AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Skrevet 2. mai 2021 Veninnen min sa hun driter i om noen dør bare hun og barnet hennes kommer først. Så vidt jeg vet har de ikke vært på legevakten eller noe. Det var noe hun sa når vi bare snakket sammen. Jeg skjønner at barnet er viktigst for henne. Men denne uttalelsen gjorde meg litt provosert. Hva hadde du tenkt? Anonymkode: bee89...01c 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #2 Skrevet 2. mai 2021 Jeg hadde forstått det, selv om jeg kan forstå at det er noe provoserende. Det spørs litt på sammenhengen det blir sagt i. Jeg blir langt mer provosert av de som sier det samme, bare om hunden eller katten, og ikke barnet sitt. Det er en del av dem her inne. Anonymkode: eb250...fde 3
Blueberrymuffin Skrevet 2. mai 2021 #3 Skrevet 2. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veninnen min sa hun driter i om noen dør bare hun og barnet hennes kommer først. Så vidt jeg vet har de ikke vært på legevakten eller noe. Det var noe hun sa når vi bare snakket sammen. Jeg skjønner at barnet er viktigst for henne. Men denne uttalelsen gjorde meg litt provosert. Hva hadde du tenkt? Anonymkode: bee89...01c Provoserende. Men vi mennesker er gjerne slik at vi verdesetter mer livene til de som står oss nærmest. Så det er forstålig, selv om det å bruke setningen «driter i» var å ta litt vel i. Hun kunne heller sagt at hun setter livet til sin egen unge først, det hadde vært mer grei måte å uttale seg på. Endret 2. mai 2021 av Blueberrymuffin 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mai 2021 #4 Skrevet 2. mai 2021 Kjenner jeg ble provosert av å lese dette.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #5 Skrevet 2. mai 2021 Gullfiskregelen. Men hun tok litt hardt i med "driter i". Og, var scenarioet at barnet hennes var akutt syk og ville dødd om d e ikke fikk hjelp umiddelbart? Om det var snakk om en brekt fot, så ja, da er hun drittsekk Anonymkode: d92f5...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #6 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gullfiskregelen. Men hun tok litt hardt i med "driter i". Og, var scenarioet at barnet hennes var akutt syk og ville dødd om d e ikke fikk hjelp umiddelbart? Om det var snakk om en brekt fot, så ja, da er hun drittsekk Anonymkode: d92f5...b4d Var bare noe kløenfe utslett hun kanskje måtte ta med barnet til legen for. Så ikke noe livstruende vil jeg tro. Anonymkode: bee89...01c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #7 Skrevet 2. mai 2021 Det er mange egoister der ute, og de viser seg ekstra godt nå i koronatiden. Jeg har ei venninne som sier hun ikke er bekymret for korona. Jeg spør om hun ikke er redd for at hennes gamle foreldre skal bli smittet og bli alvorlig syk, eller noen andre hun er glad i, men hun sier man ikke kan gå rundt å være redd, man må jo leve. Så hun og storfamilien hennes lever som normalt🙄 Da er man ikke helt oppegående, tenker jeg. Litt det samme med venninnen din, som kan si sånne ting. Selvopptatt og egoistisk. Jeg gidder ikke diskutere dette med venninne min, det er ikke noe poeng, men jeg holder meg unna henne fordi hun er en smittefare. Anonymkode: 78258...504
jordbær86 Skrevet 2. mai 2021 #8 Skrevet 2. mai 2021 Hadde noen vært livstruende syk og barnet mitt bare hadde hatt litt utslett så hadde jeg tenkt det var viktigst med den som var livstruende syk. Selv om barnet mitt er viktig for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #9 Skrevet 2. mai 2021 Slik tenker jeg også, hva er det som provoserer dere med det? 😅 Bryr meg midt bak om en ukjent dør, i mitt liv er meg selv og min familie viktigst. Anonymkode: 4c518...4c8
GammelKaktus Skrevet 2. mai 2021 #10 Skrevet 2. mai 2021 Regner med at alle ville valgt sitt eget barn foran alle andre om det sto om liv og død, det sier seg jo selv. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dette ble kommentert? Hva gikk praten i, hva hadde skjedd som gjorde at dette var et emne? Hvorfor blir du provosert av at hun sa det? Men selvsagt er jo forskjell på en som ligger med hjertestans og et barn som har vondt i halsen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden): Regner med at alle ville valgt sitt eget barn foran alle andre om det sto om liv og død, det sier seg jo selv. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor dette ble kommentert? Hva gikk praten i, hva hadde skjedd som gjorde at dette var et emne? Hvorfor blir du provosert av at hun sa det? Men selvsagt er jo forskjell på en som ligger med hjertestans og et barn som har vondt i halsen. Fordi hun snakket om utslettet barnet hadde og hun kanskje måtte til legen. Og hun sa at hun håpte hun kom inn først og ikke noen som er sykere, så om noen var sykere og døde for de ikke fikk hjelp så ga hun blaffen i det. Skjønner barnet er viktigst for henne, men man må kanskje også tenke at andre faktisk er viktigst noen ganger. Det må man lære barna også. Jeg har barn selv og tenker likevel at andre noen ganger er viktigst. Ja jeg ble provosert. Men folk er forskjellige. Anonymkode: bee89...01c 1
GammelKaktus Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi hun snakket om utslettet barnet hadde og hun kanskje måtte til legen. Og hun sa at hun håpte hun kom inn først og ikke noen som er sykere, så om noen var sykere og døde for de ikke fikk hjelp så ga hun blaffen i det. Skjønner barnet er viktigst for henne, men man må kanskje også tenke at andre faktisk er viktigst noen ganger. Det må man lære barna også. Jeg har barn selv og tenker likevel at andre noen ganger er viktigst. Ja jeg ble provosert. Men folk er forskjellige. Anonymkode: bee89...01c Jaja, så er hun ikke videre empatisk er ikke alle som er det. Er vel ikke første gang hun har sagt noe som du stusser på? Reiser man ned på legevakten så blir man jo inndelt i kategorier og da sier det seg selv at et friskt barn med utslett stiller ganske så langt bak i køen. 😄 Tviler på hun hadde kommet inn her i byen bare med det. Slike ting må tas hos fastlege.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi hun snakket om utslettet barnet hadde og hun kanskje måtte til legen. Og hun sa at hun håpte hun kom inn først og ikke noen som er sykere, så om noen var sykere og døde for de ikke fikk hjelp så ga hun blaffen i det. Skjønner barnet er viktigst for henne, men man må kanskje også tenke at andre faktisk er viktigst noen ganger. Det må man lære barna også. Jeg har barn selv og tenker likevel at andre noen ganger er viktigst. Ja jeg ble provosert. Men folk er forskjellige. Anonymkode: bee89...01c Egentlig syns jeg det hørtes ut som hun håpte at noen døde. Anonymkode: bee89...01c
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #14 Skrevet 2. mai 2021 Hadde nok stusset litt selv på den uttalelsen, ja. Men jeg ville tenkt det var noe som ble sagt i affekt, og ikke lagt så mye i det. Anonymkode: d32ee...621
Chantielle Skrevet 3. mai 2021 #15 Skrevet 3. mai 2021 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Chantielle mod. 1
Fremhevede innlegg