Gå til innhold

Bekymret for min sønn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Min sønn på 23 fikk påvist cøliaki for ca 5 mnd siden og har siden da gått på diett. Han fortalte meg i går at han mistenker at det er noe mer, at det er noe som ikke stemmer med kroppen . Han har gått drastisk ned i vekt de siste mnd og er bare en skygge av seg selv. Han hadde selv googlet tarmkreft og funnet ut at det er mye som stemmer med det. 😱 jeg vet at cøliakikere er mer disponible for å få en viss type tarmkreft. Jeg sa at han MÅ gå til legen og ikke ta lett på dette, men om han faktisk gjør det , er jeg ikke så sikker på. Jeg blir jo syk av bekymring her. Noen gode råd/ trøstende ord til en fortvilet mor? 

Anonymkode: c866e...d05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare sende deg ❤️
Han tar kontakt med legen i morgen og får en asap utredning. Visst fastlegen er treig, så gå privat.

Jeg har gått privat når helsekøen går for treigt og har fått raskere svar og behandling. Det er er verdt det visst dere er bekymret

Anonymkode: 36456...d9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil bare sende deg ❤️
Han tar kontakt med legen i morgen og får en asap utredning. Visst fastlegen er treig, så gå privat.

Jeg har gått privat når helsekøen går for treigt og har fått raskere svar og behandling. Det er er verdt det visst dere er bekymret

Anonymkode: 36456...d9b

Tusen takk ❤️ Problemet er vel at jeg kan ikke overkjøre han og ta kontakt med lege uten hans samtykke, iom at han er myndig. Men det frister veldig å gjøre det likevel. 

Anonymkode: c866e...d05

AnonymBruker
Skrevet

Sjeldent å få tarmkreft uansett i den alderen om det ikke er andre i familien som har det, om man sliter med magen så kan alt lett tolkes som kreft -for de fleste magetilstander gir helt like symptomer. Kan like så godt være gastritt feks (magekatarr), som man også kan få av cøliaki, kan også være stressrelatert. Du får insistere at han tar en time, evt tilby deg å ringe for han å bestille en for det er jo det beste når man har vektnedgang og føler seg syk. Lykke til.

Anonymkode: 05011...d52

AnonymBruker
Skrevet

Husk at når man går med cøliaki udiagnostisert over tid, så vil man også kunne "rase" ned i vekt, fordi tarmene ikke klarer å ta opp næringsstoffer. 

Men bedre med en tur for mye til legen, enn en for lite.

Sender deg en stor og varm klem! ❤️ 

Anonymkode: 22d65...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...