AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #1 Del Skrevet 2. mai 2021 Litt usikker på hvor det best passer seg å plassere denne tråden. Den får bare flyttes om dette ikke er riktig plass. Jeg håper alltid det kommer ut årsak til skredulykker, men dessverre er det sjelden vi hører noe i etterkant. Jeg er glad i trening og toppturer, men har blitt veldig tilbakeholden med toppturer på vinteren på grunn av fare for snøskred. Selv med skredkurs og god kunnskap føler jeg at det er svært vanskelig å være helt sikker på hva som er trygt og ikke trygt. Jeg lurer alltid på hva som er årsaken til skredulykker. Hvorfor gikk personene akkurat her? Var de uheldige eller var de rett og slett uaktsomme? Tok de en sjanse? Var det deres feil? Kan de klandres? Burde de i det hele tatt vært der? I mange tilfeller konkluderes det med at snøskredet ble naturlig utløst. Altså har ikke skigåerne skyld i snøskredet. Men burde ikke skigåerne være klare over at det kan gå skred, og derfor ikke oppholde seg i et område hvor snøskredet kan komme - selv om de oppholder seg på 20 grader eller bare 10 grader? Jeg har nylig mistet en venn i et snøskred, og det dukker opp så mange spørsmål jeg vil ha svar på. Faen også! Anonymkode: 95708...61a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå