AnonymBruker Skrevet 3. mai 2021 #1 Del Skrevet 3. mai 2021 Har en toyota corolla 2003 (E12), som har gått ca 267.000km. Broren min har sett på den, og vi har inntrykk av at girkassa begynner å ryke. Bremseklosser, skiver, calippere bak osv er byttet. Venstre støtdemper også byttet ifjor høst. Han mener at bånnlageret av automatkassa (det som sitter fast i støtdemperen), har slitt seg. Altså jeg er ikke så proff på det her, men skal prøve å forklare. I bånnlageret der er det visstnok noen kuler, som ligger imellom to ytre vegger av en stål/metall, disse kulene har nok mest sannsynlig blitt ujevne og muligens slitt. Det var noe lignende han sa, husker ikke fagbegrepene på det. Motoren også hører man litt under kjøring, men bilen går jo! Er bare eventuelt automatkassa. Noen som vet hva slags pris jeg kunne lagt ut denne for som delebil? Hva slags deler er verdt å selge? Eller er det best å bare vrake den? Broren min skal se nøyere på den til uka, for å finne eksakt problem med den, men vil høre her med lignende erfaring, da jeg veg det er en del menn her inne også som sikkert har mer peiling på bil enn meg! Eller kvinner for all del. Anonymkode: fd0c9...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordeboer Skrevet 3. mai 2021 #2 Del Skrevet 3. mai 2021 Hei, hvis det er ett eller flere lager inni automatkassa som synger på siste verset, så høres nok dette når bilen kjøres. Hvis en reparasjon av problemet ikke er aktuelt, så selg den som delebil. Hva du kan få for bilen avhenger av bilens generelle tilstand, men du kan jo sjekke hva tilsvarende biler selges for på finn. Du får nok mer enn vrakpanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå