snakke m legen igjenn.. ♥️

Skrevet (endret)

Helt vanlig kjedelig søvntips fra meg. Unngå å se på en skjerm en halvtime før du går til sengs. Ha det mørkt og kjølig. Ikke bruk soverommet til annet enn søvn eller sex. Ikke ligg i sengen med tlf. Om du ikke klarer å sove etter en halvtime - stå heller opp og drikk vann eller les en bok i et mørkt rom. Prøv igjen når du føler deg søvnig. Prøv å tell noe som f.eks katter, sauer, what ever... Eller tell ned fra 100 eller 1000. Noe som er kjedelig, og som blokkerer negative tanker. Stå opp tidlig dagen etter selv om du ikke har fått mange timers søvn. Etter noen dager vil søvnmønsteret ha endret seg.

Om du sliter psykisk anbefaler jeg psykolog og kanskje noe beroligende før sengetid. Kan anbefale naturlig beroligende som te (uten koffein) og lavendelolje. Ha litt lavendelolje på puta eller håndleddet ditt i det du skal sove. Lukten av lavendel virker beroligende på kroppen. 

Endret av CorvusCorax
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen som har noen gode råd mor søvn,  som virkelig funker? Prøvd vallegan og Melatonin uten effekt. Nå har jeg fått imovane,  men vil helst ikke ta noe jeg kan bli avhengig av.

Anonymkode: c0280...187

Du kan ta det i perioder men ikke hver natt -du vil da uansett få litt overskudd til å jobbe med det som gjør at du ikke får sove. Vanlige søvnhygieneråd er verdt å prøve, men du må prøve de over tid. Er grunnen til at du ikke sover at du har tankekjør -kan jeg anbefale deg guidet mindfullness på ørene mens du lukker øyene dine for natten. Har slitt med søvn pga tankekjør og det har hjulpet for meg, men du må gi det litt tid som sagt... Nå sovner jeg uten det, da jeg har lært meg pusteteknikker som sender meg i søvn, sliter litt i perioder men da har jeg sovemedisin i bakhånd. Lykke til!

Anonymkode: f2dc6...b1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...