Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, en barnepleier er en helsefagarbeider (før het det hjelpepleier), altså en med fagbrev i helsefag fra videregående, her der du lønn  https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider 

Anonymkode: f5108...b74

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg er ikke en helsefagarbeider, jeg er en ambulansefagarbeider😅 

Lønna er kanskje samme likevell, men rart at det ikke står noen plass.

Anonymkode: 775f6...813

Det er nok ikke noen fast lønn på det, men det er vel vanlig at fagarbeidere med videreutdanning (60stp på fagskolen er det vel for barnepleier) får noe tillegg. Sjekk tariffavtalen din og lønnstabellene :)

• 4 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 23.36):

Ja, en barnepleier er en helsefagarbeider (før het det hjelpepleier), altså en med fagbrev i helsefag fra videregående, her der du lønn  https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider 

En barnepleier er ikke en helsefagarbeider . En barnepleier, som nå heter barsel og barnepleier, har spesial utdanning. Uten den videre utdanningen er det ingen barnepleier eller barsel og barnepleier. Altså en ubeskyttet tittel. 

for å bli barsel og barnepleier, må du jobbe minst 5 år som hjelpepleier eller helsefagarbeider . For å deretter gå på fagskole 1 år fulltid eller 2 år deltid. Studiet inneholder 5 eksamener, og 10 uker med praksis. Avsluttes med vitnemål etter alt er bestått. En får 30 k ekstra i året for utenom fagarbeider lønnen. 

Anonymkode: fcec4...3a4

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

En barnepleier er ikke en helsefagarbeider . En barnepleier, som nå heter barsel og barnepleier, har spesial utdanning. Uten den videre utdanningen er det ingen barnepleier eller barsel og barnepleier. Altså en ubeskyttet tittel. 

for å bli barsel og barnepleier, må du jobbe minst 5 år som hjelpepleier eller helsefagarbeider . For å deretter gå på fagskole 1 år fulltid eller 2 år deltid. Studiet inneholder 5 eksamener, og 10 uker med praksis. Avsluttes med vitnemål etter alt er bestått. En får 30 k ekstra i året for utenom fagarbeider lønnen. 

Ja, jeg som du siterer skrev om dette :)

On 5/2/2021 at 11:43 PM, AnonymBruker said:

Det er nok ikke noen fast lønn på det, men det er vel vanlig at fagarbeidere med videreutdanning (60stp på fagskolen er det vel for barnepleier) får noe tillegg. Sjekk tariffavtalen din og lønnstabellene :)

Man må uansett ha helsefagarbeider i bunn for å.være barnepleier :)

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer, men det som heter barsel og barnepleier nå, tidligere barnepleier er en spesial utdanning. Kan ikke jobbe som det uten å ha tatt eller påbegynt videreutdanning. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man kan faktisk ha ambulansefagarbeider i grunnen også😊 sånn som meg for eksempel☺️

Anonymkode: 775f6...813

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...